اخبار

۱۳۹۸/۰۹/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۴۱۳

همکاری بانک مرکزی  و صمت برای تامین ارز

شاتا | معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت در جلسه ستاد تنطیم بازار بر ضرورت کنترل و مدیریت بازار ارز توسط بانک مرکزی به منظور جلوگیری از بروز مشکل توسط دریافت‌کنندگان ارزهای نیما و سنا برای تامین کالا تاکید کرد.

عباس قبادی در این جلسه افزود: برای برگشت ارز حاصل از صادرات نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت آماده هر نوع همکاری با بانک مرکزی است و در این راستا باید از کمک دستگاه‌های دیگر نیز استفاده کرد. وی در ادامه اظهار کرد: امسال بانک مرکزی موظف به تامین 14 میلیارد دلار ارز با نرخ 4200 برای واردات کالاهای اساسی شده که از این مبلغ 3 میلیارد دلار برای تامین دارو و بقیه برای اقلامی است که باید توسط وزارت جهاد و صنعت تامین شود.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت افزود: این میزان جدا از ارز اختصاص داده شده به گندم است و حدود 1.5 میلیون دلار برای گندم باید در نظر گرفته شود. این مقام مسوول همچنین تاکید کرد: به منظور جلوگیری از کمبود کالا در بازار ضروری است تا سیاست‌های ارزی مبنی بر کنترل تقاضا با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت اتخاد شود. وی مطرح کرد تا در صورت امکان علاوه بر پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، موسسات مطالعات و پژوهش‌های وزارت صمت نیز دلایل تورمی را پس از نوسانات ارزی مورد بررسی قرار دهند تا نتایج در اتخاذ سیاست‌های کلی مورد نظر قرار گیرند.

انتصاب جدید در وزارت صمت

شاتا |وزیر صنعت، معدن و تجارت در حکمی نعمت‌الله شهبازی را به عنوان مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و تامین مالی این وزارتخانه منصوب کرد. رضا رحمانی در این حکم آورده است: مقتضی است بر اساس وظایف و تکالیف ابلاغی، نظارت، برنامه‌ریزی و طراحی شیوه‌های روزآمد، بهره‌گیری از توان علمی و تخصصی نیروی انسانی و سازماندهی امکانات و ظرفیت‌های موجود، در راستای تحقق اهداف وزارت اقدام کنند. وی در بخش دیگری از این حکم تصریح کرد: بدیهی است هماهنگی و تعامل مناسب با دستگاه‌های حاکمیتی و اجرایی، استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود برای تامین منابع مالی مورد نیاز بخش هماهنگ‌سازی و تقویت تشکل‌های تخصصی غیردولتی، بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و نظارت موثر بر فعالیت‌های اقتصادی، دستیابی به اهداف تعیین شده را بیش از پیش محقق خواهد کرد. وزیر صمت همچنین اضافه کرد: انتظار دارم با تکیه بر اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید، ضمن رعایت کامل قوانین و مقررات و با برنامه‌ریزی و نظارت صحیح و اتخاذ تصمیم اصولی و به هنگام، در جهت ایفای وظایف، اقدام نمایید. نعمت‌الله شهبازی دانش‌آموخته رشته علوم اقتصادی در دانشگاه علامه طباطبایی و دارای بیش از دو دهه سوابق و تجارب کارشناسی، مشاوره و مدیریت در بخش‌های مختلف اقتصادی و بازار سرمایه کشور است و ده‌ها مقاله از وی در نشریات اقتصادی به چاپ رسیده است. وی یکی از اعضای اصلی ستاد راه‌اندازی سازمان بورس فلزات تهران در سال ٨٢ و مدیر مطالعات اقتصادی و ارتباطات این بورس بود و پس از آن با تأسیس بورس کالای ایران، در مسوولیت‌های مختلف این نهاد مالی از جمله عضویت در هیات‌مدیره همچنین مدیریت امور بین‌الملل و ارتباطات، برای سال‌های متمادی در بازار سرمایه کشور فعالیت مستمر داشته است. از دیگر سوابق شهبازی می‌توان به مدیریت شرکت دخانیات ایران، ریاست هیات‌مدیره شرکت سنگ آهن مرکزی، مدیرعاملی شرکت توسعه گردشگری ایران، معاونت اقتصادی و مالی و قائم‌مقام مدیرعامل صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد اشاره کرد.

 

ارسال نظر