اخبار

۱۳۹۶/۰۷/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۵۹۵

اعلام قیمت تضمینی گندم تا هفته آینده

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی از اعلام قیمت تضمینی گندم برای سال زراعی 97-1396 تا هفته آینده خبر داد و گفت: باقی‌مانده پول خرید گندم سال قبل نیز به زودی به ‌حساب کشاورزان واریز شود. یزدان سیف اظهار کرد: ۸ میلیون و ۸۶۴ هزار تن گندم تا ۱۴مهر ماه به یک هزار و 112 مراکز خرید گندم در سراسر کشور تحویل داده شده که ارزش آن ۱۱۵هزار و ۸۵۸ میلیارد ریال است و ۸۵هزارمیلیارد ریال آن معادل ۷۴درصد پول گندم‌کاران پرداخت شده است.

مقررات سختگیرانه در معادن زغال‌ سنگ

ایرنا| رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با تاکید بر لزوم اعمال مقررات سخت‌گیرانه ایمنی در معادن زغال‌سنگ گفت: پس از وقوع حادثه در معدن یورت گلستان از همه 115معدن زغال‌سنگ بازدید شد و حتی دستور تعطیلی چند معدن صادر شده است. نادعلی اسماعیلی‌دهج با اشاره به حادثه معدن یورت گلستان در سیزدهم اردیبهشت ماه امسال افزود: تهویه مناسب و گازسنج‌های به روز در ایمنی هر چه بیشتر معادن زغال‌سنگ نقش اساسی دارد. وی با بیان اینکه آماده اعمال مقررات سختگیرانه در زمینه ایمنی معادن زغال‌سنگ هستیم از نامه‌نگاری با 5 استان برخوردار از معادن زغال‌سنگ پس از حادثه معدن زغال‌سنگ گلستان خبر داد. به گفته این مقام مسوول زغال‌سنگ ازجمله معادنی است که نیازمند متخصصان حرفه‌یی است و در این زمینه هیچ کمبودی در کشور نداریم.

حمایت از واردات قانونی

فارس| رییس مجمع واردات گفت: باید از واردات قانونی حمایت شود؛ چراکه هر لحظه قابل مدیریت شدن است و هر جا که تشخیص داده شود با منافع تولید مغایر است، می‌توان از طریق ابزارهای تعرفه‌یی آن را به نقطه تعادل بازگرداند. علیرضا مناقبی اظهار کرد: واردات در همه جای دنیا، یک بخش تجارت خارجی است و هیچ کشوری آن را حذف نکرده است. بلکه همه به دنبال آن هستند که واردات را در راستای منافع ملی خود جهت‌دهی کنند.

وی افزود: نکته اساسی این است که واردات، یک عقبه‌یی دارد و جهت‌دهی به آن صرفا با سیاست‌گذاری‌های دستوری در حوزه تجارت خارجی محقق نمی‌شود بلکه ریشه اصلی واردات نیاز مردم و تقاضای مصرف‌کننده است و اگر به نیاز مردم به عنوان مهم‌ترین شاخص سیاست‌گذاری توجه نشود در واقع از اصول حمایت از حقوق مصرف‌کننده تخطی کرده‌ایم.

رییس مجمع واردات گفت: با وجود همه تلاش‌‌هایی که در راستای محدودسازی قاچاق در کشور ما صورت گرفته اعم از فعالیت‌های انتظامی، قضایی و جزایی، آمارها حکایت از آن دارد که حدود 10میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور وارد می‌شود و این برای کشوری که جمع سطح تجارت خارجی آن حدود50 میلیارد دلار است، تاسف‌بار است.

 

ارسال نظر