روی موج خبر

۱۳۹۶/۰۵/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۹۶۹

صادرات آزمایشی لبنیات به امریکا

تسنیم   دبیر انجمن صنایع لبنی با اشاره به صادرات آزمایشی محصولات لبنی ایران به ایالات متحده امریکا گفت: برای صادرات تجاری فرآورده‌های لبنی به این کشور درحال اخذ نامه‌های لازم و بازاریابی هستیم. رضا باکری درباره صادرات محصولات لبنی ایران به ایالات‌ متحده امریکا اظهار کرد: صادرات محصولات لبنی که به کشور امریکا انجام گرفته، نمونه‌های آزمایشی بوده و بُعد تجاری به خود نگرفته است. وی افزود: اخذ نامه‌ها و بازاریابی درحال انجام است تا موانع صادرات لبنیات ایران به این کشور برطرف شود اما اقدامات انجام ‌‌شده برای صادرات محصولات لبنی ایران به کشور امریکا امیدبخش است. دبیر انجمن صنایع لبنی همچنین درباره بررسی نرخ جدید لبنیات در سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: سازمان حمایت مشغول حسابرسی اسناد مالی شرکت‌هاست؛ اما نتیجه گزارش آن تکمیل‌ نشده هر چند درحال اتمام است. وی افزود: انجمن صنایع لبنی درخواست بررسی صحت قیمت‌های موجود در بازار را براساس هزینه‌های تولید دارد.

رایزنی‌ برای حل اختلاف گمرک و وزارت صنعت

تسنیم   رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک با اشاره به دور تازه‌یی از نشست‌های مشترک گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در روزهای اخیر مصوباتی برای حل و فصل اختلافات این دو دستگاه درخصوص تداخل وظایف سامانه‌های آنها ابلاغ شده است. علی صادق‌زاده با اشاره به اینکه گمرک دارای سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی است و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز سامانه جامع تجارت را مدیریت می‌کند، گفت: جلسات متعدی برای هماهنگی این دو دستگاه برای ارائه خدمات مطلوب به تجار و بازرگانان برگزار شده بود که اخیرا دور تازه‌یی از این نشست‌ها آغاز شده و آخرین آنها هفته گذشته با حضور نمایندگان سازمان ارتباطات رادیویی برگزار شد. صادق‌زاده با بیان اینکه در جلسه مذکور مصوباتی برای حل و فصل اختلافات موجود در نظر گرفته شده است، گفت: عمده اختلافات این دو سازمان درباره نحوه اتصال 2سامانه به یکدیگر است. وی با اشاره به اینکه دستورالعمل‌‌های سامانه شناسایی کالا برای 10گروه کالایی ازجمله پوشاک اجرایی شده و براساس دستورالعمل کالاهای وارداتی در سامانه ثبت می‌شود، گفت: سامانه تجارت خارجی نیز با توجه به تعاملات با گمرک، تکالیف قانونی خود را انجام می‌دهد و تبادل اطلاعات بین پنجره واحد گمرک و سامانه تجارت خارجی براساس توافقات درحال انجام است.

حضور چینی‌ها در سنگ‌آهن ایران

ایرنا   یک فعال معدنی ضمن اعلام حضور 2 شرکت چینی و سرمایه‌گذاری 30میلیون دلاری آنها در ساخت کارخانه کنسانتره‌سازی سنگ آهن در ایران گفت: قوانین دست وپاگیر و بروکراسی اداری مانع جدی و بازدارنده جلب و جذب سرمایه‌گذاری خارجی است. هادی گلزار افزود: کاهش نرخ‌های جهانی به همراه تغییر سریع قوانین ازجمله تعیین حقوق دولتی با هزینه‌ها و ریسک‌های موجود در معادن همخوانی ندارد. وی اضافه کرد: منطقه سنگان خراسان رضوی ظرفیت بالایی از نظر سنگ آهن دارد اما قوانین و دستورالعمل‌های پیچیده اداری همواره به منزله مانع برای پیشرفت فعالیت‌های معدنی است و نبود یا کمبود تخصص هم از عوامل بازدارنده است. وی یادآور شد: بر پایه قوانین رفع موانع تولید، تهاتر بدهی حقوق دولتی(معدن) از محل مطالبه شرکت‌های دولتی معادن مجاز اعلام شده اما این مهم به شرکت‌های مربوطه تسری پیدا نمی‌کند.

خبری از واگذاری ارج نیست

ایسنا  قرار بود کارخانه ارج تا پایان اردیبهشت امسال واگذار شود اما با گذشت حدود 3ماه از مهلت تعیین شده هنوز خبری از واگذاری‌ نیست. هر چند به دلیل مشکلات عدیده واگذاری کارخانه «آزمایش» در برهه زمانی کنونی منتفی اعلام شد اما قرار بر این بود که تکلیف واگذاری کارخانه «ارج» تا پایان اردیبهشت ‌ماه مشخص شود، مساله‌یی که به نظر می‌رسد در دولت یازدهم به سرانجام نخواهد رسید. پروژه واگذاری دو کارخانه آزمایش و ارج از مدت‌ها قبل کلید خورد. در این رابطه صحبت‌ها و خبرها حاکی از این بود که کارخانه ارج تا پایان اردیبهشت ماه واگذار خواهد شد هر چند در مورد کارخانه آزمایش شرایط به گونه دیگری پیش می‌رفت و اظهارات مسوولان به خوبی نشان می‌داد که خبری از واگذاری این کارخانه نخواهد بود.

کارخانه تولید فیلتر تصفیه آب افتتاح می‌شود

شاتا  فیلتر تصفیه آب ساخت داخل که نخستین ‌بار در کشور با سرمایه‌گذاری ایدرو و همکاری محققان دانشگاه صنعتی شریف تولید شده به بهره‌برداری می‌رسد. ظرفیت نهایی طرح ۵۰ هزار عدد فیلتر استاندارد ۸ اینچی ممبران در سال و با سرمایه‌گذاری کل ۳۵۰میلیارد ریال است که در این میان ظرفیت فاز اول طرح ۲۲هزار و ۵۰۰ عدد فیلتر استاندارد ۸ اینچی ممبران در سال و با سرمایه‌گذاری کل ۱۳۰میلیارد ریال است.

آغاز فروش نقدی پژو ۲۰۷ .‌ای

تسنیم  معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو از آغاز سری جدید فروش نقدی خودرو پژو ۲۰۷.‌ای اتوماتیک جدید با موعد تحویل ۳۰روزه خبر داد. مصطفی خان‌کرمی با اشاره به استقبال مردم از فروش مرحله اول پژو207.‌ای اتوماتیک اعلام کرد: با توجه به درخواست‌های مکرر و به‌ منظور جلب رضایت مشتریان و تامین نیاز بازار، دومین مرحله از فروش نقدی پژو 207.‌ای اتوماتیک از روز یک‌شنبه 8 مرداد ماه آغاز خواهد شد. وی افزود: این خودرو به ‌صورت قطعی و با قیمت 47میلیون و 327هزار تومان عرضه می‌شود.

 

ارسال نظر