ارکستر آرکو آثاری از دوره رمانتیک را نواخت

۱۳۹۸/۰۸/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۲۶۶
ارکستر آرکو آثاری از دوره رمانتیک را نواخت

ارکستر آرکو شامگاه جمعه بیست و چهارم آبان به رهبری ابراهیم لطفی نوازنده و رهبر ارکستر شناخته شده موسیقی کشورمان آثاری از دوره رمانتیک را برای مخاطبانش اجرا کرد.

ارکستر زهی آرکو به رهبری ابراهیم لطفی و مدیریت اجرایی نیما جوان، جمعه ۲۴ آبان در تالار وحدت به صحنه رفت. کنسرت مایستر این اجرا علی جعفری پویان بود و بردیا کیارس هم در این اجرا حضوری افتخاری داشت. «آرکو» در این اجرا قطعه‌هایی از اوایل دوره‌ رمانتیک و اواخر دوره‌ کلاسیک اجرا کرد. آنتوان استپانویچ آرنسکی آهنگساز روس، ژان روتر و پتر وارلوک آهنگسازانی بودند که آثارشان در اجرا نواخته شد.

این در حالی است که علی جعفری پویان، بردیا کیارس (نوازنده مهمان)، عرفان شریف‌زاده، برهان همتی، سامان نافعی، وداد واقفی، سارا نادری، فرناز دارویی و محمدرضا بهرامی نوازندگان ویولن بودند. دانیال جورابچی، داریوش حجازی، صدف نقیبی، صبا صفوی، رکسانا ریحانیان و آریان زمانی هم ویولا می‌نواختند. همچنین یگانه حسینی‌نیا، فرمهر بیگلو، مجتبی طباطبایی، زهرا کریمی، ارغوان گیو، سینا صالحی بنادگی، فارس مخلصی و نازنین طهرانی نوازندگان ویولن۲ بودند. ضمن اینکه یاسمن کوزه‌گر، آیلین هرمان، کوروش کشاورز، غزاله شیرازی، سینا آذرآباد و مونا ربیعی، نوازندگان ویولنسل و پورنگ پورشیرازی و عادل اصغرزاده هم نوازندگان کنترباس ارکستر را تشکیل می‌دادند.

ارکستر زهی آرکو در تابستان ۱۳۹۷ توسط ابراهیم لطفی پایه‌گذاری شد و اولین کنسرت خود را با آثاری از آهنگسازان دوره باروک در دی‌ماه ۱۳۹۷ طی دو سانس در تالار رودکی برگزار کرد.

هدف از تشکیل آرکو جمع‌آوری انرژی و استعدادهای نوازندگان سازهای زهی برای رسیدن به ارکستری منسجم و توانمند در راستای اجرای آثاری فاخر از آهنگسازان موسیقی کلاسیک و آکادمیک جهان است.

«آرکو» در اصطلاح موسیقی و بین‌المللی به معنای آرشه و در زبان فارسی قله‌کوه، با عظمت و مقتدر است.

 

 

ارسال نظر