سقوط متحدان مرکل

۱۳۹۷/۰۷/۲۴ - ۰۰:۳۶:۴۰
کد خبر: ۱۳۱۸۱۶
سقوط متحدان مرکل

   فایننشال تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، خبری از انتخابات پارلمان در ایالت باواریای آلمان منتشر کرد که در آن، به سقوط متحدان مرکل اشاره کرده است. آنطور که گفته شده، نتایج اولیه انتخابات پارلمان در ایالت باواریای آلمان نشان می‌دهد که متحدان آنگلا مرکل اکثریت مطلق پارلمانی را در این ایالت از دست داده‌اند؛ نتیجه‌ای که به نفع راست‌گرایان تمام شده و می‌تواند موجب تلاطم در دولت فدرال آلمان شود. طبق گزارش فایننشال تایمز، نتایج اولیه انتخابات حاکی از آن است که حزب «اتحادیه سوسیال مسیحی» که در انتخابات 5 سال پیش 47.7 درصد آرا را به دست آورده بود، این‌بار فقط 35.5 درصد آرا را از آن خود کرده است. این حزب از سال 1950 نیروی برتر سیاسی در باواریا بوده و این انتخابات، دومین مورد از عملکرد نامناسب آنها در این ایالت است. آنها در سال 1962 نیز اکثریت مطلق پارلمانی را از دست داده بودند.

    واشنگتن پست:

صفحه اول این روزنامه، به تحلیل شرایط امریکا و کوشنر، داماد دونالد ترامپ، پس از بحران‌های پیش آمده در عربستان پرداخته است. آنطور که گفته شده، دولت ترامپ به‌ویژه با روابط دوستانه کوشنر و بن‌سلمان، فصل تازه‌ای در روابط خود با عربستان گشوده بود. این در حالی است که پس از قتل خبرنگار سعودی در ترکیه و ردپای بن سلمان در این ماجرا، موقعیت ولیعهد عربستان، دوست و متحد امریکا خدشه‌دار شده است. آنطور که گفته شده، ادعاهای این هفته مبنی بر دستور قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی در استانبول شهرت شاهزاده را به عنوان یک طرفدار مدرنیزه و پیشرفت زیر سوال برده است. همچنین گفته شده که پس از گلایه‌مندی رسانه هاو تحلیلگران از تعلل دونالدترامپ در واکنش به ناپدید شدن خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول، ترامپ به ناچار اعلام کرد که اگر دست داشتن عربستان در ناپدید شدن یا قتل احتمالی خاشقچی به اثبات برسد «مجازات شدیدی» علیه سعودی‌ها در نظر بگیرد. برخی بر این باورند که این تهدید، خبر از شکاف عمیق میان امریکا و عربستان دارد.

  داون:

نیروهای مرزی پاکستان پس از آنکه تلاش کردند در مناطق مرزی مشترک با افغانستان اقدام به ساخت موانع عبوری کنند، با گارد مرزی افغانستان در مرز «چمن» درگیر شدند. به گزارش صفحه اول این روزنامه، در این ارتباط مرکز فرماندهی نیروهای امنیتی در قندهار اعلام کرد که درگیری‌ها میان نیروهای مرزی پس از آن اتفاق افتاد که نظامیان پاکستانی وارد خاک افغانستان شدند و در این منطقه پیشروی کردند. پاکستان مدت‌هاست اعلام کرده که تصمیم دارد در مناطق مرزی خود با افغانستان به طول ۲۴۳۰ کیلومتر سیم خاردار و موانع مرزی احداث کند. در این ارتباط مرکز فرماندهی نیروهای امنیتی در قندهار اعلام کرد که درگیری‌ها میان نیروهای مرزی پس از آن اتفاق افتاد که نظامیان پاکستانی وارد خاک افغانستان شدند.

 

 

ارسال نظر