آغاز تراژدی کاوانا برای امریکا

۱۳۹۷/۰۷/۱۶ - ۰۰:۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۳۱۲۲۶
آغاز تراژدی کاوانا برای امریکا

    ال‌پایس:

برت کاوانا به عضویت دیوان عالی این کشور درآمد. طبق گزارش صفحه اول این روزنامه، نامزد معرفی شده از سوی دونالد ترامپ برای کرسی خالی دیوان عالی از مجلس سنا رای اعتماد گرفت. جلسه نهایی رای‌گیری در این باره بارها با فریاد معترضان انتخاب آقای کاوانا مختل شد. معترضان تایید آقای کاوانا را «بی‌اهمیتی به قربانیان آزار جنسی» تعبیر می‌کنند. پیش از این نیز دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری امریکا بارها حمایتش را از برت کاوانا نامزد منتخبش برای عضویت در دیوان عالی امریکا، اعلام کرده و گفته بود که انتظار دارد مجلس سنا صلاحیت کاوانا را تایید کند. به این ترتیب بررسی صلاحیت قاضی کاوانا که در دو هفته گذشته به دلیل طرح اتهام‌های آزار جنسی علیه او روندی پر تنش یافته بود، به پایان خود رسید و او موفق شد بر کرسی خالی دیوان‌عالی امریکا تکیه بزند.

    ساندی‌تایمز:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از ادامه تنش‌های سایبری بین کشورها خبر داد. طبق این گزارش، منابع خبری بریتانیا از اجرای یک رشته تمرینات نظامی ارتش این کشور شامل تمرین عملیات مقابله با حمله سایبری فرضی روسیه و پاسخ متقابل به این حمله از طریق حمله به شبکه برق روسیه خبر دادند. گفته می‌شود دولت بریتانیا نگران است که آمادگی دفاعی لندن در برابر حملات سایبری به قدری پایین باشد که جز حمله هسته‌ای، گزینه‌های چندانی برای پاسخگویی متقابل به حمله سایبری روسیه وجود نداشته باشد. آنطور که در بسیاری از گزارش‌ها گفته شده، بریتانیا همواره روسیه را به ارتکاب جرایم سایبری متهم کرده است که از جمله آنها می‌توان به تلاش اخیر جاسوسان روسی در هک کردن دیده‌بان بین‌المللی تسلیحات شیمیایی در لاهه اشاره کرد.

    داون:

عمران خان از بررسی پروژه کریدور اقتصادی چین و پاکستان خبر داد. به گزارش صفحه اول این روزنامه، پیش از این دولت جدید پاکستان به رهبری عمران خان با اعلام اینکه به طرح «سی پک» پایبند می‌ماند، بررسی مجدد طرح کریدور اقتصادی چین و پاکستان را خواستار شده بود. سفیر چین نیز در پاکستان اعلام کرده که پکن، آماده قبول پیشنهاد دولت جدید پاکستان برای ایجاد تغییر در طرح مشترک کریدور اقتصادی چین و پاکستان موسوم به «سی‌- پک» است. با این‌حال، آنطور که گفته شده، دولت پاکستان نسبت به شرایط مالی و چشم‌انداز هزینه آن نگرانی‌هایی دارد، چراکه شرایط ذکر شده در این طرح باعث بدهکار شدن طولانی مدت پاکستان به چین خواهد شد که این می‌تواند به اقتصاد پاکستان در دراز مدت لطمه وارد کند. بدهکار بودن پاکستان در درازمدت با شعارهای عمران خان مبنی بر رهایی از بدهی‌های خارجی در تضاد است.

 

ارسال نظر