کیارستمی و شیردل به لندن می‌روند

۱۳۹۷/۰۶/۰۵ - ۰۱:۲۸:۱۵
کد خبر: ۱۲۸۳۸۴
کیارستمی و شیردل به لندن می‌روند

مونا خوش اقبال مدیر گالری کاما از برگزاری نمایشگاه عکس «فیلمسازان عکاس» و ارایه آثاری از کامران شیردل و عباس کیارستمی در گالری کاما لندن خبر داد.

خوش اقبال در نشست خبری اعلام جزییات نمایشگاه «فیلمسازان عکاس» که ۱۶ شهریورماه در گالری کاما در لندن افتتاح می‌شود، گفت: نمایشگاه فیلمسازان عکاس شامل عکس‌هایی از کامران شیردل، عباس کیارستمی، ناصر تقوایی، محمود کلاری، جعفر پناهی، سیف‌الله صمدیان، حمید جبلی و مجید برزگر است که از ۱۶ شهریور تا اول آبان در گالری کامای لندن برگزار می‌شود. این نمایشگاه یکی از سلسله نمایشگاه‌هایی است که با عنوان «گذر زمان» برگزار خواهد شد.

او افزود: اولین نمایشگاه با این ایده، نمایشگاه نقاشی‌های احمدرضا احمدی بود و فیلمسازان عکاس دومین نمایشگاه خواهد بود و بعد از آن نیز ادامه پیدا می‌کند. خوش اقبال در مورد هدف این سلسله نمایشگاه‌ها توضیح داد: این نمایشگاه‌ها با هدف نمایش ابعاد دیگر یک هنرمند برگزار می‌شود، چراکه از نظر کارشناسان هنری، یک هنرمند باید به تمامی شاخه‌های هنری اشراف داشته باشد، برای مثال از احمدرضا احمدی که به عنوان شاعری پرآوازه شناخته می‌شود، نقاشی‌هایی به نمایش گذاشته شد که در نوع خود بی نظیر بود.

او در توضیح بیشتر گفت: از هر هشت هنرمند فیملساز عکاس ۲ الی ۴ اثر به انتخاب هنرمندان ارایه شده است، برای مثال عکس‌های کامران شیردل متعلق به روزهای انقلاب اسلامی است که به صورت نگاتیو بودند و بعد از ۴۰ سال چاپ شدند. همچنین ۲ عکس از جعفر پناهی در این نمایشگاه ارایه می‌شود؛ عکس اول بازسازی صحنه غرق شدن کودک سوریه‌ای و عکس دوم تک درخت به یاد عباس کیارستمی است.

 

ارسال نظر