بدرقه غریبانه «مهرافشان» موسیقی

۱۳۹۶/۱۲/۱۰ - ۰۰:۵۳:۱۳
کد خبر: ۱۱۷۹۰۳
بدرقه غریبانه «مهرافشان» موسیقی

پیکر عبدالکریم مهرافشان، آهنگساز، به شکل غریبانه‌یی با حضور اندک هنرمندان و آوازخوانی سالار عقیلی به سوی خانه ابدی روانه شد.

مراسم تشییع پیکر عبدالکریم مهرافشان که در زمینه آهنگسازی و رهبری ارکستر فعالیت داشت صبح نهم اسفندماه از مقابل تالار وحدت برگزار شد. در این مراسم افرادی مانند فاضل جمشیدی (خواننده)، سیدمحمود دعایی (مدیرمسوول روزنامه اطلاعات)، فرزاد طالبی (مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد)، کامبیز روشن‌روان (آهنگساز)، سالار عقیلی (خواننده)، حسین علی‌شاپور (خواننده)، شهرام صارمی (مدیر بخش موسیقی فرهنگسرای ارسباران) و ابوالفضل صادقی‌نژاد (آهنگساز و نوازنده سنتور) حضور داشتند. تعداد اندک هنرمندان حوزه موسیقی در این مراسم به چشم می‌خورد. فاضل جمشیدی در این مراسم اظهار کرد: عبدالکریم مهرافشان آن‌قدر نازنین بود که جرات نمی‌کنم نام او را ببرم. من واقعا متاسف هستم. جامعه ما تا به این اندازه نسبت به بزرگانش غافل است. ما همیشه از مسوولان گله می‌کنیم در حالی که باید از خودمان، از خود هنرمندان گله کنیم. ما امروز باید یکی از عناصر موسیقی را که پس از سال‌ها تلاش، تواضع، ادب و سکوت درگذشت به دامن خاک بسپاریم.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه هنرمندان انگشت‌شماری به بدرقه پیکر این هنرمند آمدند، گفت: ما موسیقیدان‌ها نیاز به دشمن نداریم. من برای خودم متاسف هستم که ۳۰ سال در این عرصه زحمت کشیدم. جمشیدی بیان کرد: مهرافشان نزدیک به ۳۰۰ آهنگ ساخته بود که امثال شهبازیان‌ها، فخرالدین‌ها، روشن‌روان‌ها و تهرانی‌ها به نوعی مدیون او هستند. کامبیز روشن‌روان نیز با بیان اینکه بیش از ۵۰ سال است که مهرافشان را می‌شناسد گفت که او آثار جاودانه‌یی با صدای خوانندگان مختلفی داشت و اظهار کرد: او بزرگوار و دارای مناعت طبع بود. من هیچگاه ندیدم متکبر باشد یا خود را بالاتر از دیگران بداند. این آهنگساز بیان کرد: جامعه و مسوولان هنری ما شرایطی را فراهم کردند که افرادی از این دست که عمرشان را در این راه گذراندند در انزوا قرار بگیرند و این موضوع بدی است. چرا تا افراد زنده هستند قدرشان را نمی‌دانیم. امیدوارم از هنرمندان تا زمانی که زنده و فعال هستند قدردانی کنیم.

 

ارسال نظر