شرایط حضور در «نمایش‌های بازار بین‌الملل» فجر

۱۳۹۶/۱۲/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۴۲۳
شرایط حضور در «نمایش‌های بازار بین‌الملل» فجر

پخش‌کنندگان و تهیه‌کنندگان فیلم‌های ایرانی می‌توانند تا ۱۰ اسفند برای ثبت‌نام در بخش مرور سینمای ایران یا «نمایش‌های بازار» سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر اقدام کنند.

آتوسا قلمفرسایی مسوول دبیرخانه فیلم‌های ایرانی سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر اعلام کرد: جشنواره جهانی فیلم فجر پس از دو دوره برگزاری منظم نمایش‌های بازار و استقبال میهمانان خارجی از این بخش امسال نیز با هدف تداوم سیاست معرفی تولیدات سالانه سینمای ایران شامل فیلم‌های بلند، کوتاه داستانی و مستند محصول سال ۱۳۹۶ به مدیران جشنواره‌ها، پخش‌کنندگان بین‌المللی، خریداران و میهمانان خارجی اقدام به اکران محدود برگزیده‌یی از فیلم‌های متقاضی در «نمایش‌های بازار» خواهد کرد.  او افزود: نمایش‌های بازار بخشی است که در اکثر بازارهای بین‌المللی فیلم دنیا وجود دارد و هدف از برگزاری این بخش در جشنواره جهانی فیلم فجر ایجاد امکانی برای نمایش پرده‌یی فیلم‌های ایرانی و معرفی به جشنواره‌های خارجی یا انتخاب آن توسط پخش‌کننده‌های بین‌المللی است.

مسوول دبیرخانه فیلم‌های ایرانی سی‌و‌ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر با اشاره به اینکه در این بخش هر فیلم تنها دوبار نمایش داده می‌شود، توضیح داد: اولویت با میهمانان خارجی، پخش‌کنندگان بین‌المللی، مدیران فستیوال‌های داخلی و خارجی و مدعوین ویژه جشنواره چه داخلی و چه خارجی است. فیلم‌های حاضر در این بخش برای عموم به نمایش درنمی‌آید و از این‌رو حقوق نخستین نمایش خود را از دست نمی‌دهند و می‌توانند در بخش‌های اصلی جشنواره‌های دیگر حضور پیدا کنند.

قلمفرسایی افزود: مهلت ثبت‌نام فیلم‌ها در بخش نمایش‌های بازار تا ۱۰ اسفند است اما مهلت ارسال آثار با هماهنگی دفتر جشنواره تا ۲۰ اسفند صورت می‌گیرد. فیلم‌ها باید حتما زیرنویس انگلیسی داشته باشند و نسخه دی‌سی‌پی آنها به دفتر جشنواره تحویل داده شوند، اما چنانچه نسخه دی‌سی‌پی موجود نباشد، صاحبان آثار با هماهنگی مدیران جشنواره می‌توانند نسخه بلوری را تحویل دهند. به گفته او اگر اثری پخش‌کننده بین‌المللی دارد، لازم است پخش‌کننده اقدام به ثبت اثر کند در غیر این صورت تهیه‌کننده می‌تواند فیلم را به ثبت برساند و به دفتر جشنواره ارائه کند.

 

ارسال نظر