اضطراب در زنان ۳ تا ۵ برابر مردان

۱۳۹۶/۰۷/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۴۰۷
اضطراب در زنان ۳ تا ۵ برابر مردان

ظاهر این‌گونه نشان می‌دهد که مردها مضطرب‌ترند و با توجه به اینکه حضور مردان در جامعه و فضای پرتنش، بیشتر از زنان است، آنها اضطراب بیشتری داشته باشند، اما نتیجه تحقیقات نشان می‌دهد که اضطراب در زنان 3 تا 5 برابر مردان است.

مطهره علامه، رییس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت با تاکید بر نقش و تاثیر زنان در سلامت خانواده و جامعه گفته است: شیوع افسردگی در زنان دو تا سه برابر مردان است، همچنین اضطراب زنان در مقابل مردان بین سه تا پنج برابر بیشتر است.

او با اشاره به شیوع دو تا چهار برابری بیماری‌های روان در مردان افزود: زنان در برخی بیماری‌های جسمی نیز نسبت به مردان وضعیت نامساعدتری دارند. برای مثال زنان بین یک تا دو درصد بیشتر از مردان به دیابت مبتلا می‌شوند. همچنین میزان شیوع کمردرد و آرتروز در گروه سنی ۴۰ تا ۴۹ سال در میان زنان دوبرابر مردان است. علامه با اشاره به آسیب‌پذیری زنان و نقش مهم آنان در مدیریت سلامت خانواده ادامه داد: آثار نامطلوب بیماری و مرگ و میر مادر بر سلامت اعضای خانواده با وجود اینکه مردان تامین‌کنندگان اصلی هزینه‌های درمانی خانواده هستند، بیشتر از مردان است. رییس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه زنان اکثریت ارائه‌دهندگان خدمات سیستم بهداشتی و درمانی در سراسر کشور هستند، افزود: یکی از خلأهای موجود در کشور نبود سیستم تخصصی برای ارائه خدمات سلامت به مردان است. در واقع ما در ارائه خدمات تخصصی به سلامت مردان ضعف‌هایی داریم.

رییس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بیماری‌های اعصاب و روان به‌ویژه افسردگی علت اصلی ناتوانی زنان ایرانی هستند، ادامه داد: بیماری‌های کمردرد، آرتروز، کم خونی و عوارض مربوط به یائسگی در رتبه‌های بعدی این جدول قرار گرفتند.

 

 

ارسال نظر