واکنش دیرهنگام ترامپ به تظاهرات ضدنژادپرستی

۱۳۹۶/۰۵/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۲۳۶
واکنش دیرهنگام ترامپ
به تظاهرات ضدنژادپرستی

 اکونومیست

هفته‌نامه اکونومیست شماره این هفته خود را به ماجرای تظاهرات نژادپرستان سفیدپوست هفته گذشته اختصاص داد که در شارلوتس ویل ویرجینیا صورت گرفت. واکنش دیرهنگام ترامپ همچنین خشونتی که او در دوران تبلیغات ریاست‌جمهوری‌اش رواج داد از مهم‌ترین عوامل تظاهراتی بود که پس از آن تظاهرات ضد نژادپرستی صورت گرفت و حدود 3 کشته داد.

در این تظاهرات یک خودرو به داخل جمعیت تظاهر‌کنندگان رفت و افراد آن را

زیر گرفت.

در همین زمینه هفته‌نامه اکونومیست جلد خود را به کاریکاتوری از ترامپ اختصاص داد و نوشت که دونالد ترامپ درکی از این ندارد که او رییس‌جمهور است. یعنی رییس‌جمهور همه مردم.

 تایم

هفته‌نامه تایم هم گزارش و جلد خود را به همین موضوع تظاهرات نژادپرستان امریکایی اختصاص داده است. عنوان جلد هفته‌نامه تایم «نفرت در امریکا» است که نویسندگان پرونده آن افراد سرشناسی همچون جون گریشام هستند. «آیا ریشه نژادپرستی در ‌امریکا خشک نشده است؟» سوالی است که پرونده این شماره تایم به آن از نگاه‌های مختلف جواب می‌دهد و آینده آن را ناگوار پیش‌بینی می‌کند. البته هفته‌نامه تایم از زاویه متفاوتی که هفته‌نامه اکونومیست به آن داشت، پرداخته است.

طراح جلد این مجله «ایدل رودریگز» هنرمند مشهور امریکایی است. هنر طرح این جلد به آن است که تظاهر‌کننده‌یی را نشان می‌دهد که پرچم ایالات متحده را با سلام نازی‌ها حمل می‌کند.

رودریگز در این باره به خود تایم گفته است که این افراد و ایده افراط‌گرایی ملی که می‌تواند پرتاب شود پشت پرچم پنهان شده‌اند. آنها از مزیتی که این پرچم می‌تواند اعطا کند

-یعنی آزادی بیان- برای برنامه‌های نفرت بعدی بهره می‌برند.

 وال استریت ژورنال

عکس تیتر اول این روزنامه اقتصادی امریکایی هم به جانباختگان حادثه شارلوتس ویل اختصاص یافته است. تیتر اول آن هم به استعفاهای پی در پی پنل‌های اقتصادی ترامپ که هفته گذشته روی داد و پس از آن ترامپ آن پنل را منحل کرد، ‌پرداخته است.

بنابر گزارش این روزنامه رهبران تجاری دو شورای ارشد اقتصادی که کاخ سفید درست کرده بود با استعفای خود این شو را تخریب کردند. این حرکت به این خاطر صورت گرفت که دونالد ترامپ نتوانسته به خوبی نژادپرستی را محکوم کند. این روزنامه می‌نویسد که حرکت استعفای دسته جمعی این مدیران رابطه بین ترامپ و رییس‌جمهور که به دنبال آن بود تا این رابطه را مستحکم کند از بین برد.

 

ارسال نظر