سقوط بی‌سابقه دلار

۱۳۹۶/۰۵/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۸۳۱
سقوط بی‌سابقه دلار

 لوموند:

ارزش یورو از ماه ژانویه تاکنون درمقابل دلار امریکا 10درصد افزایش داشته است. طبق گزارش لوموند، از نظر سرمایه‌گذاران، ناامنی‌های سیاسی و اختلافات جناحی که اکنون در امریکا وجود دارد، احتمالا مانعی برای اصلاحات مالیاتی و محرک‌های مالی ترامپ ایجاد کرده و موجب کاهش ارزش دلار شده است. ابهامات سیاسی در امریکا باعث شده قیمت دلار به کمترین میزان 13 ماه گذشته برسد. در امریکا بحث‌هایی در رابطه با شکست برنامه سلامت ترامپ از سوی جناح‌های مخالف مطرح می‌شد. همچنین هنوز بحث بررسی ارتباط کمپین‌های انتخاباتی ترامپ با روسیه وجود دارد. کاهش ارزش دلار معمولا خرید طلا را توسط ارزهای غیر از دلار ارزان‌تر می‌کند و با افزایش تقاضا، قیمت در بازار بالا می‌رود. از سوی دیگر بازار در انتظار نشست دو روزه فدرال رزرو است؛ قرار است در پایان این نشست بر نرخ بهره تصمیم‌گیری شود که سرمایه‌گذاران امید چندانی به افزایش نرخ بهره ندارند.

 واشنگتن‌پست:

مجلس سنای امریکا به شروع بحث درباره لایحه مراقبت‌های بهداشتی جدید جمهوری‌خواهان که برای لغو قانون اوباماکر تصویب شده بود، گام برداشته است. به گزارش این روزنامه، سنای امریکا به بررسی مجدد پرونده قانون بیمه اوباماکر رای داد که این موضوع یک پیروزی برای ترامپ به عنوان تحقق یکی از وعده‌های انتخاباتی‌اش به شمار می‌رود. این موضوع یکی از اولویت‌های جمهوری‌خواهان از زمان روی کار آمدن ترامپ بوده است. همچنین، جان

مک‌کین سناتور سرشناس جمهوری‌خواه که به تومور مغزی مبتلا شده با وجود وضعیت بیماری برای رای به لغو این قانون در سنا حضور یافت. با این حال برخی ابعاد این طرح که موجب قطع بیمه میلیون‌ها نفر از مردم امریکا می‌شود، سبب شده بود تا گروهی از سناتورهای میانه‌رو با آن مخالفت کرده و این طرح را تا به امروز مسکوت بگذارند. همزمان با آغاز رای‌گیری برای این طرح، مردمی که در صحن سنا ناظر رای‌گیری بودند، خواستار لغو نشدن قانون اوباماکر شدند.

 دالاس مورنینگ‌نیوز:

رییس‌جمهوری امریکا که این روزها بارها وزیر دادگستری خودش را مورد هدف حملات لفظی و توییتری قرار داده، باز هم از او انتقاد کرده است. به گزارش این روزنامه، ترامپ، این‌بار به بهانه‌ اینکه سشنز در مقابل «جنایت‌های» هیلاری کلینتون از موضع ضعف عمل کرده است، او را مورد انتقاد قرار داده است. جف سشنز نیز یکی از متهمانی است که پیش‌تر با سفیر روسیه در امریکا ملاقات کرده است.

او پس از شروع کار خود در ماه مارس اعلام کرد که در روند تحقیق در این زمینه دخالت نمی‌کند. ترامپ تا ماه مه از او پشتیبانی می‌کرد و او را مناسب‌ترین فرد برای سرپرستی وزارت دادگستری و دادستانی کل می‌دانست. او اما هفته پیش اعلام کرد که سشنز نباید خود را از تحقیقات درباره روسیه کنار می‌کشید و اگر چنین قصدی داشت، باید قبلا به او می‌گفت، تا او فرد دیگری را برای پست وزارت دادگستری انتخاب کند.

 

 

ارسال نظر