کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۷/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۱۷۷۲

از سرگیری سرمایه‌گذاری امریکایی‌ها در ترکیه

علی عثمان مدیر اتاق بازرگانی مشترک ترکیه و امریکا، گفته ۱۵ شرکت امریکایی در ترکیه سرمایه‌گذاری می‌کنند. این ۱۵ شرکت هرکدام دست‌کم ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در ترکیه انجام خواهند داد. به گزارش شبکه تی‌آرتی، سرمایه‌گذاری‌های جدید امریکایی‌ها می‌تواند به تثبیت بیشتر اقتصاد و نرخ ارز ترکیه منجر شود. بانک مرکزی ترکیه در گزارشی پیش‌تر اعلام کرده بود به دلیل تحریم‌ها و تنش در روابط با امریکا، از ماه فوریه سرمایه‌گذاران خارجی حدود ۴.۷ میلیارد دلار از سرمایه خود را از این کشور خارج کرده‌اند.

لغو دستور عبادی درباره عزل رییس حشد شعبی

دادگاه فدرال عراق دستور نخست وزیر این کشور درباره برکناری رییس حشد شعبی از همه سمت‌هایش را لغو کرد. به گزارش سومریه‌نیوز، دادگاه فدرال عراق حکم لغو دستور حیدر عبادی مبنی بر عزل فالح فیاض رییس حشد شعبی از سمت‌هایش را صادر کرد. این دادگاه حکم داده فیاض به همه پست‌های دولتی خود بازگردد. دادگاه اعلام کرده دلیل لغو دستور عبادی این است که او ادله محکمه‌پسندی برای برکناری فیاض ارایه نکرده و دستورش براساس قانون اساسی نیست.

بازگشایی مرز سوریه و اردن

خبرگزاری فرانسه از بازگشایی گذرگاه نصیب - جابر بین سوریه و اردن بعد از سه سال بسته بودن خبر داده است. گفته شده، از این پس به رانندگان خودروهای سوری نیز اجازه ورود به خاک اردن برای انتقال مسافران بدون موافقت قبلی داده می‌شود. در همین راستا، بهجت سلیمان از مسوولان وزارت خارجه سوریه اعلام کرده روابط میان سوریه و اردن قطع نشده و اگر کوتاهی در این باره صورت گرفته از جانب سوریه نبوده است.

پاکستان دروازه دوستی باافغانستان را بست

پس از بروز درگیری بین نیروهای امنیتی پاکستان و افغانستان در امتداد «خط دیورند»، اسلام‌آباد «دروازه دوستی» خود را با کابل در منطقه چمن بست. به گزارش ایرنا، نیروهای پلیس مرزی افغانستان و نظامیان پاکستان برسر ایجاد حصار در خط مرزی دیورند با یکدیگر درگیر شدند. با بسته شدن دروازه دوستی پاکستان و افغانستان در منطقه مرزی چمن، تمامی فعالیت‌های تجاری بین دو کشور در مرز تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمد و روند تردد و حمل نیرو و تجهیزات ناتو نیز به افغانستان متوقف شده است. تنش‌های مرزی افغانستان و پاکستان، یکی از مناقشه‌های مستمر این دو کشور همسایه است.

 

ارسال نظر