کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۶/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۶۸۴

ترکیه کمک آی‌ام‌اف را نمی‌خواهد

مشاور رجب طیب اردوغان رییس‌جمهور ترکیه، گفته آنکارا نباید برای حل مشکلاتش به سراغ صندوق بین‌المللی پول (آی‌ام‌اف) برود. به‌گزارش ایسنا، جمیل ارتم با اعلام اینکه ترکیه در مقطع حساس اقتصادی و مالی قرار دارد، گفته یک بسته اصلاح ساختاری ضروری‌تر از از یک برنامه اقتصادی میان‌مدت است. این مقام ترکیه‌ای با اشاره به اینکه اردوغان از ۲۰۰۸ به سلطه صندوق بین‌المللی پول بر اقتصاد ترکیه پایان داده تاکید کرده آنکارا نباید به گذشته بازگردد. دولت ترکیه با چالش‌های جدی اقتصادی روبروست که تحلیل‌گران دلایلش را سیاست‌های اردوغان می‌دانند.

امیر کویت به واشنگتن می‌رود

امیر کویت پنجم سپتامبر به واشنگتن می‌رود. به گزارش آسوشیتدپرس، شیخ صباح‌الاحمد الجابر الصباح‌ برای گفت‌وگو درباره تجارت، سرمایه‌گذاری و همکاری‌های امنیتی به واشنگتن می‌رود. کویت یکی از متحدان اصلی امریکا در منطقه به شمار می‌رود. پنتاگون پیشتر اعلام کرده بود قرارداد فروش ۳۰۰ موشک ضد زره از نوع «هل‌فایر AGM-۱۱۴» به ارزش ۳۰ میلیون دلار به کویت را امضا کرده است.

تعطیلی کنسولگری پاکستان در جلال‌آباد

دولت پاکستان سرکنسولگری خود را در جلال‌آباد افغانستان به‌دلیل آنچه اعتراض به دخالت والی ولایت ننگرهار در امور خود می‌نامید، بست. به‌گزارش ایرنا، سفارت پاکستان در کابل دخالت دولت افغانستان در امور کنسولگری را نقض کنوانسیون وین خوانده است. سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفته سرکنسولگری در جلال آباد تا زمانی که وضع امنیتی به پیش از 28 اوت بازنگردد، بسته خواهد ماند.

قطر 24 بالگرد آپاچی امریکایی تحویل می‌گیرد

یک مقام نظامی قطر گفته کشورش 2019 میلادی 24 فروند بالگرد تهاجمی آپاچی از امریکا تحویل می‌گیرد. به‌گزارش الطلائع، با تحویل این بالگردها قطر پس از امریکا دومین کشوری خواهد بود که این نوع بالگرد را در اختیار خواهد داشت. قرارداد خرید این بالگردها 2014 به امضا رسیده و شامل خرید 24 فروند بالگرد؛ تجهیزات مربوط، به همراه آموزش فنی خدمه و تاسیسات از جمله شبیه سازهاست.

رویگردانی آنکارا از جبهه نصرت

ترکیه گروه افراطی «هیأت تحریر الشام» یا همان جبهه نصرت را بطور رسمی در زمره گروه‌های تروریستی قرار داد. این گروه بخش بزرگی از استان ادلب سوریه را در اختیار دارد. به گزارش دویچه‌وله، این اقدام ترکیه همزمان با اعلام آمادگی ارتش سوریه برای حمله به ادلب صورت می‌گیرد.

 

 

ارسال نظر