کوتاه از منطقه

۱۳۹۷/۰۴/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۷۷۱

عربستان شکنجه شهروندان خود را انکار کرد

ده‌ها گزارش منتشر شده از سوی سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری و رسانه‌های جهان درباره شکنجه در عربستان‌سعودی تنها انکار ریاض را به ‌دنبال داشت. به ‌گزارش گاردین، ریاض مدعی شده همه انواع شکنجه را محکوم می‌کند. بن امرسون گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ضدتروریسم پس از تحقیقاتی پنج روزه در عربستان در گزارشی اعلام کرد این کشور به صورت منظم از توجیه مبارزه با تروریسم برای شکنجه، سرکوب معارضان و زندانی کردن مدافعان حقوق بشر استفاده می‌کند.

امریکا: اسلام‌آباد فشار بر طالبان را بیشتر کند

قائم‌مقام معاون وزیر خارجه امریکا در امور آسیای مرکزی و جنوبی با غیرقابل قبول خواندن شکست طالبان برای پیشبرد روند صلح در افغانستان از اسلام‌آباد خواست تا فشارهای خود را بر شبه نظامیان افزایش دهد. به گزارش ایرنا، آلیس ولز در سفر به پاکستان درباره مذاکرات صلح افغانستان و روابط دوجانبه واشنگتن – اسلام‌آباد نیز گفت‌وگو کرده است. فرستاده امریکا پیش از این هم با تکرار اتهامات خود علیه اسلام‌آباد گفته بود پاکستان باید تلاش خود را برای نابودی پناهگاه‌های امن تروریستی در خاک این کشور بیشتر کند.

35 کشته و زخمی در انفجار افغانستان

انفجار در مرکز شهر جلال‌آباد در شرق افغانستان حداقل ۱۵کشته برجای گذاشت. شاهدان و مقامات محلی از زخمی شدن بیش از ۲۰ نفر خبر داده‌اند. به گزارش یورونیوز این انفجار در حالی رخ داد که اشرف غنی رییس‌جمهور افغانستان تنها چند ساعت پیش از آن از جلال‌آباد دیدن کرده بود. ساختمان‌ها و مغازه‌های اطراف میدان مخابرات از شدت انفجار آسیب دیده‌اند. تاکنون گروهی مسوولیت انفجار را بر عهده نگرفته است. جلال‌آباد مرکز ولایت ننگرهار در مرز با پاکستان است. ولایت ننگرهار یکی از مراکز اصلی استقرار داعش در افغانستان است.

برگزاری مانور نظامی چهارجانبه در ترکیه

مانور نظامی «ققنوس آناتولی ۲۰۱۸» با میزبانی ترکیه و مشارکت آذربایجان، قبرس ترک‌نشین و عربستان آغاز شد. به گزارش آناتولی بر اساس اعلام ستاد مشترک ارتش ترکیه، این مانور نظامی با نام ققنوس آناتولی از سال ۲۰۰۹ و با میزبانی ترکیه در مقر اصلی فرماندهی نیروی هوایی در استان قونیه برگزار می‌شود. این مانور نظامی که در آن روش‌های نجات در محیط عملیاتی تمرین می‌شود، ۶ جولای به پایان خواهد رسید.

 

ارسال نظر