کوتاه از منطقه

۱۳۹۶/۱۱/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۳۶۰

رقابت با ترامپ پشت پرده بازداشت بن‌طلال

یک سایت امریکایی فاش کرد که غیر از مساله فساد ابعاد دیگری پشت بازداشت ولید بن‌طلال است. به گزارش اسپوتنیک، براساس گزارش سایت امریکایی مذکور دلیل واقعی بازداشت ولید بن‌طلال، ثروتمندترین شخصیت خاورمیانه ابعاد دیگری غیر از مساله فساد دارد که از جمله این دلایل این است که وی سهام زیادی در بسیاری از شرکت‌های امریکایی از جمله توییتر دارد. اما مساله مهم‌تر این است که وی روابط قوی با باراک اوباما رییس‌جمهور سابق امریکا داشته و با ترامپ رابطه خوبی ندارد. شبکه سی‌بی‌اس اعلام کرده که ولید بن‌طلال رقیب واقعی و واضح فعالیت اقتصادی ترامپ در امریکا و مشخصا نیویورک است و بازداشت وی به مثابه هدیه‌یی برای امپراتوری اقتصادی ترامپ است.

کشته شدن 1600 داعشی در افغانستان در 2017

به گفته مدیر امور مردمی نیروهای امریکای مستقر در افغانستان بیش از 1600داعشی در سال 2017 در افغانستان کشته شده‌اند. به گزارش خبرگزاری آسیا، تام گرسباک مدیر امور مردمی عملیات امریکا در افغانستان موسوم به «هیات حمایت قاطع امریکا در افغانستان» گفته داعش در 2017 بارها نیروهای امنیتی افغانستان و امریکا را هدف قرار داده و در طول این سال بیش از 1600داعشی در افغانستان کشته شده‌اند. وی با اعلام اینکه داعش تنها در سه ولایت در افغانستان فعال است، تهدید بیشتر از سوی این گروه تروریستی علیه افغانستان را رد کرد.

جزئیات هک شدن خبرگزاری قطر فاش می‌شود

دادستان قطر پس از پایان سفرش به امریکا اعلام کرد که به‌ زودی جزئیات هک شدن پایگاه خبری خبرگزاری قطر که منجر به بحران در روابط دوحه با ریاض، قاهره، ابوظبی و منامه شد را فاش می‌کند. به گزارش شبکه خبری الجزایر، علی بن فطیس المری در جریان سفر به امریکا و دیدار با جف سشنز وزیر دادگستری ایالات متحده یک یادداشت تفاهم با هدف تقویت همکاری میان دادستانی کل قطر و وزارت دادگستری امریکا امضا کرده است.

توقف صادرات سلاح آلمانی به عربستان و امارات

دولت آلمان تصمیم گرفت، صادرات اسلحه به عربستان‌سعودی و امارات متحده عربی را به دلیل مشارکت در جنگ علیه مردم یمن متوقف کند. به گزارش ایرنا، این تصمیم پس از مذاکرات احزاب متحد مسیحی و سوسیال دموکرات که قصد تشکیل دولت ائتلافی این کشور را دارند، گرفته شد. سخنگوی دولت آلمان گفته تا زمانی که این دو کشور در جنگ علیه یمن شرکت دارند، تحریم هم برقرار خواهد بود. عربستان و امارات و برخی کشورهای منطقه با ادعای حمایت از دولت یمن، جنگ گسترده‌یی علیه این کشور را آغاز کرده‌اند که نتیجه‌اش کشته شدن هزاران غیرنظامی است.

 

 

ارسال نظر