ایرانشهر

۱۳۹۸/۰۹/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۹۴۰۹

ناوگان عمومی، تنها در 3  درصد تصادفات جاده‌ای مقصر است

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تاکید بر بالا بودن ایمنی سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی، ‌گفت: سهم حمل و نقل عمومی در جابه‌جایی مسافر ۳۵ درصد اما نقش این بخش در وقوع حوادث ترافیکی جاده‌ای تنها 3 درصد است. داریوش باقرجوان اظهار کرد: اگرچه حتی یک کشته هم در تصادفات، زیاد است اما باید به مردم اطمینان داد که رانندگان حمل و نقل عمومی، عمدتا حرفه‌ای و اخلاق‌مدار هستند. او گفت: مردم باید اعتماد کنند که حمل و نقل عمومی با کمترین مخاطره، به آنان خدمات رسانی می‌کند، البته اکنون شاهد آشتی مردم با حمل و نقل عمومی هستیم. باقرجوان افزود: برای توسعه حمل و نقل عمومی و افزایش رغبت مردم به مسافرت با این ناوگان، باید ایمنی و ارتقای سطح خدمات و مشتری مداری رعایت شود. مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری اظهار کرد: هنوز ظرفیت اشغال صندلی ناوگان حمل و نقل عمومی به حد اشباع و اقتصادی نرسیده است اما اعتماد مردم به این بخش بازگشته است. او افزود: اگر می‌خواهیم مردم در مسافرت، وسیله شخصی را کنار گذاشته و با ناوگان عمومی سفر کنند، باید مشتری مداری را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

۳  شهر جدید به طرح ملی مسکن تهران اضافه شد

معاون وزیر راه درباره وضعیت ثبت‌نام در طرح ملی گفت: علاوه بر پردیس و پرند در شهرهای اسلام‌شهر، شهریار، دماوند و هشتگرد نیز ثبت‌نام طرح ملی مسکن استان تهران انجام می‌شود. محمود محمودزاده در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه ثبت‌نام مجدد طرح ملی مسکن به تأمین زمین بستگی دارد، اظهار کرد: این قابلیت به‌خصوص در زنجان وجود دارد؛ بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته با کمک و همکاری مسوولان این استان پس از تأمین زمین، متقاضیان باقی‌مانده در زنجان را پوشش خواهیم داد.او با اعلام اینکه تاکنون حدود 130 هزار نفر در طرح ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: از این تعداد حدود 20 هزار در بافت فرسوده و حدود 110 هزار در سایر شهرهای کشور ثبت‌نام کرده‌اند. محمودزاده با یادآوری اینکه پالایش متقاضیان آغاز شده است، افزود: پالایش ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه فرم «ج» برای استان‌ها تا قبل از مرحله پنجم به اتمام رسیده است، بقیه سامانه‌های پالایشی هم در حال انجام است. معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه «تلاش می‌کنیم به‌زودی نتایج پالایش اعلام شود» ، اضافه کرد: مکانیسمی برای شناسایی افرادی که به‌اصطلاح به‌قولنامه‌ای ملکی را خریداری کرده‌اند مانند سازمان ثبت اسناد وجود ندارد، اما با این حال تلاش می‌کنیم از سامانه‌های ارزیابی‌شده این اطلاعات را برای پالایش افراد دریافت کنیم. او ادامه داد: همچنین برای برخی شهرهای استان تهران نیز زمین تأمین شده و ثبت‌نام انجام می‌شود.

سالاری: بنیاد مستضعفان باغ‌های خود را هدیه کند

محمد سالاری، رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: شورا در جریان جزییات تفاهم‌نامه شهرداری و بنیاد مستضعفان نیست و این با رویکرد تعاملی مدیریت شهری منافات دارد. به گزارش مهر، سالاری، در پاسخ به پرسشی در خصوص تفاهم‌نامه شهرداری و بنیاد مستضعفان گفت: اینکه شهرداری و شهردار تهران این اهتمام را داشته باشند که برای اداره شهر و خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان با سایر سازمان‌ها و نهادها تعامل داشته باشند و تفاهم‌نامه‌هایی معطوف به مصالح شهر و تسهیل‌گری در خدمات رسانی بهتر به شهروندان منعقد کنند، ما نیز به عنوان شورای شهر استقبال می‌کنیم. بنیاد مستضعفان نیز طی این مدت رویکرد قابل تقدیری نسبت به حوزه شهری داشته و تعاملات خوبی در این مدت داشته‌ایم اما اینکه اعضای شورای شهر و کمیسیون‌های تخصصی در جریان تفاهم‌نامه‌های مهم نباشند، با رویکرد تعاملی منافات دارد. وی تأکید کرد: هر گونه تعهدی که در فرآیند این تفاهم‌نامه‌ها به سازمان‌ها و نهادهای دیگر داده می‌شود باید با موافقت و نظر اعضای شورای شهر باشد که در تفاهم‌نامه اخیر چنین نبوده است. سالاری با اشاره به اینکه زمزمه‌هایی در خصوص واگذاری ساختمان‌های موجود بنیاد مستضعفان به شهرداری تهران شنیده می‌شود، گفت: در جلسه‌ای شهردار تهران این موضوع که در فرایندی ساختمان‌های موجود بنیاد به شهرداری واگذار شود را مطرح کرد و من در همان جلسه به صراحت و محکم با این پیشنهاد مخالفت کردم. در حال حاضر شهرداری برای انجام ماموریت‌ها و اولویت‌های دستاوردمحور نیاز به منابع درآمدی قابل توجهی دارد و در اختیار گرفتن این ساختمان‌ها به مصلحت شهر و شهروندان تهرانی نیست و به نظر می‌آید رویکرد شورا با چنین تصمیماتی مغایرت داشته باشد و به عنوان کمیسیون تخصصی اجازه چنین تصمیمی را نمی‌دهیم. او در خصوص واگذاری باغات بنیاد مستضعفان به شهرداری گفت: در تعاملاتی که پیش از این با بنیاد مستضعفان داشتیم، قرار بر این بود این باغات از سوی بنیاد به شهر و شهروندان تهرانی هدیه شود. اینکه شهرداری برای این باغات عدد، رقم و امتیاز به نهادهای حاکمیتی بدهد، درست نیست و ما موافق این رویکرد نیستیم. این باغات پس از لغو قانون برج باغ‌ها و قانونی شدن دستورالعمل ماده ۱۴ زمین شهری اجازه بارگذاری حداقلی دارند و عملا این مصوبات، این باغات را در اختیار شهر قرار داده‌اند دلیلی ندارد که مدیریت شهری برای گرفتن این باغات اقدام به تهاتر یا پول کند و تأکید داریم این باغات باید به شهروندان تهرانی هدیه شود.

 

ارسال نظر