اخبار

۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۵۱۹

تغییر تعرفه‌های مشاوره در انتظار تایید دولت

رییس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور از تعیین تعرفه جلسات روان‌شناسی و مشاوره سال ۹۸ توسط شورای مرکزی این سازمان و ارسال آن به هیات دولت خبر داد و گفت: در صورت تایید هیات دولت، تعرفه جلسه (در مدت زمان ۴۵ دقیقه‌) روان‌شناسی یا مشاوره در سال ۱۳۹۸ نسبت به تعرفه سال ۹۷ تغییر می‌کند. محمد حاتمی با بیان اینکه هر ساله تعرفه جلسات روان‌شناسی و مشاوره توسط شورای مرکزی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور تعیین می‌شود، اظهار کرد: هم‌اکنون تعرفه‌ جلسات روان‌شناسی و مشاوره توسط شورای مرکزی تعیین و چند هفته گذشته به هیات دولت ارسال شد و پس از تصویب آن نرخ اصلی تعرفه‌ها اعلام می‌شود. رییس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور با تاکید بر اینکه دریافت‌کنندگان خدمات روان‌شناسی و مشاوره به هنگام پرداخت هزینه جلسات خود باید به مدرک و پروانه روان‌شناس و تعرفه اعلامی توجه کنند، به ایسنا گفت: در صورت بروز هرگونه تخلف، هیات‌های بدوی و رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای در سراسر کشور فعال هستند و برحسب قوانین موجود با متخلفان برخورد می‌شود.

لزوم کنترل محدوده‌های معادن کشور

رییس سازمان جنگل‌ها از دفتر حفاظت و حمایت سازمان خواستار کنترل محدوده‌های معادن‌ شد. خلیل آقایی بر ساماندهی معادن در مراتع کشور تاکید کرد و افزود: اگر در مناطقی مرتعداران مقابل معدن‌کاوان مقاومت می‌کنند به خاطر زیاده‌خواهی برخی از معدن‌کاوان است. او با بیان اینکه منابع‌ طبیعی مشکلی با اکتشاف معادن ندارد، اظهارداشت: اما با بی‌سر و سامانی معدن‌کاوان و زیاده‌خواهان مخالفیم که از حدود و ثغور خود تجاوز می‌کنند. آقایی با اشاره به اهمیت حفظ مراتع کشور اظهار کرد: ما امانتدار مراتع بوده و صاحبان اصلی مراتع کشور مرتعداران و دارندگان پروانه چرای دام هستند، ارزش مراتع کشور بسیار پر اهمیت است، ما در برابر نسل آینده مسوولیم و نمی‌توانیم برای هر کاری از مراتع خرج کنیم. او اساس کار در منابع طبیعی را متکی بر مشارکت مردم دانست و یادآور شد: منابع‌ طبیعی باید فاصله خود را با مردم روز به روز کمتر کند. البته اقدامات آبخیزداری و فواید آن تا حدی توانسته است قهر مردم با منابع‌ طبیعی را تبدیل به آشتی کند اما واقعیت این است که هنوز بین مردم و منابع‌ طبیعی فاصله وجود دارد و تا زمانی که این فاصله برداشته نشود انتظار حفاظت بهینه از منابع‌ طبیعی بیهوده است. آقایی با تاکید بر مستند‌سازی فعالیت‌های منابع‌ طبیعی خاطرنشان کرد: نتیجه بخش بودن و اثربخشی فعالیت‌ها مهم است و باید نتیجه کار مستندسازی و اطلاع‌رسانی شود. او از اداره ترویج و آموزش ادارات کل منابع‌ طبیعی استان‌ها خواست همیشه دنبال مستندسازی مثبت نباشند بلکه انتقادات و دلخوری‌های مردم نسبت به عملکرد منابع‌ طبیعی می‌تواند در کاهش فاصله‌ها و چالش‌های پیش رو بسیار راهگشا باشد.

انتقاد محیط زیست از وضعیت مدیریت شیرابه زباله

رییس اداره محیط زیست انسانی استان تهران گفت: روزانه بالغ بر ۷۵۰۰ تا ۸۰۰۰ تن پسماند به سایت آرادکوه منتقل و دست‌کم ۲۵۰ مترمکعب شیرابه از آنها تولید می‌شود.

فاطمه اکبرپور اظهار کرد: در استان تهران شیرابه‌های زباله فقط مربوط به سایت آرادکوه نمی‌شود چون در این استان مراکز دفع پسماند دیگری نیز وجود دارد.

او با بیان اینکه پسماند به‌صورت مستمر در همه جای کشور از جمله استان تهران و در پی آن شیرابه تولید می‌شود، گفت: متاسفانه شیرابه یکی از معضلات حوزه مدیریت پسماند است و در مدیریت و کنترل آن در استان تهران تاکنون ضعیف عمل کرده‌ و موفق نبوده‌ایم. رییس اداره محیط زیست انسانی استان تهران به ایسنا گفت: مدیریت شیرابه زباله همانند یک کلاف سردرگم است چون این موضوع از مبدا به‌درستی مدیریت و به مردم اطلاع‌رسانی و آموزش کافی ارایه نمی‌شود. او افزود: مشکل اساسی شیرابه در مرکز دفع نمود پیدا می‌کند. بر اساس قانون، کنترل و مدیریت شیرابه برعهده مدیر اجرایی یعنی شهرداری‌ها است البته این بدان معنا نیست که شهرداری تهران کاری انجام نداده است. در سال‌های اخیر شهرداری تهران با هزینه‌های میلیاردی سیستم تصفیه شیرابه به ظرفیت اسمی تقریبا ۱۴۰۰ مترمکعب در روز را راه‌اندازی و سیستم تصفیه شیرابه چند مرحله‌ای احداث کرد. متاسفانه این سیستم به علت ایراد در طراحی یا مشکل فنی یا بهره‌برداری نادرست کارایی لازم را نداشت بنابراین مدتی از مدار خارج شد. رییس اداره محیط زیست انسانی استان تهران تاکید کرد: شنیده‌ها حاکیست که این سیستم اخیرا وارد مدار شده است و دوباره شیرابه را وارد آن کرده‌اند. این سیستم باید کار کند تا ما بر اساس خروجی آن آنالیز کنیم که موفق عمل کرده است یانه؟ پس سرمایه‌گذاری انجام شده است اما نیاز به بهره‌برداری و اپراتوری مطلوب دارد. او درباره مزایای استفاده مطلوب از شیرابه‌ها گفت: فضای سبز کهریزک وحوالی آراد کوه برای آبیاری مشکل آب دارد و آب به‌صورت تانکری تامین می‌شود. اگر روی شیرابه‌ها مدیریت اصولی و تصفیه درست انجام شود، آب تولید شده در همین مکان صرف می‌شود. اکبرپور تاکید کرد: با توجه به مشکل کمبود آب، شیرابه می‌تواند یکی از منابع آبیاری فضای سبز باشد. ما نیاز به بازچرخانی آب داریم.

 

 

ارسال نظر