اخبار

۱۳۹۸/۰۳/۰۲ - ۰۰:۲۷:۲۴
کد خبر: ۱۴۵۱۷۸

حقوق سربازان افزایش یافت

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح از افزایش حقوق سربازان خبر داد. موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: امسال مانند دیگر کارکنان دولت، حقوق سربازان نیز افزایش داشته و حدود ۱۸ درصد به نسبت سال قبل افزوده شد که این افزایش حقوق از اول اردیبهشت ماه برای سربازان اعمال خواهد شد. وی در خصوص سربازان متاهل گفت: حق عائله‌مندی سربازان متاهل مثل کارمندان دولت است که حدود ۱۷۱ هزار تومان حق همسر و مبلغ ۴۵,۵۰۰ تومان به ازای هر فرزند به سربازان متاهل پرداخت می‌شود. او با بیان اینکه بیشترین حقوق دریافتی سربازان بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است، اظهار کرد: این رقم مربوط به سربازان با درجه ستوان یکم پزشک یا ناوبان یکم پزشک است که متاهل بوده و تحت پوشش کمیته امداد قرار داشته باشند. همچنین در مجموع تمامی سربازان تحت پوشش کمیته امداد که متاهل باشند بیش از یک میلیون تومان در ماه دریافت خواهند کرد.

مشکل وزارت بهداشت با نانوایی‌های سنتی

کنترل مصرف «نمک» یکی از عوامل مهم در کنترل فشارخون است و از آنجایی که نان قوت غالب ایرانیان است، کاهش میزان نمک مصرفی در پخت نان همواره از دغدغه‌های جدی وزارت بهداشت به منظور جلوگیری از بروز فشارخون و بیماری‌های مرتبط با آن، بوده است. علیرضا رییسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، در این باره به ایسنا گفت: در حال حاضر مشکل اصلی ما در وزرات بهداشت برای کنترل میزان نمک نان، در حوزه نانوایی‌های سنتی است. او با اشاره به اینکه کنترل نمک نان صنعتی بسیار راحت‌تر است، افزود: در نانوایی‌های سنتی به بهانه عمل‌آوری بهتر نان، علاوه بر نمک موجود در خمیر نان، اقدام به اضافه کردن نمک بیشتر می‌شود که این موضوع از دیرباز دغدغه جدی ما بوده و همواره تذکرات جدی به نانوایان داده‌ایم. رییسی ادامه داد: یکی از توصیه‌های جدی ما اهمیت به کیفیت آرد و گندم است. به همین منظور باید به سمت تهیه و تولید نان صنعتی گام‌برداریم. او در پایان با بیان اینکه نسبت به دو سال قبل میزان نمک مصرفی نانوایی‌های سنتی کاهش یافته است، گفت: این میزان نسبت به دو سال گذشته حدود دو گرم کمتر شده است، اما همچنان نیاز به پیگیری جدی در این زمینه داریم.

ناعادلانه بودن توزیع تخت‌های بیمارستانی

عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت مجلس توزیع تخت‌های بیمارستانی را در کشور ناعادلانه دانست و گفت: انتظار می‌رود وزارت بهداشت تا پایان سال قول راه‌اندازی بیش از ۲ هزار تخت بیمارستانی را عملی کند. احمد حمزه با بیان اینکه به لحاظ شاخص‌های بهداشت ودرمان حتی عقب‌تر از کشورهای همسایه هستیم، گفت: نسبت تخت بیمارستانی به بیمار بسیار نامطلوب و در واقع 1.9 درصد به ازای هر هزار نفر جمعیت و بسیار پایین‌تر از سایر کشورها است.

عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، توزیع تخت بیمارستانی را در کشور بسیار ناعادلانه خواند و افزود: به صورت جدی می‌طلبد در مسیر احداث بیمارستان و در اختیار قرار دادن خدمات درمانی مطلوب‌تر به مردم مناطق محروم گام برداشت. او با انتقاد از اینکه کمبود تخت بیمارستانی خدمات رسانی نامطلوب به بیماران را به دنبال دارد، به خانه ملت گفت: متاسفانه بیماران در شهرستان‌های محروم به دلیل کمبود تخت و کمبود امکانات درمانی مجبور هستند برای درمان به مرکز استان یا استان‌های مجاور مراجعه کنند که هزینه‌های ناخواسته زیادی را بر گُرده آنها تحمیل می‌کند.

حمزه افزود: از سویی ازدحام جمعیت در مراکز درمانی استان‌ها مشکلات زیادی را برای کادر درمان به وجود می‌آورد. عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه عملکرد دولت تدبیر و امید در افزایش تخت‌های بیمارستانی مناسب بوده است، تصریح کرد: نزدیک به 20 هزار تخت بیمارستانی به تخت‌های بیمارستانی افزوده شده این در حالی است که در گذشته تعداد تخت‌ها نزدیک به 80 هزار تخت بود. او یادآور شد: انتظار می‌رود تا پایان سال 98 وزارت بهداشت قول خود در رابطه با راه‌اندازی بیش از دو هزار تخت بیمارستانی را عملی کند.

نگهداری ۱۶ هزار کودک در خانواده‌های جایگزین

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه ۲۶هزار کودک تحت پوشش سازمان هستند، گفت: از این تعداد حدود ۱۰ هزارنفر در مراکز شبه خانواده و ۱۶ هزار نفر هم در خانواده‌های جایگزین نگهداری می‌شوند. وحید قبادی‌دانا در مراسم جشن گلریزان که شب گذشته در شیرخوارگاه آمنه برگزار شد، افزود: در حال حاضر یکی از مشکلات ما تعداد نیروهای انسانی در شیر خوارگاه‌ها است که امیدواریم با رایزنی که با سازمان امور استخدامی صورت گرفته است بتوانیم افراد متخصص و مرتبط برای نگهداری از کودکان و شیر خواران را جذب کنیم.  رییس سازمان بهزیستی در ادامه یکی از سیاست‌های اصلی سازمان را افزایش و رشد فرزند خواندگی دانست و افزود: به زودی سامانه ملی فرزندخواندگی که در حال حاضر در استان تهران به صورت پایلوت انجام می‌شود در سطح کشور راه‌اندازی شود چراکه یکی از سیاست‌های ما، حضور فرزندان بی‌سرپرست و بد‌سرپرست به جای حضور در مراکز در خانواده‌ها به صورت امین موقت و دایمی است. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۶ هزار نفر فرزندان تحت پوشش سازمان هستند بیان داشت: از این تعداد حدود ۱۰ هزار نفر در مراکز شبه خانواده و ۱۶ هزار نفر هم در خانواده‌های جایگزین نگهداری می‌شوند.

 

 

ارسال نظر