اخبار

۱۳۹۸/۰۲/۱۲ - ۰۰:۴۲:۳۸
کد خبر: ۱۴۳۶۵۶

98؛  سال دیپلماسی سلامت برای ایران

معاون کل وزارت بهداشت گفت: در زمانی که امریکا و ترامپ به صورت منفردانه اقدام به تحریم ایران می‌کنند، برای ما امسال، سال دیپلماسی سلامت است و سالی است که نشان می‌دهیم ایران در حوزه علم و سلامت پیشگام است.

ایرج حریرچی در حاشیه هفتمین نشست مجمع جهانی سلامت گفت: در شرایطی که دشمنان ما سعی کردند ما را تحریم کنند، دو اتفاق مهم در کشور برنامه‌ریزی کردیم که اولی، رویداد برگزاری مجمع جهانی سلامت بود. این رویداد به مدت دو روز در جزیره کیش و با حضور مهمانانی از ۴۳ کشور دنیا و در سطح وزیر و معاونان وزیر برگزار شد. آنها به ایران آمدند و دیدند که ایران می‌تواند در روز خلیج فارس نقش خود را در سلامت جهانی ایفا کند.

او با بیان اینکه ایران اسلامی برای سلامت مردم خود و دنیا تلاش می‌کند، افزود: رویداد دوم نشستی است که قرار است در مهرماه با حضور وزرای بهداشت کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا برگزار شود. در این نشست حدود ۵۱ وزیر به همراه رییس سازمان جهانی بهداشت و مسوولان این سازمان به ایران می‌آیند.

حریرچی تأکید کرد: در زمانی که امریکا و ترامپ به صورت منفردانه اقدام به تحریم ایران می‌کنند، برای ما سال دیپلماسی سلامت است و سالی است که با توانی که داریم و با اعتماد عمومی که جامعه جهانی در حوزه سلامت به ایران داشته است، نشان می‌دهیم ایران در حوزه علم و سلامت پیشگام است.

قدرت پایین خرید کارگران قابل تحمل  نیست

عضو فراکسیون کارگری مجلس با بیان اینکه هیچ خلأ قانونی برای حمایت از کارگران وجود ندارد گفت: برنامه ششم پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی را در راس امور گذاشت که دولت آن را پرداخت کند و سازمان تامین اجتماعی بتواند حقوق بازنشستگان را بدهد اما همیشه در این نقطه اهمال کاری صورت می‌گیرد.

سهیلا جلودارزاده با اشاره به روز جهانی کار و کارگر و نحوه حمایت دولت و مجلس از این قشر در شرایط اقتصادی موجود گفت: هفته کارگر را به تمام کسانی که در کسوت کار و کارگری فعالیت می‌کنند تبریک می‌گویم و خوش به حال آنها که ثمره دسترنج خود را استفاده می‌کنند. وظیفه مجلس، دولت و حاکمیت در مقابل نیروی کار، همان وظیفه‌ای است که خدا تعیین کرده یعنی نباید حاصل کار این افراد تباه شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این دو سال اخیر مشکلات بزرگی برای جامعه کارگری ایجاد شد و آن پایین آوردن قدرت خرید این قشر بود؛ اگرچه جامعه کارگری طلب‌های بسیاری از دولت داشتند، اما با اقدامی که دولت و مجموعه حاکمیت برای کسری بودجه انجام داد، قدرت خرید یک میلیون و 200 هزار تومانی به 300 هزار تومان تنزل پیدا کرد و این فشار دیگر قابل تحمل نیست. رییس کارگروه اشتغال و کارآفرینی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: باید دقت کنیم که اگر حق صاحب حقی را پرداخت کنیم، آن موقع است که امدادهای غیبی به سراغ ما می‌آید و کمک می‌کند تا در برابر دشمنان دین و خدا بایستیم و در این زمان اگر بخواهیم در داخل یک سری چیزهایی را نبینیم و در خارج در برابر آنها ایستادگی کنیم.

تعرض  به تنفس‌گاه ریه کشور با ویلاسازی در جنگل

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه تجاوز  به تنها تنفس‌گاه ریه کشور با ویلاسازی در جنگل‌ها متوقف شود، گفت: نظارت واجرا حلقه مفقوده جلوگیری از تغییر کاربری در اراضی کشاورزی وجنگل‌ها است.

علی ابراهیمی درباره وضعیت ساخت ویلا درمناطق جنگلی، گفت: ساخت‌وساز ویلا در جنگل‌ها به‌شدت به اکوسیستم طبیعت ضربه وارد می‌کند بنابراین نباید به هیچ‌وجه ممکن اجازه داد، تغییر کاربری در جنگل‌ها تحت هیچ شرایطی به‌وقوع بپیوندد. نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سازمان مراتع وجنگل‌ها با عوامل ویلاسازی در جنگل‌ها برخورد قاطع کنند زیرا ما قانون تنفس جنگل را نیز براین اساس در مجلس شورای اسلامی مصوب کردیم که بتوانیم از اکوسیستم طبیعی جنگل محافظت وپاسداری کنیم.

او ادامه داد: تنها شاید بتوان ساخت و ساز آلونک در اراضی کشاورزی آن هم برای استراحت کشاورزان را توجیه کرد ودر غیر این‌صورت هیچ نوع تغییر کاربری در اراضی کشاورز ی و جنگل‌ها را نمی‌توان تایید کرد. نماینده مردم شازند در مجلس افزود: شاید بتوان تنها ساخت آلونک در کنار اراضی کشاورزی را برای استراحت کشاورزان توجیه‌پذیرکرد بنابراین نباید اجازه داد، قوانین جلوگیری از تغییر کاربری در اراضی کشاورزی و قانون تنفس جنگل نادیده گرفته شود زیرا این امر می‌تواند برای محیط زیست مشکلات عدیده‌ای به بار آورد. عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یادآورشد: قانون تنفش جنگل نیز با تاکید بر جلوگیری از تعرض به جنگل‌ها و جلوگیری از قاچاق چوب تصویب شده است بنابراین به هیچ  عنوان نباید اجاز ه داد، منازلی در دل جنگل‌ها ساخته شود.

 

ارسال نظر