دکان کتاب‌های کمک‌آموزشی

۱۳۹۷/۰۸/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۴۶۷

رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: استفاده از کتاب‌های کمک‌آموزشی در مدارس باید کنترل شود و ما تلاش می‌کنیم تا با افزایش سهم نظارتی خود استفاده از این کتاب‌ها را که صرفا سهم بازاری و غیردرسی دارند محدود ‌سازیم.

محمد بیرانوندی با اشاره به استفاده از کتاب‌های کمک‌آموزشی در برخی مدارس با وجود ممنوعیت آن از سوی آموزش و پرورش، گفت: اگر کتاب‌های کمک درسی بتوانند مشکلی را حل کرده و توضیح بیشتری را به دانش‌آموزان ارایه کنند استفاده از آنها ایرادی ندارد اما این کتاب‌ها به دلیل داشتن اطلاعاتی بیش از ظرفیت بچه‌ها برای آنها سنگین است.

رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: مولفان اینگونه کتاب‌ها را به نحوی می‌نویسند که اطلاعات بیشتری برای آزمون‌ها در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند و تحت همین عنوان برای خود دکان بازاری تعریف کرده‌ تا جیب خود را پر کنند.

    کتاب‌های کمک‌آموزشی باید کنترل شود

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس اعلام آموزش و پرورش استفاده از کتاب‌های کمک‌آموزشی در مدارس باید کنترل شود، اظهار کرد: بنده هم به عنوان کمیته آموزش و پرورش حتما تلاش می‌کنیم تا سهم نظارتی خود را افزایش دهیم، تا این کتاب‌ها راکه صرفا سهم بازاری و غیردرسی دارند محدود ‌سازیم.

او به خانه ملت گفت: نه معلمان باید کتاب‌های کمک‌آموزشی را معرفی کنند و نه خانواده‌ها آنها را برای فرزندان خود خریداری کنند، متاسفانه به دلیل خراب بودن برخی ساز و کارها خود والدین همبه تصور آنکه فرزندانشان فردا در فلان رقابت مشکلی پیدا نکنند، تلاش دارند تا از خرید اینگونه کتاب‌ها جا نمانند لذا باید زنجیره وار یک سری سیستم‌ها را اصلاح کرد تا به نتیجه مطلوب و واقعی دست پیدا کرد.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تاکید کرد: تا زمانی که آزمون‌ها، کنکورها و... وجود دارد خانواده‌ها احساس می‌کنند نیاز به استفاده از کتاب‌های کمک‌آموزشی برای فرزندانشان وجود دارد لذا این مسائل را در کنار توصیه معلمان به استفاده از این کتاب‌ها باید اصلاح کرد.

 

ارسال نظر