معضل حل نشدنی آبیاری مزارع با فاضلاب

۱۳۹۷/۰۸/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۳۰۱

آبیاری مزارع در جنوب تهران با فاضلاب همچنان ادامه دارد. گرچه فرماندار تهران چندی پیش گفت مشکل حل شده و دیگر آبیاری با فاضلاب صورت نمی‌گیرد، اما واقعیت، خلاف سخنان فرماندار را نشان می‌دهد. عضو مجمع نمایندگان تهران از مسوولان خواست پیش از اجرای طرح زارعت چوب به جای کشت سبزی در زمین‌های آلوده جنوب، اثرات زیست‌محیطی و علمی آن را بررسی کنند. داود محمدی در مورد برخی اظهارات مبنی بر زراعت چوب به جای کشت سبزی در زمین‌های آلوده جنوب تهران، گفت: اگر این پیشنهاد عملیاتی شود راهکار مناسبی است البته پیش از اجرا باید اثرات علمی و زیست محیطی آن بررسی شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه موضوع آبیاری مزارع جنوب تهران با فاضلاب به معضلی حل نشدنی تبدیل شده است، افزود: چندین سال است این موضوع مطرح می‌شود و مسوولان مختلفی در مورد آن اظهارنظر می‌کنند اما متاسفانه هنوز صحت و سقم اطلاع‌رسانی مناسبی به مردم نشده است. او با بیان اینکه گزارش‌های آبیاری مزارع جنوب تهران با فاضلاب نگران کننده است، ادامه داد: بخش عمده فاضلاب پایتخت به سمت جنوب تهران سرازیر و بخشی از آن وارد مزارع می‌شود البته شهرداری اقداماتی برای توسعه تصفیه خانه‌ها انجام داده اما این اقدامات کافی نبوده است. این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه تولید سبزی با آب فاضلاب سلامت مردم را در معرض تهدید قرار می‌دهد، به خانه ملت گفت: در نشستی که با حضور برخی مسوولان و اعضای شورای شهر داشتیم موضوع آبیاری مزارع با فاضلاب را مطرح کردیم اما برخی شدت آن را انکار کردند متاسفانه هنوز هیچ دستگاه و نهادی این موضوع را به صورت کارشناسی بررسی نکرده این در حالی است که بسیار

نگران کننده بوده و با سلامت مردم و سروکار دارد. محمدی با تاکید بر اینکه معضل آبیاری مزارع جنوب تهران با فاضلاب باید سریع‌تر مدیریت شود، گفت: این موضوع باید به صورت کارشناسانه بررسی شود، متخلفان باید شناسایی و به صورت جدی با آنها برخورد کرد از سویی به مردم اطلاع‌رسانی مناسبی انجام شود.عضو مجمع نمایندگان استان تهران با تاکید بر لزوم ورود دستگاه قضا و دادستان به موضوع آبیاری مزارع با فاضلاب، گفت: دستگاه قضا و دادستان برای ورود به این موضوع باید مستندات محکم و قانونی داشته باشند، البته اگر ابزارهای لازم را نیز در اختیار ندارند به دلیل اینکه سلامت مردم در معرض تهدید است می‌توانند این موضوع را بررسی و پیگیری کنند.

 

ارسال نظر