مددجویان کمیته امداد بیشتر می‌شوند

۱۳۹۶/۱۰/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۲۲۷

رییس کمیته امداد امام خمینی(ه) گفت: دولت مبلغی را برای رفع فقر مطلق تعیین کرده و قرار است در اختیار کمیته امداد قرار گیرد، در این صورت سال آینده یک میلیون مددجوی جدید تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرد.

پرویز فتاح روز چهارشنبه با تاکید بر اینکه بالاترین و موثرترین حمایت از مددجویان، ارتقای توانمندی اقتصادی و خودکفایی آنان است، گفت: مددجویان باید با خودکفایی روی پای خود بایستند و نیازی به حمایت دولت و مردم نداشته باشند. این موضوع اصل دینی و نگاه علمی است که در دنیا نیز مطرح می‌شود.

او افزود: خوشبختانه در چند سال اخیر، دولت و مجلس شورای اسلامی نیز به بحث حمایت و اشتغالزایی مددجویان توجه زیادی داشته‌اند. وی با بیان اینکه امسال 2 هزار و صد میلیارد تومان از بودجه دولتی تبصره 16 اعتبار بانکی قرض‌الحسنه برای اشتغال زایی تخصیص یافته است، گفت: به لطف خدا تا پایان فروردین اکثریت این میزان جذب می‌شود.

فتاح ادامه داد: امیدواریم امسال 140 هزار شغل ایجاد کنیم. این موضوع در سامانه دولت نیز ثبت خواهد شد. رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در برنامه اشتغال زایی، روند ایجاد اشتغال را علمی‌تر، فنی‌تر و سیستمی‌تر انجام می‌گیرد و به عبارتی شناسایی، آموزش فنی و حرفه‌ای، نظارت بر روند خودکفایی، اعطای وام و کیفیت کار در شهر و روستا در دستور کار است.

وی با بیان اینکه برنامه اشتغال را به مسائل دانشگاهی نزدیک‌تر کرده‌ایم، گفت: از اساتید دانشگاه نیز در تهیه این برنامه استفاده شده است.

رییس کمیته امداد امام خمینی اضافه کرد: با حمایت مجلس، دولت و مردم درصدد هستیم یک الگوی بومی و ایرانی طی سال‌های آینده ارائه دهیم. بسیاری از افراد تحت پوشش با انجام یک کار و حمایت و نظارت خودکفا می‌شوند. در برخی از موارد نیز این افراد کارآفرین می‌شوند و از دیگران نیز حمایت می‌کنند.

 فتاح گفت: با اجرای این برنامه‌ها، طی 2 سال اخیر می‌توانیم 15 درصد از مددجویان را توانمند کنیم و از چرخه کمیته امداد خارج کنیم. او گفت: در تبصره 14 بودجه امسال، دولت مبلغی را برای رفع فقر مطلق گذاشته است و از کمیته امداد نیز درخواست کرده‌اند تا پشت نوبتی‌ها را نیز تحت پوشش قرار دهد.

وی ادامه داد: اگر این اتفاق رخ دهد سال آینده یک میلیون مددجوی تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند؛ باید روی این خانواده‌ها نیز کار شود و خودکفا شوند تا سال‌های آینده نرخ پوشش کاهش یابد. رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان کرد: دولت با اذن مقام معظم رهبری و تصویب قانون، ظرف سه ماه گذشته یک و نیم میلیارد دلار از صندوق ملی توسعه برداشت کرده است و یک برابر آن نیز بانک‌ها موظف شده‌اند تا پرداخت کنند. او افزود: براساس بودجه 97 در سال آینده تقریبا بین 10 تا 12 هزار میلیارد تومان وام به شهرهای زیر 10 هزار نفر و روستاها و مناطق محروم اختصاص خواهد یافت.

 

ارسال نظر