ورود مجلس به اعتراض متخصصان بیهوشی به تعرفه

۱۳۹۶/۰۷/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۹۸۹

متخصصان بیهوشی به پایین بودن تعرفه بیهوشی اعتراض دارند و چندین بار مقابل مجلس تجمع کرده‌اند و دست به اعتصاب زده‌اند. پسی از آنکه وزارت بهداشت اعلام کرد با کسانی که مخل روند درمان شوند، بر خورد خواهد کرد، خبر از ابلاغیه‌یی مبنی بر جلوگیری از کار متخصصان معترض دست به دست شد، که بعد مشخص شد منبع این خبر، پیامک و تماس‌های تهدید‌آمیزی بوده که از حراست دانشگاه‌های علوم پزشکی با متخصصان بیهوشی برقرار می‌شده است.

حالا عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفته با توجه به اعتراض جمعی از متخصصان بیهوشی به کاهش تعرفه قرار شد، تا دو هفته آینده با دعوت کمیسیون بهداشت مجلس در جلسه‌یی با حضور نمایندگان این انجمن و مسوولان وزارت بهداشت این مساله بررسی و راهکار برون‌رفت از این مشکل مشخص شود.

محمد حسین قربانی افزود: هفته گذشته تعدادی از متخصصان بیهوشی در اعتراض به کاهش تعرفه‌های پزشکی در مجلس شورای اسلامی تجمع داشتند. من از طرف مجلس در بین آنان حاضر شدم و قول دادم که مشکل آنان را پیگیری می‌کنم اما با توجه به اینکه اکنون مجلس تعطیل است و وزیر بهداشت نیز در هفته اخیر در سفر خارج از کشور بود، قرار شد که تا دو هفته آینده در جلسه‌یی این مساله را پیگیری کنیم. او به ایرنا گفت: تا دو هفته آینده در جلسه‌یی با حضور دو نفر از نمایندگان انجمن بیهوشی و تعدادی از مسوولان وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر راهکارهای برون رفت از این مشکل بررسی می‌شود تا دغدغه‌های این متخصصان برطرف شود. قربانی افزود: نمی‌دانم اعتراض این متخصصان چقدر بحق یا نابحق است، اما از نظر کارشناسی به نظر می‌رسد اگر در گذشته تعرفه‌های این گروه‌ها به صورت غیر کارشناسی بالا رفته چرا الان و یک دفعه و غیر کارشناسی تعرفه این گروه‌ها پایین آمده است. او ادامه داد: اگر تعرفه‌های این گروه‌ها به صورت غیر کارشناسی بالا رفته بود، نباید یک دفعه آن را کاهش می‌دادند، نمی‌شود که برای گروهی، توقعات و انتظاراتی را ایجاد کرد و بعد یک دفعه و بدون مشورت دوباره بخواهیم آن را جبران کنیم. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: اگر قرار بود، تعرفه این گروه (متخصصان بیهوشی) کاهش یابد، بهتر بود به شکل نرم‌تری و با مشورت با خود این گروه انجام می‌شد، به هر حال این متخصصان افراد تحصیل کرده و نخبه جامعه هستند و نمی‌شود نظرات آنان را نادیده گرفت. وی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما راهکار این مشکل چیست، گفت: راهکار این مساله در جلسه کارشناسی با حضور طرفین مشخص می‌شود و نمی‌شود بدون بررسی دقیق موضوع و به صورت غیرکارشناسی راهکار ارائه کرد. موضوع کاهش حدود 25درصدی تعرفه خدمات متخصصان بیهوشی و چند رشته دیگر تخصصی در چند ماه اخیر با اعتراض برخی گروه‌های پزشکی مواجه شده است.

 

ارسال نظر