اخبار

۱۳۹۸/۱۰/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۵۹۸

آمادگی وزارت صمت برای کمک به سیل‌زدگان

شاتا|  ایرج حسن‌پور نماینده تام‌الاختیار قائم‌مقام وزیر صمت در رفع مشکلات مناطق آسیب‌دیده از سیل گفت: تمامی اعضای شورای بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اساس دستور قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی موظف شدند اهتمام ویژه در امر کمک‌رسانی داشته باشند و همکاری لازم را صورت دهند. وی افزود: تیم کارشناسی هم تشکیل و به منطقه اعزام گردیده و ضمن بازدید‌هایی از مناطق سیل‌زده، نیاز به ارزاق را احصا و در سریع‌ترین زمان ممکن درصدد تامین آن برخواهند آمد. حسن پور گفت: با توجه به وقوع سیل و نیاز به کالاهای اساسی، جهت توزیع در مناطق آسیب‌دیده، وزارت صنعت، معدن و تجارت آمادگی کامل جهت تامین کالاهای اساسی را دارد و در این زمینه با قید فوریت و بر اساس مسولیت اجتماعی برنامه‌ریزی کامل صورت پذیرفته است. وی در ادامه گفت: سهمیه کالاهای اساسی ویژه ارزاق عمومی از جمله آرد، برنج، گوشت از سوی دستگاه‌های حوزه بازرگانی وزارت صمت تخصیص داده شده که در آن مناطق توزیع گردد.حسن پور در پایان گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با تمام توان در کنار مسوولان دست اندر کار در امر خدمت رسانی و مردم مناطق آسیب‌دیده از سیل سیستان و بلوچستان خواهد بود و از تمام ظرفیت‌ها جهت رفع مشکلات استفاده خواهد کرد. براساس این گزارش، طی حکمی از سوی حسین مدرس خیابانی قائم‌مقام وزیر صمت، ایرج حسن پور به عنوان نماینده تام الاختیار وی در رفع مشکلات، تامین ارزاق مناطق آسیب‌دیده از سیل سیستان و بلوچستان منصوب گردید.

واردات، ذخیره‌سازی و توزیع را هدایت می‌کنیم

پایگاه خبری اتاق تهران|  رییس اتحادیه صنف بارفروشان تهران با تاکید بر اینکه هدایت واردات، ذخیره‌سازی و توزیع را در دست خواهیم گرفت گفت: ما به خرد جمعی و مشارکت مردمی اعتقاد داریم، بنابراین اکنون با یک هدف منسجم و هماهنگ با شرکت تعاونی میدان میوه و تره بار تهران اقدام کرده‌ایم تا تمامی مراحل واردات، ذخیره‌سازی و توزیع را در میان مجموعه کاملاً متخصص هدایت، احداث و در دست بگیریم. مصطفی دارایی نژاد رییس اتحادیه صنف بارفروشان تهران تاکید کرد: این کار با مشارکت افرادی انجام می‌شود که محصول عمر وسرمایه زندگی شان را در این راه سپری کرده اند؛ در همین راستا با یک هدف منسجم و متحد و هماهنگ با شرکت تعاونی میدان میوه و تره بار تهران اقدام کرده‌ایم تا تمامی مراحل واردات، ذخیره‌سازی و توزیع را در میان مجموعه کاملا متخصص که بیش از ۴۰ تا ۵۰ سال سابقه خرید و فروش دارند قرار دهیم، ما یک تیم هستیم و فرمان را در دست خواهیم گرفت و چون اصرار بر اداره تنظیم بازار داریم، بنابراین می‌خواهیم محصولات را به‌طور یکنواخت و با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده برسانیم.

وی در ادامه افزود: تمامی مراحل صدور مجوز این پایانه تا ۹۰ درصد انجام شده است، با توجه به رایزنی‌هایی که با شرکت تعاونی بارفروشان داشته‌ایم پس از انتخابات شرکت تعاونی که در ۸ بهمن ماه سال جاری انجام می‌شود، تفاهم نامه‌ای خواهیم بست که کلیه اعضای صنف توسط شرکت تعاونی سهام‌دار این سردخانه خواهند شد و حتی تعاونی‌های کشاورزی نیز می‌توانند سهام‌دار شوند. ضمن اینکه پس از راه‌اندازی بیش از ۱۰۰۰ نفر اشتغال زایی خواهند داشت و بیش از ۸۵ قلم محصول میوه و صیفی جات و سبزیجات در این حیطه قرار خواهند گرفت. دارایی‌نژاد در ادامه با اشاره به تامین نیاز روزهای پایان سال بیان کرد: به جهت بارندگی‌های خوبی که در سال گذشته رخ داد، خوشبختانه در میوه‌هایی نظیر سیب و پرتقال که پر مصرف‌ترین میوه شب عید خواهد بود، با فراوانی و کاهش قیمت روبه رو هستیم و به سازمان صنعت پیشنهاد داده‌ایم تا در مناطق دماوند و مازندران از مباشرینی که از اعضای تعاونی روستایی می‌باشند استفاده شود.

ستاد مدیریت بحران اتاق اصناف تهران تشکیل شد

پایگاه خبری اتاق تهران|  ستاد مدیریت بحران اتاق اصناف تهران در راستای هماهنگی بیشتر فی‌مابین اتاق اصناف تهران، اتحادیه‌های صنفی و بسیج اصناف برای کمک رسانی به سیل‌زدگان اخیر سیستان و بلوچستان با حضور نایب‌رییس دوم اتاق، رییس بسیج اصناف تهران و جمعی از روسای اتحادیه‌های صنفی دیروز چهارشنبه ۲۵ دی ۹۸ در محل این اتاق تشکیل شد. در این جلسه خسرو ابراهیمی نایب‌رییس دوم اتاق اصناف تهران با ابراز تاسف و تاثر از بروز سیل در استان سیستان و بلوچستان و همدردی با تمام سیل‌زدگان تاکید کرد: اصناف همیشه بازوان و سربازان ملت و کشور بودند و این‌بار نیز به مانند همیشه از هیچ کمک نقدی و غیر نقدی برای کمک و امدادرسانی کوتاهی نخواهد کرد. ابراهیمی تصریح کرد: هیچ اتفاق و حادثه دیگری نمی‌تواند تفکر و انگیزه ما را نسبت به امدادرسانی و دستگیری از هموطنان آسیب دیدمان در هر برهه و مکانی از بین ببرد؛ لذا این‌بار نیز همه اتحادیه‌های صنفی در کنار اتاق اصناف تهران پای کار هستند و از هر آنچه در توان دارند مضایقه نخواهند کرد. او به اهمیت مدیریت بحران قبل از وقوع بحران اشاره کرده و افزود: باید همه ما و همه مسوولان با توجه به اقلیم طبیعی کشورمان در آمادگی کامل باشیم تا به محض وقوع حادثه‌ای در ساعات اولیه اقدامات مورد نیاز را انجام دهیم؛ لذا در این راستا باید «صندوق بحران» را راه‌اندازی کنیم تا با ذخیره‎سازی در آن به هنگام نیاز آمادگی لازم را داشته باشیم.

 

ارسال نظر