اخبار

۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۷۱۰

ممبینی رییس اتاق اصناف ایران شد

پایگاه خبری اتاق اصناف ایران |دبیر کل اتاق اصناف ایران گفت: ترکیب اعضای هیات رییسه اتاق اصناف ایران، مشخص و سعید ممبینی با اتفاق آرا، رییس اتاق اصناف ایران شد. علی عوض پور اظهار کرد: ظهر دوشنبه در جلسه‌ای با حضور اعضای کمیسیون نظارت بر اصناف و دعوت از منتخبان انتخابات اخیر اتاق اصناف ایران در محل دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی، تکلیف مسئولیت ها در هیات رییسه اتاق اصناف ایران معین شد.  وی تصریح کرد: بر این اساس سعید ممبینی، رییس اتاق اصناف ایران شد. در همین راستا، جلال الدین محمدشکریه به عنوان نائب رییس اول و مجتبی صفایی به عنوان نائب رییس دوم اتاق اصناف ایران انتخاب شدند.  همچنین حسین طاهر محمدی به عنوان دبیر اتاق اصناف ایران، محمود بنانژاد به عنوان خزانه‌دار، رسول جهانگیری عضو و ابراهیم درستی به عنوان عضو و نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت در اتاق اصناف ایران تعیین شدند. گفتنی است، این ترکیب هیات رییسه برای مدت چهار سال انتخاب شده‌اند.

آجیل شب یلدا ۶۰ تا ۱۰۰ هزار تومان!

رییس اتحادیه خشکبار و آجیل‌فروش اعلام کرد که قیمت متوسط هر کیلوگرم آجیل شب یلدا حدود ۶۰ هزار تومان است و مردم برای تامین این محصول به واحدهای صنفی مجاز دارای پروانه کسب مراجعه کنند و فریب برخی ارزانی‌ها را در این بازار نخورند. مصطفی احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نباید در شرایطی که همه قیمت‌ها از سال گذشته تاکنون در پی نوسانات نرخ ارز، روند افزایشی داشته است، بازار شب یلدا و قیمت آجیل و خشکبار ارزان باشد، اما برای این‌که همه مردم بتوانند این محصول را برای سفره‌های یلدای خود تامین کنند، قیمت کف و سقف نیز برای آجیل و خشکبار تعیین کرده‌ایم. وی ادامه‌ داد: آجیل شب یلدا را براساس دو کیفیت قیمت‌گذاری کرده‌ایم تا مردم با هر قدرت خریدی بتوانند آن‌را تامین کنند. براین اساس قیمت هر کیلوگرم آجیل شب یلدا با پوست بین ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم آجیل شب یلدای مغز ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان در عمده فروشی‌ها تعیین شده است و البته سود ۱۰ درصدی را برای خرده فروشی‌ها نیز در نظر گرفته‌ایم و مردم نهایتا آجیل شب یلدا را باید ۱۰ درصد بالاتر از این قیمت‌ها خریداری کنند. احمدی با اشاره به این‌که ۱۰ قلم انواع خشکبار و آجیل در آجیل شب یلدا تامین شده است، گفت‌: مردم فریب برخی ارزانی‌ها را در این بازار نخورند و از هر کسی آجیل یلدایی را به بهانه پایین بودن قیمت خریداری نکنند؛ چرا که برخی از فروشندگان آجیل نه تنها هیچ مجوزی از اتحادیه ندارند، بلکه مرتکب تخلفات بسیاری در  عرضه آجیل شب یلدا می‌شوند. وی اضافه کرد: به عنوان مثال این فروشندگان بدون مجوز، به جای باسلوق از راحت‌الحلقوم کیلویی ۸۰۰۰ تومان استفاده می‌کنند که در هر کیلوگرم آجیل، ۸۰۰ تومان برای آن‌ها تمام می‌شود. از سوی دیگر نیز از آجیل و خشکبار کهنه سال‌های گذشته که ما در اصطلاح به آنها "آجیل‌های بی‌کیفیت و زده‌دار" می‌گوییم استفاده می‌کنند که هیچ کیفیتی ندارند. رییس اتحادیه خشکبار و آجیل‌فروش در پایان با بیان این‌که ۱۲۵۰ فروشنده رسمی دارای پروانه کسب در سطح شهر تهران وجود دارد، گفت‌: مردم می‌توانند با مراجعه به سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت یا تماس با اتحادیه، فروشندگان مجاز را پیدا کنند و از آن‌ها آجیل شب یلدایشان را طلب کنند و اگر فروشنده‌ای که پروانه کسب داشت مرتکب تخلفی شد، با اتحادیه تماس بگیرند تا با او برخورد کنیم.

آمادگی بخش خصوصی برای خرید دو باشگاه‌ پایتخت

ایسنا |حسین سلاح‌ورزی نایب‌رئیس اتاق ایران اعلام کرد که بخش خصوصی آمادگی خرید باشگاه‌های بزرگ پایتخت را دارد اما باید شرایط خصوصی‌سازی به طور واقعی در این بخش آماده شود. رئیس اتاق ایران در پی تصمیم دولت برای واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اعلام کرد که بخش خصوصی آمادگی و توان خرید این دو باشگاه را دارد، اما شرایط واگذاری آنها باید شفاف و منطقی باشد. در پی تصویب واگذاری استقلال و پرسپولیس در هیات دولت، حسین سلاح ورزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: واگذاری باشگاه‌های مردمی پایتخت به بخش خصوصی بارها مطرح شده و هر بار به دلایلی منتفی شده است، چراکه شرایط واگذاری آن‌ها هیچ‌گاه شفاف و منطبق با منطق‌های اقتصادی نبوده است. این فعال اقتصادی ادامه داد: نمی‌توان تنها با اتکا به عشق و علاقه برخی فعالان بخش خصوصی به این دو تیم، نسبت به واگذاری اقدام کرد، بلکه باید مقدمات واگذاری این دو باشگاه منطبق با منطق‌های خصوصی‌سازی فراهم شود. نایب‌رئیس اتاق ایران معتقد است تا زمانی که فعالیت این دو باشگاه با معذوریت‌های اقتصاد دولتی همراه است، نمی‌توان از خصوصی‌سازی واقعی سخن گفت. به گفته سلاح‌ورزی، ابتدا باید تکلیف پرداخت حق پخش تلویزیونی، تبلیغات، بلیت‌فروشی، اسپانسرینگ حرفه‌ای، فروش پیراهن و سایر الزامات باشگاه‌داری طبق استانداردهای فیفا مشخص شود، سپس به‌سوی خصوصی‌سازی واقعی پیش رفت.  وی افزود: در صورت فراهم شدن شرایط خصوصی‌سازی، بخش خصوصی می‌تواند با پشتوانه محکم و منطقی وارد میدان شود تا دولت نیز نسبت به اداره این دو باشگاه اطمینان خاطر داشته باشد. اگر این‌گونه نباشد و نسبت به فصول درآمدی باشگاه‌ها اطمینان وجود نداشته باشد، خریداران تنها به‌واسطه مسائل احساسی به خرید این باشگاه‌ها دست می‌زنند که ممکن است این دو باشگاه مردمی را به مخاطره بیندازد.

 

ارسال نظر