کاهش بهای آتی سکه

۱۳۹۶/۰۵/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۰۳۵

گروه بورس|

جم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران به ۱۱هزار و ۲۶۸ قرارداد و ارزش معاملات نیز به یک هزار و ۵۴۹ میلیارد ریال رسید. علاوه بر این در بازار نقدی طلا، فعالان بازار شاهد تداوم ریزش قیمت‌ها بودند زیرا قیمت جهانی هر اونس طلا با 7دلار و ۱۰سنت کاهش به یک هزار و ۲۸۲دلار و ۶۰ سنت رسید. افزون بر این، حجم معاملات آتی سکه روز دوشنبه بورس کالای ایران به ۱۱هزار و ۲۶۸ قرارداد و ارزش معاملات نیز به یک هزار و ۵۴۹ میلیارد ریال رسید. بر این اساس به این ترتیب هر قطعه سکه تمام طرح جدید ۵ هزار و ۱۰۰ریال کاهش داشت و ۱۲میلیون و ۱۷۵هزار ریال رسید و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۲۰هزار ریال عقبگرد ۱۱میلیون و ۸۷۰هزار ریال عرضه شد.

این درحالی است که هر قطعه نیم سکه و ربع سکه طلا هر کدام با ۳۰هزار ریال کاهش به ترتیب ۶ میلیون و ۳۳۰هزار ریال و ۳میلیون و ۷۳۰هزار ریال قیمت‌گذاری شدند اما سکه گرمی ثابت ماند و ۲میلیون و ۵۱۰ هزار ریال به فروش رفت. افزون بر این در بازار طلا نیز هر گرم طلای ۱۸عیار با ۱۰هزار و ۳۹۰ریال کاهش یک میلیون و ۱۸۱هزار و ۳۴۰ریال فروخته شد. همچنین در معاملات آتی سکه نیز ۵ سررسید آتی همسو با بازار نقدی روند منفی را طی کردند به طوری که قرارداد آتی سکه در سررسید شهریور ماه سال ۹۶ با 0.48‌درصد افت به رقم یک میلیون و ۲۳۵هزارتومان مورد معامله قرار گرفت.

افزون بر این، قرارداد سکه سررسید آبان ماه نیز افت 0.49درصدی را تجربه کرد و با رقم یک میلیون و ۲۷۲هزار تومان داد و ستد شد.

این درحالی است که در همین حال قرارداد آتی سکه سررسید دی ماه نیز با رقم یک میلیون و ۳۰۸هزارتومان خریداری شد که نسبت به روز یک‌شنبه 0.68‌درصد کاهش داشت. از سوی دیگر قرارداد سکه آتی تحویل اسفند ماه نیز با 0.64‌درصد افت قیمت با رقم یک میلیون و ۳۴۴هزارتومان مورد معامله قرار گرفت. همچنین قرارداد سکه آتی تحویل اردیبهشت ماه سال ۹۷ با 0.62درصد کاهش با رقم یک میلیون و ۳۸۲هزارتومان داد و ستد شد.

 

ارسال نظر