اخبار شهرستان ها

۱۳۹۸/۱۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۲۴۹

دستگیری عاملان صید ماهی با مواد منفجره در رودخانه دز

اهواز| رییس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر از دستگیری عاملان صید ماهی با مواد منفجره در رودخانه دز خبر داد. بهروز نجاتی اظهار کرد: طی گشت و کنترل یگان‌های حفاظت محیط زیست پارک ملی دز، سه صیاد که در رودخانه دز در محدوده روستای «یشان سخی» واقع در منطقه حفاظت شده دز اقدام به صید ماهی با مواد منفجره کرده بودند، دستگیر شدند. این افراد از اهالی محل بودند. وی افزود: منفجر کردن دینامیت در آب و موج انفجار ناشی از آن باعث می‌شود که تعداد بسیاری ماهی تلف شوند. رییس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: از این صیادان، ٢٠ قطعه ماهی رودخانه‌ای، دو حلقه تیوپ، دو رشته تور سبدی و یک قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط شده است.

صرفه‌جویی 32 میلیارد ریالی در واحد نورد گرم

اصفهان| محسن رضایی بیان کرد: بومی‌سازی قطعات و تجهیزات، خرید قطعات یدکی الکتریکی، تعمیرگاه مرکزی و شرکت رشد صنعت نیرو بیش از 32 میلیارد ریال برای فولاد مبارکه صرفه اقتصادی به همراه داشته است. وی ضمن اعلام این خبر گفت: موتورهای DC 406 و 415 کیلووات مربوط به پینج‌رول‌های کویلر نورد گرم و از برند «آنسالدو» هستند. کارشناس بومی‌سازی فولاد مبارکه با تأکید بر اینکه این موتورها با توجه به هزینه طراحی و ساخت و خاص بودن آنها هزینه‌های بالاسری زیادی دارند، تصریح کرد: در حال حاضر برای ساخت یک موتور DC 100 کیلووات، باید بیش از دو برابر سرمایه موردنیاز ساخت الکتروموتور بومی‌سازی‌شده سرمایه‌گذاری شود. این در حالی است که بومی‌سازی انجام‌شده بیش از 32 میلیارد ریال برای فولاد مبارکه صرفه اقتصادی به همراه داشته است.

برای جلوگیری از فرونشست زمین، زاینده‌رود باید جاری شود

اصفهان| رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با تاکید بر ضرورت توجه جدی شهرداری نسبت به فرونشست زمین به‌ویژه در نواحی شهری که لوله‌های اصلی گاز از آن می‌گذرد، گفت: برای جلوگیری از فرونشست زمین، زاینده رود باید دوباره جاری و از برداشت غیرمجاز آب جلوگیری شود. غلامحسین عسگری دیروز در نشست این هفته شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک زادروز خواجه نصیر الدین طوسی و روز مهندس اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی در سال ۱۳۷۴ با تصویب قانونی در مجلس شورای اسلامی شکل گرفت و در سال ۱۳۷۹ اولین دوره انتخابات از آن در استان اصفهان تشکیل شد. وی با بیان اینکه در حال حاضر سازمان نظام مهندسی اصفهان ۳۲ هزار نفر عضو دارد، افزود: از این میان ۱۶ هزار نفر دارای پروانه اشتغال هستند، همچنین همکاری‌ ما با شهرداری می‌تواند در مباحث ساختمان و شهرسازی بسیار موثر باشد.

فروش ماسک در داروخانه‌ها ممنوع شد

دزفول| معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول درخصوص اقدامات لازم برای مقابله با کرونا گفت: براساس بخشنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فروش ماسک در داروخانه‌ها ممنوع شد. داود سلمانپور دیروز در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دزفول افزود: توزیع ماسک در مرکز استان انجام می‌شود و از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد. تولید انواع ماسک براساس نیاز در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام و براساس نیاز در استان‌ها توزیع می‌شود. سلمانپور گفت: داروخانه‌ها فقط موظفند اندوخته قبلی خود از ماسک را با قیمت قانونی به فروش برسانند و تا اطلاع ثانوی اجازه عرضه و فروش ماسک را نخواهند داشت. وی با بیان اینکه تاکنون گران‌فروشی ماسک در دزفول ثبت نشده‌ است، افزود: ماسک مورد نیاز به اندازه کافی از طریق دانشگاه علوم پزشکی در مکان‌های موردنیاز توزیع می‌شود

بزرگراه بهبهان - رامهرمز ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد

اهواز| بزرگراه بهبهان - رامهرمز که به طول ۷۰کیلومتر در حال احداث است تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. محمد اسلامی در دومین و آخرین روز سفر خود به خوزستان از پروژه پل کمربندی بهبهان - رامهرمز که به بزرگراه این مسیر منتهی می‌شود دیدن و از نزدیک در جریان روند پیشرفت کار قرار گرفت. وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران گفت: تبدیل مسیر رامهرمز- بهبهان - گچساران به یک بزرگراه چهار بانده، یکی از پروژه‌هایی است که از سال ۱۳۹۱ کلید خورده است. وی افزود: این بزرگراه به طول ۷۰کیلومتر، پنج پل بزرگ و نیز کمربندی در حال احداث است و قرار است تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری برسد. وی دلیل طولانی شدن و کندی پیشرفت احداث کمربندی بهبهان - رامهرمز را محدودیت‌ اعتباری در سال‌های گذشته و وجود معارضان مختلف آب، گاز، برق و معارضان ملکی بیان کرد.

 

 

ارسال نظر