اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۰۷۳

اولین جلسه صید ماهیان مولد سفیدرود در فصل صید

رشت| اولین جلسه صید ماهیان مولد از رودخانه سفیدرود در فصل صید سال جاری (99- 98) درمحل سالن جلسات اداره کل شیلات گیلان برگزار شد. اولین جلسه صید ماهیان مولد از رودخانه سفیدرود در فصل صید سال جاری (99- 98) درمحل سالن جلسات اداره کل با حضور سرپرست شیلات گیلان، معاون صید و بنادر ماهیگیری، روسای مراکز تکثیر، پیمانکاران منتخب ودیگر اعضای کار کارگروه برگزار شد. در این جلسه درباره تنظیم پیش‌نویس توافقنامه صید ماهیان مولد از رودخانه سفید رود با قرائت توافقنامه سال قبل وانجام اصلاحات از سوی اعضا برای بهبود هر چه بهتر انجام کار و رفع موانع و مشکلات موجود بحث وتبادل نظر به عمل آمد.

پرداخت خسارات بارندگی آذر در چه مرحله‌ای است

اهواز| مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان از پرداخت خسارات بلاعوض معیشتی به ۹۰۰ واحد در پی آبگرفتگی آذرماه در استان خبر داد. مسعود انصاریان در جلسه‌ بررسی آخرین اقدامات انجام شده در زمینه بازسازی و جبران خسارات ناشی از بارندگی شدید و آبگرفتگی آذرماه سال اظهار کرد: بر اساس قانون بازسازی، پرداخت خسارات به واحدهای احداثی و تعمیری نیاز به ارایه سند مالکیت دارد اما پرداخت خسارات معیشتی به فرد ساکن در منزل انجام می‌شود. در برخی اوقات، این فرد مالک نیست یا اینکه مالک ساختمان هست اما سند ندارد. در این شرایط، باید این افراد قبض آب و برق خود را با تاییدیه فرمانداری به ما ارایه دهند تا روند پرداخت خسارات انجام شود. مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به تعیین ۳۸ دفتر پیشخوان در اهواز برای مراجعه شهروندان و تکمیل فرم خسارت بارندگی گفت: تاکنون ۳۲۸۵ درخواست ثبت شده است. البته این میزان درخواست ارزیابی، علاوه بر معرفی‌نامه‌های ارسال شده از طریق ادارات مختلف است.

خانه امیر اعظم از تخریب نجات یافت

شاهرود| ماجرای تخریب و فروش خانه امیر اعظم که در زمره مکان‌های تاریخی با معماری منحصر به فرد شهرستان شاهرود و همچنین استان سمنان است، بالاخره با حکم دادگاه ثانویه ختم به خیر شد تا این بنای تاریخی و زیبا در فهرست آثار ملی باقی بماند. دیروز رییس اداره میراث فرهنگی شاهرود از باقی ماندن خانه تاریخی امیر اعظم شاهرود در فهرست آثار ملی خبر داد تا این خانه با معماری منحصر به‌فردش از تخریب نجات یابد.

دامپزشکی کردستان کمبود نیرو دارد

سنندج|در شرایطی که رسیدگی به مطالبات مردم روستایی و عشایر شکور در حوزه دام و طیور یکی از اولویت‌های اصلی کشور عنوان می‌شود اما معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی کردستان می‌گوید: این اداره کل با کمبود نیرو مواجه بوده و درصدد هستیم در آزمون‌های متمرکز سال‌های بعد بخشی از این کمبود را با جذب نیرو تامین کنیم. مصطفی رهبر اظهار داشت: ۲۴۳ پست سازمانی در ساختار تشکیلاتی خود داریم که تنها در ۴۳ درصد این چارت نیرو به‌کارگیری شده و اکنون ۵۷ درصد از ۲۴۳ پست سازمانی در ساختار تشکیلاتی این اداره کل بلاتصدی و خالی است و ۱۴۰ نفر در پست‌های مختلف شاغل هستند.

تولید ۱۰ درصد فولاد کشور توسط ذوب آهن

اصفهان| یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان گفت: در توسعه صنعت فولاد کشور زنجیره تولیدفولاد به‌هم خورده است.ذوب آهن اصفهان تنها مصرف‌کننده سنگ آهن دانه‌بندی در کشور است. وی افزود: ذوب آهن اصفهان تنها فولادساز کشور است که از انرژی بدون یارانه استفاده می‌کند و یارانه هم می‌پردازد.حیات و زنده ماندن معادن کشور وابسته به ذوب آهن است. یزدی‌زاده خاطرنشان کرد: ابتدای شکل‌گیری ذوب آهن، معادن کشور به عنوان زنجیره کامل دیده شد اما پس از واگذاری‌ها این توازن به‌هم خورد و این امر باعث مشکلات در تولید فولاد کشور شده است. مدیرعامل ذوب آهن افزود: صادرات بلیت و شمش نسبت به صادرات سنگ آهن، 10 درصد ارزش افزوده بیشتر دارد.چرا معادن را به ذوب آهن نمی‌دهند چون برای معادن اقتصادی نیست. یزدی‌زاده تاکید کرد: ۱۰ درصد فولاد کشور در ذوب آهن اصفهان تولید می‌شود. سود واحدهای معدنی و بازدهی سرمایه این واحدها باید با فولادی‌ها مقایسه شود.

توزیع شیر رایگان در مدرسه‌های هرمزگان آغازشد

بندرعباس|توزیع شیر رایگان با هدف رشد و سلامت دانش‌آموزان از دیروز سه شنبه اول بهمن‌ماه در مدرسه‌های ۲۲ منطقه آموزشی هرمزگان آغازشد. مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان درآیین نمادین توزیع شیر رایگان در مدارس ناحیه ۲ بندرعباس گفت: درمرحله نخست ۳۲۰ هزار دانش‌آموز مقطع پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه اول در۲۰ نوبت به صورت یک روز در میان شیر رایگان دریافت می‌کنند. موسی دادی‌زاده سرخایی افزود: درصورت تامین اعتبار بعد از سه سال وقفه درمجموع تا پایان سال تحصیلی جاری ۶۰ پاکت شیر بین تمامی ۴۰۰ دانش‌آموز هرمزگان توزیع می‌شود.

 

ارسال نظر