اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۳۳۰

افزایش ساعت خدمات‌رسانی در خط 6 متروی تهران

سرویس‌دهی در خط 6 مترو از روز جمعه یک آذرماه 98 از ساعت 5: 30 صبح شروع و ساعت 22: 30 خاتمه می‌یابد.به گزارش «تعادل» از مدیریت ارتباطات و اموربین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه تاکنون زمان بهره‌برداری از این خط به منظور برخی اقدام‌های اجرایی برای توسعه و بهینه‌سازی شرایط موجود از ساعت 6 صبح تا ساعت 21 بود که با توجه به آغاز فصل سرما و پیگیری شرکت بهره‌برداری متروی تهران در جهت رفاه بیشتر شهروندان و مسافران برای استفاده از خط شش کارهای اجرایی به پایان رسید و ساعت بهره‌برداری از این خط همانند سایر خطوط افزایش یافت و اولین حرکت قطار ساعت 5: 30 صبح و آخرین اعزام ساعت 22: 30 خواهد بود.در حال حاضر خط شش متروی تهران به طول 10 کیلومتر و با 4 ایستگاه دولت‌آباد، بعثت، میدان شهدا و امام حسین (ع) در بخش جنوبی این خط با سرفاصله هر 15 دقیقه در حال بهره‌برداری است.

برخورد با متخلفان افزایش خودسرانه قیمت کالاها

گرگان| سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: در صورت مشاهده افزایش خودسرانه قیمت‌ها با متخلفان برخورد می‌شود.عزیزه امامی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه و نظارتی برای جلوگیری از افزایش خودسرانه قیمت کالا در گلستان، اظهار کرد: در این خصوص سه جلسه تنظیم بازار برگزار شد و به دستگاه‎های ذی‌ربط و نظارتی تأکید شد تا نظارت مستمر و دقیقی بر بازارهای استان گلستان داشته باشند و با افزایش کرایه خودروهای حمل مسافر و کالا جلوگیری شود.وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکل خاصی در خصوص گرانی یا افزایش خودسرانه قیمت کالا در استان گلستان گزارش نشده و اوضاع تحت کنترل است، تصریح کرد: امید است با مصوبات و جلساتی که اخیراً برگزار شده شاهد خروجی خوبی باشیم و قیمت کالاها و اجناس کنترل شود. سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان با بیان اینکه در صورت مشاهده افزایش خودسرانه قیمت‎ها با متخلفان برخورد می‎شود، افزود: مردم هر گونه تخلف در این حوزه را به دستگاه‎های نظارتی گزارش کنند تا اقدامات لازم صورت بگیرد.

120 خانوار زلزله زده در سراب نیاز به کانکس دارند

تبریز | فرماندار سراب گفت: هم‌اکنون اسکان موقت زلزله‌زدگان بیش از آوار‌برداری اولویت داشته و 120 خانوار در مناطق زلزله زده سراب نیاز به کانکس دارند. ایرج سقفی در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به برودت هوا در مناطق زلزله‌زده سراب، نیاز به ساخت هر چه سریع‌تر اتاقک‌های پیش ساخته یا تامین کانکس برای اسکان موقت زلزله‌زدگان داریم.وی اضافه کرد: هم‌اکنون ساخت تعدای از اتاقک‌های 12 متری توسط بنیاد مسکن آغاز شده و چادر و لوازم گرمایشی به اندازه کافی در اختیار زلزله‌زدگان قرار گرفته است.وی گفت: در حال حاضر مشکلی از نظر آوار‌برداری و تجهیزات نداریم، آواربرداری زمانی ضرورت دارد که بخواهیم اقدام به ساخت خانه‌های دایمی کنیم. زیاد بودن تعداد ماشین آلات در یک منطقه نشانه پیشرفت نبوده و نیاز به برنامه‌ریزی درست دارد. ثقفی خاطرنشان کرد: مدیریت بحران به‌صورت برنامه‌ریزی شده، منطقی و علمی در این منطقه پیش می‎رود و تعدای کانکس در اینجا توزیع شده است.وی گفت: 700 الی 800 خانوار متقاضی دریافت وام 10 میلیونی برای اجاره خانه هستند که این مبلغ به حدود 100 نفر پرداخت شده و به بانک‌ها نیز توصیه شده همکاری لازم را دراین خصوص داشته باشند.

تصویب لایحه ایجاد منطقه آزاد اینچه‌برون

گرگان|استاندار گلستان گفت: در جلسه دوشنبه مجلس، لایحه ایجاد منطقه آزاد اینچه‌برون در کنار ۷ منطقه آزاد دیگر در کشور با رأی ۸۰درصدی نمایندگان به تصویب رسید. هادی حق شناس اظهار کرد: منطقه آزاد اینچه‌برون با وسعت ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از مرز اینچه‌برون تا مکان فعلی ایجاد مجتمع پتروشیمی را شامل می‌شود. وی افزود: دسترسی به راه آهن سراسری و مرز زمینی با ترکمنستان از مزیت‌های مهم این منطقه است و با اندکی اصلاحات که در آینده انجام خواهد شد، می‌توان از مزیت مرز دریایی نیز برخوردار شد.استاندار گلستان با اشاره به پیوستن ایران به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا، گفت: با توجه به تولید محصولات کشاورزی در استان، با استفاده از ظرفیت معافیت‌های صادراتی در مناطق آزاد تجاری، می‌توان تولیدات مازاد مصرف استان را با تعرفه نزدیک به صفر به کشورهای عضو اوراسیا صادر کرد.

مراجعه ۹۹۷ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

اهواز| مدیر روابط عمومی‌ دانشگاه علوم‌ پزشکی‌ جندی‌ شاپور اهواز با بیان اینکه تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۹۹۷ نفر با عارضه تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند، از مراجعه ۳ هزار و ۹۱۰ بیمار با مشکلات تنفسی در ۹ روز اخیر به مراکز درمانی تابعه این دانشگاه خبر داد. فرهاد حمزه‌لویی اظهار کرد: در روز یکشنبه (۲۶ آبان‌ماه) در مجموع ۹۹۷ نفر با مشکلات تنفسی به مراکز درمانی اهواز و دیگر شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم‌ پزشکی‌ جندی‌‌شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند.

 

ارسال نظر