۳۰۰ محور ارتباطی ایلام در سیل اخیر آسیب دید

۱۳۹۸/۰۱/۲۹ - ۰۰:۰۷:۱۶
کد خبر: ۱۴۲۷۹۸
۳۰۰ محور ارتباطی ایلام در سیل اخیر آسیب دید

ایلام| ‌استاندار ایلام گفت: درسیل اخیر ۳۰۰ محور ارتباطی و راه‌های روستایی و شهری و بین مزارع و راه‌های عشایری نیز خسارت و آسیب بسیاری دیده‌اند. ‌به گزارش ایسنا، «قاسم سلیمانی‌دشتکی» در دیدار «حسن‌نیا» معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اعلام این خبر، اظهار کرد: بیش از ۱۹ هزار خانه آسیب دیده است و نیاز به تعمیرات و تجهیزات دارند و حدود ۲ هزار خانه نیاز به بازسازی کامب دارند. وی با بیان اینکه خوشبختانه امدادرسانی و کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان به شکل قابل قبولی در حال اجرا است، ضمن تشکر از مجموعه عوامل راهداری ادامه داد: مشکلی که در استان وجود دارد راه ارتباطی روستاهای سیل زده استان است که این مهم کار امداد رسانی را سخت می‌کند. استاندار ایلام تصریح کرد: اگر در سیل اخیر پیشگیری نمی‌شد و سدها را تخلیه نمی‌کردیم و ستادهای بحران تشکیل نمی‌شد و اطلاع‌رسانی به موقع انجام نمی‌شد ما حتماً تلفات انسانی می‌داشتیم.

همچنین سلیمانی دشتکی در نشست بازسازی و بازتوانی مناطق سیل‌زده گفت: اگر به موقع پیشگیری نمی‌کردیم و مناطق آسیب پذیر جابه‌جا نمی‌شدند و اگر به موقع اطلاع‌رسانی نمی‌کردیم و اگر مسوولان سفت و سخت پای کار نبودند با توجه به‌شدت و میزان بالای بارش‌ها و توپوگرافی مستعد به سیل شاید تلفات انسانی ما از دیگر استان‌های سیل زده بیشتر می‌شد.

استاندار ایلام ادامه داد: بارندگی یک نعمت بزرگ بود که یک راهکار قوی به ما داد و آن اینکه در حاشیه رودخانه‌ها کسی ساخت و ساز نکند و ساختمان‌هایی که مجوزهای لازم ندارند و غیرقانونی ساخته شده‌اند، قلع و قمع  شوند.

 

ارسال نظر