اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۱/۰۱ - ۰۰:۵۸:۳۳
کد خبر: ۱۳۸۰۹۲

برگزاری کارگاه مدیریت سبز در منطقه 8 عملیات انتقال گاز

تبریز|به منظور ارتقاء دانش و مهارت‌های مربوط به تکنیک‌های زیست‌محیطی، اعمال سیاست‌های مصرف بهینه و اجرایی نمودن شاخص‌های مدیریت سبز، کارگاه آموزشی، با حضور پرسنل منطقه 8 عملیات انتقال گاز در تبریز برگزار گردید.  دراین کارگاه آموزشی که به مدت یک روز به طول انجامید، محمد‌ابراهیم رمضانی، استاد دانشگاه و مدرس این دوره، توضیحاتی پیرامون دانش زیست محیطی، استفاده از فناوری‌های پاک و سازگار با محیط زیست را مطرح و در جمع حاضرین مورد بحث و تبادل نظر پرداخت.رمضانی به‌کارگیری موثر و کارآمد تمامی منابع مادی و انسانی برای هدایت و کنترل سازمان جهت نیل به اهداف مدیریت محیط زیست با سازماندهی و برنامه‌ریزی را مدیریت سبز دانست.وی افزود: توسعه پایدار به معنای تلفیق اهداف اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی برای حداکثرسازی رفاه انسان فعلی بدون آسیب به توانایی نسل‌های آتی برای برآوردن نیازهایشان است.

کشف تونل تاراج آثار تاریخی در همدان

همدان|فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان، از کشف تونل 60 متری برای جست‌وجو و حفاری اشیاء تاریخی خبر داد. سرهنگ محمدرضا حاجی عزیزی گفت: در پیگیری خبری مبنی بر حفاری غیرمجاز، در یکی از روستاهای شهرستان رزن، عوامل یگان حفاظت پس از رصد اطلاعاتی و اطمینان از صحت خبر، برای برخورد با متهمان وارد عمل شدند. وی ادامه داد: در این خصوص با اخذ مجوز قضایی و با همکاری عوامل نیروی انتظامی، اقدام به بازرسی منزل مظنون کردیم که در پارکینگ وی، حفاری به عمق 3 متر مشاهده و متهمان دستگیر شدند.وی تشریح کرد: انتهای این گودال، تونلی به طول، حدود 60 متر به سمت یک اثر ثبتی که حدود 300 متر با پارکینگ متهم فاصله داشت، حفر شده که انتهای آن به صورت حرفه‌ای سیم کشی نوری و روشنایی نصب شده بود که در این رابطه 3 نفر دستگیر شدند.

پرداخت جوایز صادراتی صادرکنندگان

مشهد |نایب‌رییس اتحادیه صادرکنندگان استان از پرداخت جوایز صادرکنندگان خراسان رضوی خبر داد.   در جلسه‌ای که به همت خانه صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به پرداخت جوایز صادراتی معوق سال 1389 صادرکنندگان استان خراسان رضوی قول مساعد داد. در همین رابطه غلامحسین زاهد‌پیشه اظهارداشت: این وعده در نشست مشترک امروز با حضور پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس، راضیه علیرضایی ریاست سازمان صمت، حسینی ریاست خانه صنعت، ابراهیمی دبیرکل خانه صنعت با رحمانی مقام عالی وزارت صنعت مطرح شد. وی ادامه داد: صادرکنندگان استان از محل تکلیف دولت برای پرداخت جوایز صادراتی سال 89 مبلغ 90 میلیارد ریال از دولت طلبکارند که متاسفانه بعد از گذشت حدود 8 سال تاکنون پرداخت نشده است. زاهد پیشه تصریح کرد: این در حالی است که به اکثر استان‌های کشور این جوایز اختصاص یافته است. نایب‌رییس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: در این نشست از وزیر درخواست کردیم به دلیل اینکه این جوایز به صورت ارزی تخصیص یافته است، اکنون نیز بر اساس قیمت روز ارز محاسبه و پرداخت شود.

واگذاری۵۸ واحد تولیدی درتملک بانک‌ها

مشهد|مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: طی ۱.۵ سال اخیر ۵۸ واحد تولیدی و صنعتی تحت تملک بانک‌ها به بخش خصوصی واگذار شده است. علی رسولیان افزود: از تعداد واحدهای شناسایی شده صنعتی، ساختمانی و مانند آن تحت تملک بانک‌ها هنوز 112 واحد دیگر باقی مانده است .او عنوان کرد: پارسال 23 واحد تولیدی و صنعتی در اختیار بانک‌ها به بخش خصوصی واگذار و دوباره فعال‌سازی شده‌اند . در مجموع این واحدها به ارزش 155 میلیارد ریال بوده است.رسولیان گفت: همچنین 35 واحد تملک شده دیگر هم از ابتدای امسال واگذار شده که ارزش ریال آن 200 میلیارد ریال است.

15 هزار هکتار از اراضی شعیبیه شوشتر در تهدید سیلاب هستند

شوشتر| مدیر جهاد کشاورزی شوشتر با بیان اینکه منطقه شعیبیه غربی در معرض خطر سیلاب است، گفت: تاکنون مشکلی برای اراضی کشاورزی این منطقه به وجود نیامده است و اراضی کشاورزی سالم هستند. ایرج بادپیما با اشاره به وقوع بارش باران و احتمال خطر سیلاب در این شهرستان اظهار کرد: شهرستان شوشتر بر اساس اعلام‌های انجام‌ شده از پیش از بارش‌ها، آمادگی مقابله با سیلاب‌های احتمالی را داشت و در این زمینه با همکاری بخش‌های مختلف شرایط را برای عدم ورود خسارت به اراضی کشاورزی آماده کردیم.

 

ارسال نظر