اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۹۲۴

کشف اسکلت انسان با قدمتی ۳ هزار ساله

رشت| در کاوش‌های محوطه باستانی شهران رستم‌آباد چند گور همراه با چند شی قیمتی کشف شده است. معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: این مجموعه گور با توجه به آثار یافت شده مربوط به عصر آهن و حدود سه هزار سال قدمت دارند. ولی جهانی افزود: محدوده‌ای که گور‌ها در آن کشف شده در بزرگراه رشت ـ تهران در حاشیه شرقی دشت رستم آباد است که به علت اجرای طرح عمرانی در خطر تخریب بود و تیمی از باستان شناسان کاوش اضطراری این محوطه را آغاز کردند. وی با بیان اینکه در این کاوش‌ها آثار چند گور کشف شد که کامل‌ترین آنها اسکلت انسانی است که با ابزار جنگی و ظروف حاوی مواد خوراکی دفن شد، گفت: این اسکلت مربوط به مردی حدود ۴۰ ساله با قدی بین ۱۶۰ تا ۱۶۷ سانتی‌متر است.

ارتفاع برف در گلستان به ۶۰ سانتی‌متر رسید

گرگان| در پی بارش‌های اخیر در استان گلستان، ارتفاع بارش برف در این استان به حدود 60 سانتی‌متر رسید. فعالیت سامانه ناپایدار در گلستان، بارش‌های شدیدی را در پی داشته است. این سامانه سرد و بارشی، کاهش محسوس دمای هوای استان را نیز موجب شده است. در ارتفاعات توسکستان گرگان دمای هوا در سردترین حالت به ۷- درجه سانتیگراد کاهش یافت. بارش‌ها در ارتفاعات و کوهپایه به شکل برف و کولاک، همراه با مه غلیظ بوده بطوری که در توسکستان گرگان ارتفاع برف به بیش از ۶۰ سانتی‌متر رسیده است. به سبب کولاک، مه غلیظ و کاهش قابل ملاحظه دید، یخبندان و لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه در جاده‌های کوهستانی و مناطق سردسیر استان محتمل است.

کامیون‌های حامل چوب فاقد مجوز، توقیف می‌شوند

خرم‌آباد| مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: کامیون‌های حامل چوب که فاقد مجوز تردد از منابع طبیعی باشند توقیف می‌شوند. شیرزاد نجفی، اظهار کرد: با قاچاقچیان چوب به‌شدت برخورد خواهد شد، چرا که هر کامیونی که حامل چوب باشد باید برای تردد، از منابع طبیعی مجوزهای لازم را اخذ کنند. وی ادامه داد: در صورت عدم تمدید   زمان قانونی حمل چوب توسط دستگاه صادرکننده، بار کامیون توقیف شده و راننده آن نیز به‌دلیل حمل محموله فاقد مجوز با تشکیل پرونده به مقامات قضایی معرفی می‌شوند.

تعطیلی آزمایشگاه متخلف

شیراز|آزمایشگاه یک درمانگاه عمومی شهر شیراز به دلیل نداشتن مجوزهای قانونی، از سوی بازرسان کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تعطیل شد. نماینده وزیر بهداشت در کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی دانشگاه، با اعلام این خبر گفت: در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر فعالیت غیرمجاز آزمایشگاه یکی از درمانگا‌ه‌های عمومی شهر شیراز، موضوع به بازرسان ویژه کمیسیون محول شد و پس از تایید تخلف، بازرسان ویژه کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات حکومتی و اداره نظارت دانشگاه به این مکان مراجعه و ضمن بازرسی محل، این آزمایشگاه متخلف تعطیل و پرونده برای مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

 

ارسال نظر