اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۰۴/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۹۶۳
اخبار شهرستان‌ها

 شکارچیان غیرمجاز حیوانات ماده و باردار را شکار می‌کنند؛یزد| معاون فنی محیط زیست یزد گفت: در برخی شکارگاه‌ها، شکارچیان غیرمجاز اقدام به شکارحیوانات جوان، ماده، باردار یا حتی بزغاله‌ها و بره‌ها به تعداد چند راس در یک سفر می‌کنند. اکبری با بیان اینکه از نظر زمان 2.5 ماه برای زایمان و دو ماه برای جفت‌گیری، شکار ممنوع شده و پروانه‌یی صادر نمی‌شود، بیان کرد: بدیهی است چنانچه انتقادات منصفانه و کارشناسی به شیوه و زمان شکار وارد باشد توسط سازمان حفاظت محیط زیست قابل بررسی است.  

 حقوق معوقه سال گذشته کارگران پرداخت شده است؛اصفهان| مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری اصفهان اعلام کرد: حقوق سال گذشته کارگران فضای سبز، پرداخت شده و کارگران حقوق معوقه‌یی از سال گذشته ندارند. بهزاد حقانی در رابطه با پرداخت حق الزحمه کارگران فضای سبز افزود: فقط حقوق یک ماه کارگران فضای سبز پرداخت نشده و در این زمینه، معوقه‌یی از سال گذشته وجود ندارد. او با اشاره به عقد قرارداد با 32 پیمانکار فضای سبز در مناطق 15گانه از اردیبهشت ماه سال جاری تصریح کرد: تاکنون 80درصد مطالبات پیمانکاران پرداخت شده و 20درصد آن باقی مانده که تحقق این بخش نیز در دستور کار قرار گرفته است.

 دستیابی به رکوردهای تولید در شرکت فولاد هرمزگان؛بندرعباس| کارکنان شرکت فولاد هرمزگان در خردادماه سال جاری توانستند به دو رکورد تولید آهن اسفنجی و فولادخام دست یابند. معاون بهره‌برداری فولاد هرمزگان ضمن اعلام این خبر گفت: در واحد احیا مستقیم رکورد تولید آهن اسفنجی در مدول A به ۸۰ هزار و ۸۲۹ تن و در مجموع دو مدول به ۱۵۸ هزار و ۲۴۱ تن رسید. محمدجعفر پارسی رکورد قبلی مدول A را مربوط به اردیبهشت ماه سال قبل و به میزان ۷۶ هزار و ۲۱۵ تن و تولید مجموع دو مدول را ۱۵۱ هزار و ۶۳۸ تن اعلام کرد. وی در خصوص دستاورد کارکنان ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم این شرکت تصریح کرد: دستیابی به رکورد تولید تختال در خردادماه یکی دیگر از گامهای موثر تلاشگران این شرکت است.

 عشایر خراسان‌شمالی امنیت لازم برای کوچ را ندارند؛بیرجند| رییس بسیج عشایری خراسان‌شمالی گفت: عشایر خراسان‌شمالی امنیت لازم برای کوچ را ندارند. قنبرزاده با اشاره به اینکه بیشتر ایل راه‌های عشایری در خراسان‌شمالی یا به تصرف کشاورزان در آمده است یا اینکه در امر جاده‌سازی تخریب شده است، افزود: این معضل بیشتر در مسیر اسدلی به مهنان و از مهنان تا مرکز صدا و سیما در شهرستان بجنورد مشاهده می‌شود. او خاطرنشان کرد: همین مشکل موجب شد تا طی دو هفته گذشته دو فقره تصادف برای دام‌های عشایری این استان هنگام کوچ صورت گیرد که فقره اول در منطقه بام بود که 12راس دام و فقره دوم در بش قارداش بود که سه فقره دام تلف شدند. قنبرزاده ادامه داد: این موضوع تاکنون خیلی گوشزد شده است و وقت آن رسیده تا مسوولان نسبت به حل آن یک چاره و اقدام اساسی انجام دهند.

 کشف سفال خارجی و قاچاق در لالجین؛ همدان| فرمانده انتظامی شهرستان بهار از کشف 2 هزار قطعه سفال خارجی و قاچاق در لالجین، شهر جهانی سفال خبر داد. سرهنگ بزرگ‌علی نوری در تشریح این خبر گفت: کارکنان انتظامی این شهرستان با تلاشی جهادی در راستای تحقق شعار سال در مقابله با کالای قاچاق، 2 هزار قطعه سفال خارجی و قاچاق را در این شهرستان کشف کردند. او افزود: این محموله قاچاق که ارزش ریالی آنها بیش از 900میلیون ریال است، در یکی از انبارهای شهرک سفال لالجین انبار شده بود که کارکنان پلیس امنیت عمومی شهرستان آن را کشف کردند.

 توفان شن ۱۵۷ سیستانی را راهی مراکز درمانی کرد؛زاهدان| مدیر مرکز حوادث وفوریت‌های پزشکی زاهدان گفت: بر اثر وقوع توفان شن زابل، زهک، هامون در سه روزگذشته در شمال استان تاکنون ۱۵۷ نفر را راهی مراکز در مانی کرد. غلامعلی رفعت گفت: بر اثر وقوع توفان شن زابل، زهک، هامون در سه روز گذشته در شمال استان تاکنون ۱۵۷ نفر را راهی مراکز در مانی کرد که از این تعداد ۴۹ نفر بستری شدند. او گفت: از تعداد ۱۵۷ مراجعه‌کننده به مناطق درمانی ۱۰۸ نفر به صورت سرپایی درمان و تعداد ۴۹ نفر در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی زابل بستری شده‌اند.

 

 

ارسال نظر