اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۷۱۱

 سرمایه‌گذاری 2 میلیون یورویی ایتالیا

در اصفهان

اصفهان| تفاهمنامه همکاری بین کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان و کنفدراسیون صنعت سنگ ایتالیا امضا شد. رییس کنفدراسیون صنعت سنگ ایتالیا در اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه این کنفدراسیون باتوجه به ظرفیت تولید و فرآوری سنگ استان اصفهان خواستار سرمایه‌گذاری در این بخش است، گفت: تفاهمنامه همکاری برای راه‌اندازی انستیتو و آزمایشگاه سنگ در اصفهان به امضای دوطرف رسید. سرمایه‌گذاری دو میلیون یورویی ایتالیا در صنعت سنگ استان اصفهان با راه‌اندازی انستیتو سنگ فلاویو ماربلی انتقال تکنولوژی، بازاریابی، فروش و راه‌اندازی آزمایشگاه و انستیتو تحقیقاتی را از موضوعات اصلی این تفاهمنامه بیان کرد و گفت: برگزاری نمایشگاه مشترک در اصفهان و ایتالیا از دیگر بخش‌های مهم همکاری دوطرف است. او با اشاره به همکاری این کنفدراسیون با سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) گفت: یونیدو از طرح این کنفدراسیون برای ساخت انستیتو سنگ در اصفهان حمایت کرده و خواستار توسعه صنعت سنگ استان اصفهان شده است. او ساخت انستیتو سنگ اصفهان را دو ساله پیش‌بینی کرد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی تولید، فرآوری و صادرات سنگ از فعالیت‌های این انستیتو است.

 مترو اهواز تا 20 ماه دیگر راه‌اندازی نخواهد شد

اهواز| شهردار اهواز گفت: مطمئنا مترو اهواز تا 20ماه آینده راه‌اندازی نخواهد شد، مگر اینکه 600میلیارد تومان پول به‌صورت نقد تزریق شود تا شاهد راه‌اندازی

6 کیلومتر از این پروژه باشیم. منصور کتانباف با اشاره به اظهارات اخیر وزیر کشور مبنی بر اینکه زیرساخت‌های مترو اهواز در حال آماده شدن است و این پروژه در سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: مطمئن هستم که این اتفاق رخ نخواهد داد. برای راه‌اندازی بخشی از فاز اول خط یک مترو اهواز آن هم بدون ناوگان به 600میلیارد تومان پول نقد نیاز است. او ادامه داد: راه‌اندازی این بخش از مترو به طول

6 کیلومتر هم به شرطی صورت می‌گیرد که این

600 میلیارد تومان، نقدا داده شود تا بعد از آن کار این بخش از پروژه شروع شود. با این شرایط نیز رسیدن به مرحله بهره‌برداری از این بخش مترو اهواز حداقل 20 ماه زمان می‌برد.

 واژگونی 186 تانکر حامل سوخت در محورهای مواصلاتی کردستان

سنندج| سرپرست محیط‌زیست کردستان گفت: از سال 87 تاکنون 186 مورد واژگونی تانکر حامل سوخت را در محورهای مواصلاتی استان داشته‌ایم که 24مورد از آنها فقط در سال جاری بوده است. کوروش زارعی در نشست خبری در جمع خبرنگاران استان کردستان با اشاره به اینکه محیط‌زیست از اهمیت ویژه‌یی برخوردار است، اظهار کرد: دیدگاه اقتصادی نسبت به محیط‌زیست این بخش را با چالش مواجه کرده است در صورتی که دیدگاه حداکثری سود، دیدگاه درستی نیست. او افزود: دیدگاه دیگری هم که وجود دارد این است که معادن و منابع را برای آیندگان حفظ کنیم که این دیدگاه هم یک دیدگاه افراطی است. سرپرست اداره کل حفاظت از محیط‌زیست کردستان ادامه داد: اما دیدگاه اکولوژیکی، بینابینی و توسعه پایدار دیدگاه خوبی است که هم نیاز امروز و هم فردای جامعه ما را در بخش محیط‌زیست پیش‌بینی می‌کند.

 صادرات 27 هزار تن فرآورده دامی از گلستان

گرگان| مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: در 11 ماهه سال جاری با نظارت دامپزشکی بیش از 27 هزار تن انواع فرآورده‌های دامی از این استان صادر شد. محمودرضا وفایی دیروز اظهار کرد: فرآورده‌های دام و طیور صادر شده شامل «گوشت مرغ منجمد، جوجه یک روزه، آلایش خوراکی دام و خوراک دام و طیور» بوده است. وی اضافه کرد: بیشترین حجم این فرآورده‌ها به مقصد افغانستان، ترکمنستان، عراق، چین، هنگ‌کنگ و ویتنام صادر شده است. مدیرکل دامپزشکی گلستان افزود: درراستای سیاست‎های اقتصادی دولت مبنی بر افزایش صادرات غیرنفتی و برای حمایت از تولید‌کنندگان، دامپزشکی استان در اسرع وقت اقدام به صدور گواهی بهداشتی صادرات انواع فرآورده‌های خام دامی، فرآورده‌های لبنی و جوجه یک‌روزه می‌کند. وفایی اضافه کرد: اعمال نظارت‎ و پایش‎های مستمر دامپزشکی در حوزه فعالیت واحدهای تولیدی و کشتارگاهی منجر به کاهش تلفات و بیماری‌های دام و طیور و ارتقای شاخص‎های بهداشتی تولید این صنعت در استان شده است.

 آغاز طرح درجه‌بندی سوخت ویژه نوروز

در خراسان‌شمالی

بجنورد| بازرسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، طرح درجه‌بندی سوخت ویژه ایام نوروز را از پنجم اسفند در جایگاه‌های سوخت آغاز کردند.مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان‌شمالی گفت: بازرسان آغاز طرح درجه‌بندی سوخت ویژه نوروز در خراسان‌شمالی این دستگاه، طرح درجه‌بندی سوخت ویژه ایام نوروز را از پنجم اسفند در جایگاه‌های سوخت استان آغاز کردند. مجتبی شکوری افزود: از 45 جایگاه سوخت استان، 15 جایگاه سوخت، بازرسی و نواقص آن برای رفع، به مسوول جایگاه اطلاع داده شد. او با بیان اینکه نظارت و بازرسی کمی و کیفی از جایگاه‌های سوخت، هر ماه انجام می‌شود، افزود: طرح درجه‌بندی سوخت در سال دو مرحله انجام می‌شود. شکوری گفت: نظافت جایگاه‌ها و سرویس‌های بهداشتی، زیباسازی و نمازخانه‌ها نیز از دیگر برنامه‌های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان است. شهروندان با مشاهده نواقص و مشکلات در جایگاه‌های سوخت می‌توانند با شماره شبانه‌روزی 09627 تماس بگیرند.

 تولید اتصالات پلی‌اتیلن به روش جوش

یک مرحله‌ای

شهرکرد| تولید اتصالات پلی‌اتیلن به روش جوش یک مرحله‌یی (الکترو فیوژن) در چهارمحال‌وبختیاری آغاز شد. مدیرعامل واحد تولید اتصالات پلی‌اتیلن گفت: این واحد صنعتی با سرمایه 36 میلیارد ریال از سال 87 آغاز به‌کار کرده و به‌تازگی موفق شده قطعات پلی‌اتیلن را به روش الکتروفیوژن با تزریق یک مرحله‌یی تولید کند. محمدرضا غلامی افزود: هم‌اکنون 65 قطعه اصلی اتصالات خطوط آب و گاز کشور در 8 گروه کاری در این کارخانه تولید می‌شود که علاوه بر اتصال راحت دو قطعه استحکام زیادی در برابر پوسیدگی و فشار داخلی دارد. او گفت: ظرفیت سالانه تولید این واحد صنعتی 6هزار و 500 تن قطعات پلی‌اتیلن است که با آماده شدن زیرساخت‌های صادرات این محصول، سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار دلار ارز وارد کشور خواهد شد. او افزود: این واحد صنعتی زمینه اشتغال 45 نفر از نیروهای کار و دانشگاهی مرکز استان را فراهم کرده است و با بهره‌برداری از فاز دوم این کارخانه در تولید لوله به روش الکتروفیوژن زمینه اشتغال 20 نفر جویای کار فراهم خواهد شد.

 

ارسال نظر