اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۱۱/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۰۶۵

 جزئیات جدید از مصوبه بخشودگی اقساط بانکی زلزله‌زدگان؛ کرمانشاه  مصوبه مهلت 2ساله به زلزله‌زدگان کرمانشاه برای بازپرداخت وام‌های بانکی در حال چکش ‌کاری پایانی است اما به احتمال زیاد هم سقف بخشودگی و هم تعداد افراد مشمول کمتر از اعلام اولیه است.  مردم خانه‌یی برایشان نمانده است اما بانک‌ها می‌گویند بیا قسط بده؛ این انتقاد هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه از بانک‌هایی بود که در روزهای نخست پس از زلزله با ارسال پیامک به زلزله‌زدگان دنبال نقد کردن وام‌هایشان بودند.  بعد از این بود که زمزمه مهلت دادن به زلزله‌زدگان برای پرداخت اقساط بانکی مطرح شد و با سفر ولی‌الله سیف رییس کل بانک مرکزی و سپس اظهارات نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی جدی شد.  سرانجام اواسط آذرماه هیات دولت با استمهال 2ساله وام‌های بانکی زلزله‌زدگان کرمانشاه موافقت کرد و موجی از شادی را به استان آورد؛ مصوبه‌یی که البته پر از ابهام و سوال بود.

 باغ‌گشتی با بوی نرگس در سمنان؛ سمنان  جشنواره گل نرگس و باغ‌گشت در سمنان با حضور طبیعت دوستان و گردشگران در سمنان برگزار شد. رییس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سمنان گفت: این جشنواره با هدف احیا و ترویج میراث طبیعی سمنان با رویکرد معرفی میراث اجتماعی منطقه و قابلیت این شهرستان در تولید گل نرگس، افزایش شادابی و نشاط در مردم برگزار شد. حمید دوست‌محمدی افزود: بازدید از سیستم آب پخش‌کن سمنان با قدمتی 700ساله و دژ چرمنه به عنوان منطقه استقراری اولیه شهر سمنان، عرضه سوغات و صنایع‌دستی استان سمنان، برگزاری کارگاه زنده تولید صنایع‌دستی، عرضه‌ آش و خوراک‌های محلی و پیاز گل نرگس و اجرای برنامه‌های شاد و متنوع از برنامه‌های این جشنواره یک روزه بود. گل نرگس به صورت خودرو در کنار جویبارها و باغ‌های سمنان می‌روید.

 رسمی شدن مرز کیله، سردشت را از بن‌بست خارج می‌کند؛ سردشت   سرکنسول ایران در اربیل گفت: 2 شهر قلعه دیزه عراق و سردشت ایران به لحاظ جغرافیایی و قرار گرفتن در بن بست از وضعیت مشابهی برخوردار بوده و رسمی شدن مرز «کیله» سردشت یکی از راهکارهای خروج از این شرایط است. مرتضی عبادی در نشستی که با حضور رییس اداره «راپه رین» (چارت اداری شمال عراق که فرمانداری‌ها را تحت نظر دارد)، فرماندار قلعه دیزه عراق و فرماندار سردشت در محل دفتر گمرک کیله سردشت برگزار شد، اظهار کرد: این مرز نماد صلح و آشتی و منشا تامین معاش در هر دو سوی مرز خواهد بود.  او که برای تبادل‌نظر در خصوص رسمی شدن بازارچه کیله با مقام‌های قلعه دیزه و فرماندار سردشت به این مرز سفر کرده است، گفت: دوطرف در خصوص توسعه اقتصادی در منطقه و رسمی شدن این مرز اشتراک نظر دارند. او با تاکید در رسمی شدن سریع مرز کیله سردشت بیان کرد: تعامل بین مسوولان عراق و ایران می‌تواند بازرگانان را ترغیب کند که این مسیر را برای تبادلات دو کشور انتخاب کنند.

 سومین همایش آشنایی با اسناد خزانه اسلامی؛ یزد   سومین همایش آشنایی با اسناد خزانه اسلامی در یزد برگزار شد. رییس خزانه معین استان یزد هدف از برگزاری این همایش را ارتقای سطح دانش شرکت‌کنندگان در خصوص چگونگی عملیاتی شدن اسناد خزانه اسلامی برای تسهیل در اجرای طرح‌های پیمانکاری و عمرانی دولت، تبیین جایگاه اسناد خزانه اسلامی در مراودات مالی دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد.  سعید نورایمانی رفع چالش‌های اجرایی بخش خصوصی در زمینه بهره‌مندی از اسناد خزانه اسلامی (اسناد خزانه اسلامی، صکوک اجاره و اسناد تهاتر) را از دیگر اهداف برگزاری این همایش برشمرد. وی رفع ابهامات درخصوص استفاده از اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی، طرح مسائل تخصصی مالی، رویکرد مناسب در جذب اعتبارات اسناد خزانه اسلامی، ارائه صورت‌های مالی شفاف و ثبت دقیق مطالبات و بدهی‌های دولت و بیان چالش‌های حوزه مالی دستگاه‌های اجرایی را از جمله مباحث طرح شده در این همایش یک‌روزه اعلام کرد.

 خانه‌دار شدن ۴۵۰ خانواده شیرازی؛ شیراز    ۴۵۰واحد مسکن مهر امروز در شیراز به متقاضیان واگذار شد. استاندار فارس گفت: این واحد‌ها امروز به متقاضیان واگذار شد تا از ۱۱۲هزار واحد مسکن مهر استان فارس، جمع واحد‌های افتتاح شده به ۱۰۸ هزار واحد برسد. تبادار با بیان اینکه تاکید شرکت عمران شهر صدرا بر تحویل صِرف ساختمان نیست، افزود: پیرو اسناد بالادستی تمرکز این شرکت بر فراهم‌آوردن امکانات و شرایط مسکونی همزمان با تحویل این طرح‌هاست. حاجی‌پور مدیرعامل شهر جدید صدرا هم به بهره‌برداری از 2 مدرسه ۱۲کلاسه با اعتباری افزون بر ۵۳ میلیارد ریال از منابع داخلی شرکت عمران صدرا اشاره کرد و گفت: ساخت و تعریض و بهسازی بزرگراه صدرا-دوکوهک با هزینه‌یی افزون بر ۱۲۰ میلیارد ریال صورت گرفته است که در نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و بخشی از مشکلات حمل‌و‌نقل برون‌شهری صدرا را حل می‌کند.

 حذف بی‌سر و صدای شیر از تغذیه دانش‌آموزان همدانی؛ همدان    با گذشت حدود پنج ماه از سال تحصیلی ۹7-۹6 هنوز خبری از توزیع شیر در مدارس نیست و می‌توان گفت که توزیع شیر امسال در مدارس بی‌سروصدا در حال حذف شدن است. توزیع شیر در بین دانش‌آموزان از برنامه‌های وزارت آموزش‌وپرورش است که با هدف فرهنگ‌سازی مصرف شیر سالانه در مدارس انجام می‌شود.  این طرح به شکل شیر رایگان روی میز دانش‌آموزان به دنبال فرهنگ‌سازی مصرف شیر است تا این ماده غذایی مغزی به یکی از عادات تغذیه دانش‌آموزان تبدیل شود.  با این‌ وجود با گذشت نزدیک به پنج ماه از سال تحصیلی 97-96 حتی قطره‌یی شیر در مدارس استان همدان توزیع نشده است. هرچند در سال‌های گذشته نیز تاخیر در توزیع شیر تجربه شده اما تاکنون هیچ برنامه‌یی در این خصوص ارائه نشده و مسوولان استان نیز از جزئیات تصمیم‌گیری وزارت خانه آموزش‌وپرورش در راستای این موضوع مطلع نیستند.

 تصویب 375میلیون دلار برای طرح آبرسانی به دشت سیستان؛ زاهدان    375میلیون دلار برای تکمیل طرح آبیاری به دشت سیستان به تصویب رسیده است.  نماینده زاهدان در مجلس دهم در نشست خبری با اعلام این خبر همچنین در خصوص طلب حق‌آبه سیستان از کشور افغانستان گفت: پیگیری این امر نیازمند رایزنی بیشتر مسوولان روابط خارجه و محیط زیست کشور است.  شهریاری همچنین در خصوص بودجه سال 97 گفت: امیدواریم با توجه به بودجه‌یی که دولت بر اساس تحقق شاخص‌ها در استان در نظر گرفته است، بتوانیم زیرساخت‌های اقتصادی در استان را توسعه بدهیم.  طرح آبیاری با لوله به 46هزار هکتار اراضی شمال سیستان و بلوچستان یکی از طرح‌های عظیم ملی است که با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و نیرو در حال اجراست.

 

 

ارسال نظر