اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۶/۰۵/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۴۲۵۶

 شعله‌های گاز، یخ زدگی صنایع استان‌های شمالی را از بین می‌برد

ساری   داودی‌نژاد مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز با اعلام اینکه پس از سال‌ها انتظار، با درایت دولت تدبیر و امید، پروژه ملی خط انتقال گاز عسلویه- دامغان- کیاسر- نکا روز سه‌شنبه افتتاح شد، افزود: این پروژه بزرگ ملی نقطه عطف اثرگذار در اقتصاد استان مازندران و دیگر استان‌های شمالی خواهد بود. داودی‌نژاد بیان داشت: زیبنده کشور بزرگ ایران با این همه منابع غنی نیست که هر زمستان با مشکلات گاز استان‌های شمالی دست و پنجه نرم کند. این پروژه بزرگ ملی می‌تواند انتقال پایدار گاز را تضمین و دیگر زمستان‌های سرد، مدیران گازی کشور را نگران نمی‌کند. از سویی دیگر باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم که فرآیند انتقال پایدار گاز می‌تواند کمک شایانی به صنایع پایه و مادر استان مازندران کند. حجم انتقال گاز که با این پروژه وارد استان می‌شود، می‌تواند مازندران را میزبان صنایع تولیدی جدید کند. باید از این تعبیر استفاده شود که دوران یخ‌زدگی صنایع استان‌های شمالی به پایان رسیده و اکنون بستر لازم برای شکوفایی فراهم شده است. این پروژه مهم ملی روز سه‌شنبه، دهم مرداد توسط وزیر محترم نفت افتتاح خواهد شد.

 حضور شهردار سانچئون برای معرفی رامسر

رامسر   فرماندار رامسر گفت: حضور شهردار سانچئون در رامسر فرصتی شایسته در معرفی ظرفیت‌های طبیعی تاریخی و فرهنگی است.

محمد آزاد در نشست شهرداران رامسر و سانچئون کره‌جنوبی در سالن هتل قدیم رامسر گفت: رامسر به جهت قرابت جنگل‌های سرسبز، سواحل زیبا و طبیعت بکر به بهشت خدا مشهور بوده و سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر خارجی و ایرانی است. وی افزود: رامسر خاستگاه معتبرترین معاهدات زیست‌محیطی حفاظت از تالاب‌ها با بیش از ۱۶۹شرکت دنیاست و طرح جامع گردشگری رامسر قدمتی ۸۰ ساله دارد و وجود قدیمی‌ترین فرودگاه جایگاه استراتژیک و روستاها با جاذبه‌های طبیعت‌گردی این شهر را شهره جهانی کرده است.

 ترانزیت یک میلیون تن کالا از بندرعباس

بندرعباس    مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی هرمزگان گفت: یک میلیون تن کالا در چهار ماهه نخست امسال از بندرعباس به مرزهای کشور ترانزیت شده است. داریوش باقر جوان روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بیشترین کالاهای ترانزیت شده شامل مواد سوختی، انواع ترکیبات شیمیایی، کالاهای ساختمانی، لوازم خانگی و انواع پنبه است. وی بیان داشت: هرمزگان جایگاه نخست در ترانزیت کالا دارد و 36 و 4 دهم درصد از حجم کل ترانزیت کشور را به خود اختصاص داده است. مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی هرمزگان اظهار کرد: پس از هرمزگان مرزهای پرویزخان، بازرگان و شهید باهنر در جایگاه‌های بعدی ترانزیت ورود کالا به کشور قرار دارند که 74 درصد از حجم کل ترانزیت کالا در کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

 افتتاح بزرگ‌ترین آب‌نمای موزیکال کشور

کرمان    شهردار منطقه دو کرمان از افتتاح بزرگ‌ترین آب‌نمای موزیکال کشور در آینده نزدیک خبر داد. رامین امیر مداح با اعلام این خبر گفت: مساحت استخر این آب‌نما 1100 مترمربع و حجم مخزن آن 18هزار متر مکعب است. وی با بیان اینکه این آب‌نما در بوستان مادر ساخته می‌شود، گفت: این آب‌نما 54 عدد فواره دارد و برای احداث آن 5000متر مربع محوطه‌سازی انجام شده است. مداح با اشاره به اینکه این بزرگ‌ترین آب‌نمای موزیکال در کشور محسوب می‌شود، افزود: با انجام چنین پروژه‌هایی می‌توان نشاط و پویایی را در شهر و بین مردم ایجاد کرد و مشارکت هر چه بیشتر مردم را در مدیریت شهر جلب کرد.

 جیره‌بندی آب در 14 روستای ماه‌نشان

زنجان    رییس آبفار ماه‌نشان از جیره‌بندی آب در 14 روستای این شهرستان خبر داد. محمدرضا لطفی با بیان اینکه متاسفانه تا پایان مردادماه، آب در

۴۰ درصد روستاهای ماه‌نشان جیره‌بندی خواهد شد، اظهار کرد: آب در روستاهای قره‌گل، طورمارخانلو، ارزه‌خوران، انگوران، وهران، مغانلوی انگوران ویزمک، گلابلو، تک‌آغاج، میراخور، چتز و چناق بلاغ جیره‌بندی شده است. علاوه بر این به مردم پیشنهاد کرده‌ایم که با استفاده از تانکر آب، الگوی مصرف آب را رعایت کنند. این مسوول ادامه داد: اگر روند کمبود آب شرب و عدم تامین اعتبار به همین منوال پیش رود، جیره‌بندی آب در روستاها همچنان ادامه داشته و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان شهریورماه به ۵۰درصد روستاها برسد، چون اوضاع آب‌شرب برخی روستاها واقعا بحرانی شده است.

 

 500 هزار تن قیر از هرمزگان صادر شد

بندرعباس    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: 500 هزار تن قیر به ارزش

130میلیون دلار در 4 ماهه نخست امسال از این استان به خارج از کشور صادر شد. خلیل قاسمی دیروز افزود: این میزان قیر صادر شده در همسنجی با پارسال 11درصد رشد داشته است. وی ادامه داد: قیر تولیدی از واحدهای پالایش نفت هرمزگان به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، هندوستان و کنیا صادر شد. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار کرد: در هرمزگان 19 واحد تولید قیر با ظرفیت سالانه 5 میلیون و 400 هزار تن فعال است که با این میزان ظرفیت تولید قیر، هرمزگان رتبه نخست را در کشور دارد. قاسمی گفت: راه‌اندازی انجمن تخصصی قیر و رفع مشکل صادرات آن از مهم‌ترین راهکارهای رونق بیشتر تولید قیر در استان است.

 

 

ارسال نظر