اخبار

۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۴۰۰۲

بانک صادرات در لیست ١٠موسسه برتر بانکداری اسلامی

در جدیدترین تحلیلی که درباره بازار مالی اسلامی منتشر شده، نام بانک صادرات ایران در بین ۱۰موسسه برتر فعال در بانکداری اسلامی به چشم می‌خورد. به‌گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، در این گزارش تحلیلی که از سوی موسسه «مارکت ریسرچ نست» و با عنوان «بازار مالی اسلامی در جهان» منتشر شده، چهار بانک ایرانی در جمع فعالان اصلی بازار مالی اسلامی حضور دارند.

بانک صادرات ایران، بانک ملی ایران، بانک ملت و بانک مسکن چهار بانکی هستند که نامشان در کنار دیگر بازیگران بزرگ حوزه فعالیت‌های مالی اسلامی به چشم می‌خورد. دیگر موسسه‌های فعالی که در کنار بانک‌های ایرانی در این لیست حضور دارند شامل بانک تجارت ملی عربستان، بانک اسلامی قطر، بانک عالینما عربستان، بانک اسلامی دوبی، خانه اعتبارات کویت و مای بانک مالزی می‌شود. این گزارش بطور ویژه در رابطه با حجم فعالیت‌ها، روند اقدامات جاری و توسعه بازار مالی اسلامی تحقیق کرده است و موضوعاتی مانند فرصت‌های سرمایه‌گذاری، سیاست دولت‌ها، دینامیک‌های بازار، زنجیره تامین و شرایط رقابتی در بازار مالی اسلامی مورد پژوهش قرار گرفته است.

نوآوری‌های فناورانه و پیشرفت در این زمینه که به ترویج بهتر بانکداری اسلامی در جوامع می‌انجامد نیز از دیگر آیتم‌های تأثیرگذار در این مطالعات بوده است. بانکداری اسلامی، صنعت بیمه اسلامی، اوراق قرضه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری از مواردی بوده که در بررسی فعالیت‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

جابه‌جایی و تغییر مدیران عامل 4 بانک نظامی و ادغامی

ترکیب هیات‌مدیره چهار بانک ادغامی در بانک سپه با برگزاری مجمع مشخص شد. ترکیب هیات‌مدیره چهار بانک ادغامی در بانک سپه با برگزاری مجمع عمومی عادی فوق‌العاده مشخص شد و مدیران عامل سه بانک ادغامی در بانک سپه معرفی شدند. بر این اساس، پیرو برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق‌العاده بانک قوامین، علی ابدالی به عنوان مدیرعامل جدید این بانک معرفی و منصوب شد.

به گزارش ایبنا، غلامحسن تقی نتاج نیز که پیش از این مدیریت بانک قوامین را بر عهده داشت به بانک مهر اقتصاد عزیمت کرد تا مدیرعامل دیگر بانک ادغامی در بانک سپه شود. پیش از این، سیدضیاء ایمانی، مدیرعامل بانک مهر اقتصاد بود که اکنون جای خود را به نتاج داده است. مجمع عمومی عادی بطور فوق‌العاده بانک حکمت ایرانیان وابسته به بانک سپه برای تعیین اعضای هیات‌مدیره و مدیرعامل این بانک برگزار و اعضای هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان تعیین شد. بر اساس آرای سهامداران، هادی اخلاقی فیض آثار، سید علی جلالی نظری، جلیلی عباسیان اصل و امان‌الله اسماعیلی آفتابدری به عنوان اعضای هیات‌مدیره انتخاب شدند. براساس این گزارش، اخلاقی فیض آثار به عنوان رییس هیات‌مدیره و جلالی نظری به عنوان مدیرعامل این بانک برگزیده شدند. همچنین بر اساس نتایج رای‌گیری از سهامداران در مجمع عمومی عادی بطور فوق‌العاده صاحبان سهام موسسه اعتباری کوثر (سهامی عام) عیسی کاظم نژاد، غلامحسین صباغی، امیر هوشنگ جنگی، محمد رضا جهانی و احمد ریخته‌گر نظامی به عنوان اعضای جدید هیات‌مدیره موسسه اعتباری کوثر انتخاب شدند. پیش از این غلامحسین صباغی به عنوان مدیرعامل موسسه کوثر انتخاب شده بود. همچنین مجمع عمومی عادی فوق‌العاده بانک انصار برگزار و ترکیب هیات‌مدیره جدید این بانک مشخص خواهد شد.

نوآوری‌های شبکه بانکی هزینه‌ها را کاهش داد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه نوآوری‌های شبکه بانکی بسیاری از هزینه‌ها را کاهش داد، گفت: هر چه گردش مالی در کشور سریعتر رخ دهد به همان میزان گردش اقتصادی سرعت خواهد گرفت.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا در گفت‌وگو با ایبِنا با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در مسیر بهبود وضعیت شبکه بانکی و استفاده از تکنولوژی‌های نوین در این حوزه، گفت: در سال‌های اخیر نوآوری‌های شبکه بانکی بسیاری از هزینه‌ها را کاهش داده است.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شاید استفاده از تکنولوژی‌های جدید برای برخی سخت باشد اما می‌توان با ارایه آموزش‌های لازم این مسیر را نیز هموار کرد، افزود: در بسیاری از کشورهای پیشرفته نوآوری‌های بانکی با آموزش‌های همگانی همراه بوده تا نهایت استفاده در مسیر بهبود وضعیت رخ دهد. این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه استفاده از فناوری‌های نوین گردش مالی را نیز تسهیل می‌کند، تصریح کرد: هر چه گردش مالی در کشور سریع‌تر رخ دهد به همان میزان گردش اقتصادی سرعت می‌گیرد. یوسفیان‌ملا با بیان اینکه اکنون زمان توقف در دستاوردهای جدید بانکی نیست، گفت: باید بتوان با دستاوردهای جدید بانکی امکان ارتباط با سایر بانک‌های دنیا در قالب پیمان‌های دو یا چند جانبه را نیز فراهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی باید گزارشی از علم روز نوین مورد استفاده در شبکه بانکی ارایه کند، افزود: در حال حاضر نحوه بانکداری با تکنولوژی‌های نوین قابل پذیرش و در برخی از موارد ستودنی است، زیرا با این نوع روش‌ها بسیاری از دغدغه‌های مردم کاهش یافته است. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: خوشبختانه دخیل شدن نوآوری‌ها و تکنولوژی در حوزه بانکی شناسایی مفاسد و برخورد با آنها را نیز تسهیل کرده که این خود گام بزرگی رو به جلو است.

 

 

ارسال نظر