رویداد

۱۴۰۰/۰۷/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۲۷۷۹

در حضور رهبر انقلاب برگزار شد

مراسم سوگواری  رحلت پیامبر(ص)  و شهادت  امام  حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع)

مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت امام علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام صبح روز پنجشنبه در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر انقلاب اسلامی برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در این مراسم، حجت‌الاسلام رفیعی در سخنانی با استناد به کلمات و روایاتی از حضرت امام رضا علیه‌السلام درباره انتظارات آن حضرت از پیروان‌شان گفت: «عقلانیت و خردورزی در امور، اعتدال یعنی حرکت در طریق ولایت و پرهیز از افراط و تفریط، محور قرار دادن قرآن و سنت در زندگی و اجتماع و پایبندی به قواعد شرع و انجام فرایض جزو انتظارات امام رضا علیه‌السلام از پیروان مکتب اهل‌بیت است.» در این مراسم، آقای مهدی رسولی نیز به مرثیه‌سرایی و ذکر مصیبت پرداخت. این درحالی بود که پیش از آن نیز مراسم عزاداری سالروز رحلت رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله و شهادت سبط اکبر حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام صبح روز سه‌شنبه در حسینیه امام خمینی (ره) با حضور رهبر انقلاب اسلامی برگزار شد. در این مراسم، حجت‌الاسلام عالی در سخنانی، پیامبر اکرم (ص) را بزرگ‌ترین تجلی و ظهور پروردگار خواند و گفت: «بهترین معرفی‌کننده آن وجود مقدس، خداوند است که در قرآن کریم، پیامبرش را از مردم، در میان مردم، دلسوز و حریص بر هدایت مردم و رئوف و بسیار مهربان با مومنین معرفی می‌کند.» در این مراسم، آقای سلحشور به نوحه‌خوانی و ذکر مصیبت پرداخت.

امریکا نام گروه صنعتی ماموت را از فهرست شرکت‌های تحت تحریم حذف کرد

وزارت خزانه‌داری امریکا از حذف نام گروه صنعتی ماموت از فهرست شرکت‌های تحت تحریم این وزارتخانه خبر داد. به گزارش تسنیم، وزارت خزانه‌داری امریکا روز جمعه اعلام کرد که نام گروه صنعتی ماموت از فهرست شرکت‌های تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری به‌شمار می‌رود، حذف شده است. وزارت خزانه‌داری امریکا همچنین نام شرکت ماموت‌دیزل را که از شرکت‌های اصلی گروه صنعتی ماموت محسوب می‌شود از فهرست شرکت‌های تحت تحریم خود حذف کرده است. گروه صنعتی ماموت اواخر شهریورماه سال گذشته به‌بهانه نقش داشتن در توسعه برنامه موشکی ایران هدف تحریم دولت امریکا قرار گرفته بود. اواسط تیرماه امسال وزارت خزانه‌داری امریکا نام «دانیل بهزاد فردوس» و «مهرزاد مانوئل فردوس» از مقامات گروه صنعتی ماموت و «محمدرضا دزفولیان» از مقامات شرکت ماموت دیزل را نیز از فهرست اشخاص تحت تحریم خود خارج کرده بود. در پی این اقدام وزارت خزانه‌داری امریکا، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پیامی توییتری خاطرنشان کرد: «خارج کردن گزینشی اسامی از فهرست تحریم‌شدگان، نه به گفت‌وگوهای برجام مربوط است و نه به عنوان پیامی از حسن‌نیت دیده می‌شود، خصوصاً وقتی با تجدید تروریسم اقتصادی همراه است.

پیش‌بینی بانک جهانی از رشد ۲,۱درصدی اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۱

بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود رشد اقتصادی ۲.۱درصدی را برای اقتصاد ایران در سال ۲۰۲۱ پیش‌بینی کرد. به گزارش تسنیم، بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود از وضعیت اقتصادی منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا انتظار دارد اقتصاد ایران در سال 2021 وضعیت بهتری نسبت به سال 2020 داشته باشد. بر اساس پیش‌بینی این نهاد بین‌المللی رشد اقتصادی ایران در سال جاری میلادی به 2.1 درصد خواهد رسید، این در حالی است که ایران در سال 2020 رشد اقتصادی 1.7درصدی را تجربه کرده بود. همچنین تراز حساب‌های جاری ایران که در سال 2020 منفی شده بود و به منفی 0.8 درصد تولید خالص داخلی رسیده بود در سال جاری دوباره مثبت خواهد شد و به مثبت 0.8 درصد تولید ناخالص داخلی ایران خواهد رسید. بر اساس پیش‌بینی بانک جهانی اما وضعیت تراز مالی دولت به منفی 6.7 درصد تولید ناخالص داخلی افزایش خواهد یافت. در سال پیش از آن تراز مالی دولت به منفی 6.3 درصد تولید ناخالص داخلی رسیده بود. بر اساس این گزارش متوسط رشد اقتصادی کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا در سال 2021 به 2.2 درصد خواهد رسید. رشد کشورهای نفتی منطقه به 2.3 درصد خواهد رسید. قطر در این سال رشد 3درصدی، امارات رشد 1.2درصدی، کویت رشد 2.4درصدی، بحرین رشد 3.3درصدی و عربستان رشد 2.4درصدی خواهند داشت.

 

ارسال نظر