روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۹/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۷۵۵۴

    ایران از شبکه‌های ضدانقلاب به دلیل تحریف واقعیات شکایت کرد؛تعادل|

سفیر ایران در انگلیس می‌گوید: ایران از شبکه‌های ضدانقلاب به دلیل تحریف واقعیات شکایت کرده است. بعیدی‌نژاد در پیامی که در حساب کاربری خود در توییتر منتشر کرد، نوشت: سفارت کشورمان درلندن در نامه رسمی به نهاد نظارت برشبکه‌های تصویری در انگلیس (آفکام)، از شبکه‌های معاند فارسی زبان همچون BBC فارسی، ایران اینترنشنال و من وتو، به علت تحریف مغرضانه تحولات اخیر ایران و دعوت به خشونت گسترده علیه نهادهای مدنی ایران شکایت کرد.

    استفاده عملیاتی از سامانه پدافندی بومی ۱۵ خرداد؛ارتش نیوز|

در مرحله نهایی رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۸، سامانه پدافندی بومی ۱۵ خرداد نیروی پدافند هوایی ارتش برای نخستین‌بار در شرایط رزم واقعی علیه اهداف متخاصم در منطقه عمومی رزمایش اقدام عملیاتی انجام داد. سامانه پدافند هوایی ۱۵خرداد قادر است تعداد ۶ هدف را به‌طور همزمان شناسایی و ردگیری کرده و علیه۶ هدف عملیات شلیک و انهدام را انجام دهد. از دیگر ویژگی‌های بارز این سامانه سلاح قابلیت تحرک‌پذیری آن است، به‌گونه‌ای که زمان حاضر به جنگ و عملیاتی شدن آن کمتر از ۵ دقیقه است. این سامانه که قابلیت مقابله با سلاح‌های استراتژیک دشمن از جمله هواپیماهای جنگنده، بمب افکن‌های رادارگریز، موشک‌های بالستیک، موشک‌های کروز و انواع پهپادها را دارد، مجهز به رادار آرایه ‌فازی با امکان درگیری همزمان با چند هدف و سکوهای پرتاب مستقل می‌باشد که در آن از موشک صیاد۳ استفاده شده ‌است.

    اعضای شورای نگهبان عضو سامانه ثبت دارایی‌های مسوولان شدند؛ایسنا|

اعضای شورای نگهبان در سامانه ثبت دارایی مسوولان جمهوری اسلامی ایران ثبت‌نام کردند. اعضای شورای نگهبان با حضور کارشناسان مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در محل شورای نگهبان ضمن دریافت آموزش‌های لازم، در سامانه ثبت دارایی مسوولان ایران (ثنا) ثبت‌نام کردند. بر این اساس، آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان، کدخدایی قائم مقام و سخنگوی شورای نگهبان و بقیه اعضای حقوقدان و فقهای این شورا، امروز در این سامانه عضو شدند.

    دشمنان را از کرده خود پشیمان می‌کنیم؛ مهر|

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: همان‌گونه که در این رزمایش توانستیم با موفقیت به اهداف‌مان دست پیدا کنیم، اگر دشمن هم خیالی به سرش زد ما در میدان مقابله هم دشمنان را از کرده خود پشیمان می‌کنیم. امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد در مرحله نهایی رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 98، افزود: دشمنان نیز خود می‌دانند که ورودشان به فضای ایران بر عهده خودشان است اما خروج شان قطعا با آنها نخواهد بود. امیر صباحی‌فرد در پایان گفت: هر هدف و پهپادی که وارد منطقه رزمایش شد، با هوشیاری و آتش سامانه‌های پدافندی، لاشه آن روی زمین باقی مانده است.

    مشکلات امروز منطقه نتیجه «سیاست فشار حداکثری» است؛ایلنا|

نماینده دایم روسیه در سازمان ملل مشکلات امروز منطقه را ناشی از «سیاست فشار حداکثری» دانست. میخاییل اولیانوف در حساب توئیتر خود نوشت: سه سال پیش همه‌چیز خوب بود؛ برجام به راحتی و به‌طور کامل اجرا شد، آزادی پیمایش در خلیج فارس، پایانه‌های نفتی ایمن، بدون هیچ حادثه نظامی و غیره. چرا اکنون همه‌چیز خراب شده؟ پاسخ واضح است؛ این نتیجه «سیاست فشار حداکثری» است.

    استیضاح وزیر کشاورزی به مصلحت نیست؛ برنا|

معاون پارلمانی رییس‌جمهور تاکید کرد که وزارت کشاورزی یکی از ارکان تنظیم بازار است، بنابراین استیضاح وزیر آن به مصلحت نیست. حسینعلی امیری درباره «استیضاح وزیر جهاد کشاورزی» گفت: سوال، استیضاح، تحقیق و تفحص حق مجلس و نمایندگان مجلس است. رییس‌جمهور هم بارها تاکید کرده حقوق قوای سه گانه، باید به رسمیت شناخته شود. او در ادامه بیان کرد: در اینکه استیضاح حق نمایندگان است حرفی وجود ندارد اما اینکه این حق در چه زمانی و چگونه استفاده شود، مهم است. با شرایطی که در نبرد و جنگ تمام‌عیار اقتصادی هستیم و یکی از ارکان تنظیم بازار، وزارت جهاد کشاورزی است و تامین امنیت غذایی بر عهده این وزارتخانه است، استیضاح حجتی اقدام درستی نیست.

    در سال گذشته ۳۳۱ تجمع در کشور برگزار شده است؛خبرآنلاین|

سخنگوی وزارت کشور تاکید می‌کند: در یک سال گذشته ۳۳۱ تجمع و راهپیمایی با استفاده از ساز و کار قانونی در سراسر کشور برگزار شده است. سید‌سلمان سامانی در واکنش به برخی مطالب منتشر شده در خصوص عدم امکان تجمع با استفاده از شیوه‌های قانونی گفت: حق بر تجمعات قانونی علاوه بر قانون اساسی در منشور حقوق شهروندی نیز مورد تاکید قرار گرفته است و در این راستا پیشنهاد وزارت کشور در سال ۱۳۹۷ به تصویب هیات وزیران رسیده و کماکان لازم‌الاجرا است. او افزود: مسوول تامین امنیت تجمع و راهپیمایی‌های قانونی نیروی انتظامی است و شورای تامین، محل‌های مناسب را برای برگزاری تجمع یا راهپیمایی در داخل شهرها تعیین خواهد کرد.

 

ارسال نظر