روی موج خبر

۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۲۸۰

    اعتراض دولت به نقض حقوق متهمان در صدا و سیما؛ایرنا |

حسام‌الدین آشنا مشاور رییس‌جمهوری و نماینده قوه مجریه در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما در نامه‌ای به محسنی‌اژه‌ای رییس این شورا به نقض حقوق متهمان در صداوسیما اعتراض کرد. در این نامه آمده است: خبرگزاری صداوسیما در گزارشی با عنوان یک بازداشت، به موضوع بازداشت آقای پوری‌حسینی رییس سابق سازمان خصوصی‌سازی پرداخته است. با توجه به آنکه آقای پوری‌حسینی، متهم به حساب می‌آید و تا صدور حکم قطعی توسط دادگاه صالح، مجرم نیستند، بنابراین ایشان از تمامی حقوق یک متهم برخوردار هستند. اما در خبر خبرگزاری صداوسیما تصاویر و نام آقای پوری حسینی منتشر شده که بر خلاف قوانین و نقض حقوق فرد متهم است.

    دولت بحرین درباره بی‌احترامی به سرود ملی ایران پاسخگو باشد؛ ایسنا|

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توهین به پخش سرود ملی ایران در بازی تیم ملی فوتبال ایران با بحرین را اقدامی سازمان‌یافته و طراحی‌شده دانست و گفت که باید دولت بحرین پاسخگو باشد. سید‌حسین نقوی‌حسینی در واکنش به توهین بحرینی‌ها به پخش سرود ملی ایران در جریان بازی تیم ملی فوتبال ایران و بحرین گفت: اتفاقی که در مسابقه فوتبال ایران و بحرین رخ داد اتفاق نادری در میدان ورزشی است کشورهایی که برای سرود ملی سایر کشورها احترام می‌گذارند شأن، فرهنگ و شخصیت خود را نشان می‌دهند. متاسفانه تماشاگران بحرینی و بازیکنان آنها از شأن، شخصیت و فرهنگ لازم برای بودن در یک مسابقه ورزشی بین‌المللی برخوردار نیستند.

    آیا روح‌الله زم به دیدار آیت‌الله سیستانی رفته بود؟؛  شفقنا|

هر گونه دیدار حضرت آیت‌الله سیستانی یا هر نوع ارتباط دفتر ایشان با روح‌الله زم تکذیب شد. در پی طرح شایعات در فضای مجازی و برخی رسانه‌های رسمی مبنی بر احتمال دیدار روح‌الله زم با حضرت آیت‌الله سیستانی یک مقام مسوول در دفتر مرجعیت عالی شیعیان در نجف اشرف به شفقنا گفت: ادعای منتشر شده در بعضی از رسانه‌ها مبنی بر حضور روح‌الله زم در دفتر حضرت آیت‌الله سیستانی و دیدار معظم له با وی کاملاً دروغ وبی اساس است، نامبرده هیچ‌گاه ارتباطی مستقیم یا غیر مستقیم با این دفتر نداشته وکسی درخواست ملاقات برای او ننموده واز آمدن یا نیامدنش به عراق نیز هیچ‌گونه اطلاعی نداریم.

    تماس تلفنی سید‌حسن خمینی با آیت‌الله مکارم‌شیرازی؛جماران|

در پی کسالت آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی، یادگار امام طی تماسی تلفنی جویای احوال وی شد. حجت‌الاسلام سید‌حسن خمینی در این تماس تلفنی، سلامتی و طول عمر این مرجع عالیقدر تقلید را از خداوند متعال مسألت کرد. بر اساس این گزارش، آیت‌الله مکارم‌شیرازی پس از چند روز بستری شدن در بیمارستانی در تهران، مرخص شده است. یادگار امام همچنین با حضور در یکی از بیمارستان‌های قم از آیت‌الله ابراهیم امینی از یاران دیرین امام راحل و از فضلای حوزه علمیه قم عیادت کرد و شفای ایشان را از درگاه الهی خواستار شد.

    پرونده حسین فریدون، مستند به شنود غیرقانونی از دفتر رییس‌جمهور است؛ایسنا|

حسین فریدون که صبح دیروز برای اجرای حکم 5 سال حبس، خود را به زندان اوین معرفی کرد در نامه‌ای خواستار انتشار علنی اسناد ادعایی دریافت رشوه شد.در بخشی از این نامه آمده است: اجرای حکم اینجانب نشان داد که «برادر رییس‌جمهور بودن» نه‌تنها هیچ مزیتی برای من نبود که می‌تواند خودش یک اتهام باشد! و من خوشحالم که حتی در این مقام برای انقلاب و نظامی که آن را دوست داشته و تلاش کرده‌ام قربانی می‌شوم. در بخش دیگری از این نامه آمده است: تمام پرونده تشکیل شده مستند به شنود غیرقانونی از جمله شنود از دفتر رییس‌جمهور است که هم غیرقانونی، هم غیر‌شرعی و هم غیر‌اخلاقی است و باید از سوی دولت و قوه قضاییه پیگیری شود.

    نامه نمایندگان درباره استانی شدن انتخابات مجلس؛تسنیم|

کمیسیون شوراهای مجلس از نامه نمایندگان به لاریجانی درباره طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس خبر داد. اصغر سلیمی با اشاره به آخرین روند بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس اظهار داشت: طرح مذکور پس از بررسی و تصویب در جلسه علنی طبق روال برای بررسی به شورای نگهبان ارایه شد که شورا پس از بررسی ایراداتی به طرح مذکور گرفت.

    از طرح رفع انحصار زبان انگلیسی

در مدارس، برداشت نادرستی شد؛ایلنا|

یک نماینده مجلس می‌گوید: هدف از طرح حذف زبان انگلیسی از آموزش مدارس رفع انحصار آموزش زبان انگلیسی است، انگلیسی یک زبان بین‌المللی است کسی نمی‌تواند آن را حذف کند، اما گفتیم که در انحصار نباشد. مهرداد لاهوتی درباره طرح تعدادی از نمایندگان جهت رفع انحصار آموزش زبان انگلیسی در مدارس گفت: انگلیسی یک زبان بین‌المللی است کسی نمی‌تواند آن را حذف کند، اما گفتیم که در انحصار نباشد. رفع انحصار کنیم. مثلا اگر جایی ضرورت داشت زبان دیگری را فرا بگیریم، زمینه آن فراهم باشد. به عنوان مثال استان ما (گیلان) با روسیه همجوار است چه اشکال دارد زبان روسی در این منطقه آموزش داده شود.

 

ارسال نظر