روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۸۸۹

   کاسه صبر ایران در حال لبریز شدن است؛ تعادل|

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید کرده است، هشدار داد: کاسه صبر ما دارد لبریز می‌شود.  ظریف در توییتی نوشت: برخلاف دروغ‌های تمام نشدنی نتانیاهو، ترامپ و همدستانشان درباره ایران، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر - و برای چندمین بار- وفای به عهد و پایبندی ایران را به توافقی که امریکا آن را نقض کرده، تأیید کرد. با وجود این، کاسه صبر ما دارد لبریز می‌شود. یوکیا آمانو دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه طی اظهاراتی در شورای حکام تصریح کرد: ایران در حال اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای خود تحت برجام است.

   انتصاب مدیران زن در وزارت کشور افزایش یافته است؛ ایرنا|

مشاور امور بانوان و خانواده وزارت کشور گفت: برای تحقق سهمیه 30 درصدی انتصاب مدیران زن در دستگاه‌های اجرایی این مهم در ادارات تابع وزارت کشور و استانداری‌ها افزایش قابل توجهی یافته است.

فریبا نظری‌ پورکیایی دیروز در نشست با مدیران کل دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری‌ بوشهر افزود: استفاده از تجارب بانوان در زمینه همکاری و تعامل با سایر نهادها و سازمان‌ها در تحقق مطالبات بانوان اثرگذار است. مشاور امور بانوان و خانواده وزارت کشورگفت: زنان شایسته و توانمند باید در عرصه مدیریتی به‌درستی نقش آفرینی کنند زیرا نظام مدیریتی به مدیران خلاق، کوشا و پاکدست نیاز دارد که در این عرصه بانوان توانمند باید نقش آفرینی کنند.

   واکنش شمخانی به احیای مجدد داعش در عراق؛  باشگاه خبرنگاران|

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: جبهه بی‌ثبات‌سازان از هر ابزاری برای ایجاد ناامنی استفاده می‌کنند و مساله داعش هم اینچنین است. امیر دریابان علی شمخانی در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال وارد کردن مجدد داعش به عراق از سوی غرب، گفت: جبهه بی‌ثبات‌سازان از هر ابزاری برای ایجاد ناامنی استفاده می‌کنند و برای این کار درصدد تقویت ابزار‌های تضعیف شده هستند که در واقع مساله داعش هم اینچنین است. دبیر شورای عالی امنیت ملی پیرامون اظهارات برخی مقامات اروپایی درباره مسائل موشکی ایران، تصریح کرد: ما در ارتباط با برد، قدرت تخریب، دقت و آماده‌سازی سریع به عنوان 4 محور توانمندسازی موشکی از هیچ کسی اجازه نخواهیم گرفت.

   اروپا برای حفظ برجام باید اقدامات عملی انجام دهد و هزینه بپردازد؛ تسنیم|

معاون وزیر خارجه ایران در دیدار با مدیرکل منطقه‌ای وزارت امور خارجه آلمان گفت که تنها وجود اراده سیاسی برای حفظ برجام کافی نیست و اروپا باید برای حفظ آن اقدامات عملی انجام دهد و هزینه بپردازد.

فلیپ آکرمان مدیرکل منطقه‌ای وزارت امور خارجه آلمان که در چارچوب مشورت‌های سیاسی به تهران سفر کرده است درخصوص تشکیل سازوکار مالی اینستکس اظهار داشت: علاقه‌مندی شرکت‌ها برای کار با ایران بعد از تشکیل سازوکار جدید بیشتر شده و تلاش برای اجرایی نمودن آن در اولویت برلین قراردارد. در این دیدار عراقچی از طولانی شدن فرآیند تشکیل سازوکار انتقاد و خاطرنشان ساخت :گام اخیر تنها بخشی از تعهدات طرف مقابل در اجرای برجام بوده و انتظار می‌رود طرف اروپایی برای نتایج عملی و ملموس برجام و عملیاتی شدن هرچه سریعتر اینستکس تلاش جدی‌تری به‌عمل آورد.

   احزاب  از یارانه برخوردار می‌شوند؛ فارس|

سید سلمان سامانی گفت: در اجرای قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، کمیسیون ماده ١٠ وضعیت احزاب موجود در کشور را با شرایط مندرج در قانون جدید تطبیق داده است که نهایتا تعداد ٩٨ حزب تایید و مجوز ادامه فعالیت را دریافت کرده‌اند. سید سلمان سامانی با اشاره به اجرای قانون جدید احزاب اظهارداشت: این احزاب می‌توانند در مجمع عمومی خانه احزاب که در تاریخ ٢٣ اسفندماه ٩٧ برگزار می‌شود شرکت کرده و در تشکیل ارکان خانه احزاب مشارکت داشته باشند. او تصریح کرد: ٩٨ حزب یاد شده از یارانه خانه احزاب که در قانون بودجه پیش بینی شده است، بهره مند خواهند شد.

   تشکیل ائتلاف‌ها باید با اطلاع کمیسیون ماده ۱۰ احزاب باشد؛ مهر|

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: احزابی که بخواهند جبهه یا ائتلاف تشکیل دهند، می‌توانند با اطلاع به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب کارشان را پیش ببرند. حمید ملانوری دیروز با بیان اینکه شانزدهمین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ روز گذشته برگزار شد، افزود: احزابی که بخواهند جبهه یا ائتلاف تشکیل دهند، می‌توانند با اطلاع به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب کارشان را پیش ببرند. نقش کمیسیون نیز در این موضوع تصمیم‌گیری نیست..

   عفو و تخفیف مجازات ۷۹هزار زندانی در اجرای عفو محکومان؛ میزان|

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: تا پایان سیزدهم اسفند سال جاری آمار زندانیان مشمول بخشنامه عفو گسترده زندانیان به ۷۹ هزار نفر رسید. اصغر جهانگیر با بیان اینکه اجرای بخشنامه عفو گسترده محکومان همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: طبق آخرین آمار از مشمولین بخشنامه عفو گسترده زندانیان تا پایان روز سیزدهم اسفند ماه تعداد ۷۹۰۰۰ نفر مشمول اجرای بخشنامه شدند که از این تعداد ۴۷۰۰۰ زندانی آزاد و ۳۲۰۰۰ نفر مشمول تخفیف مجازات شدند.

 

ارسال نظر