روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۱۵۹

   انتقام نیروهای مسلح از تروریست‌ها ادامه خواهد داشت؛ ایرنا|

 سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران با اشاره به اقتدار نیروهای نظامی کشور، گفت: انتقام نیروهای مسلح کشور از عوامل تروریستی حادثه شهادت مرزبانان سپاه تنها به اقدامات اخیر سپاه در دستگیری عقبه تیم مختص نمی‌شود و همچنان ادامه خواهد داشت. سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی گفت: نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از این حادثه در یک مرحله انتقام گرفتند و به عقبه تروریست‌ها ضربه وارد کردند. او با بیان اینکه انتقام نیروهای مسلح از تروریست‌ها همچنان ادامه دارد، گفت: به زودی نتایج مراحل بعدی انتقام نیروهای مسلح از تروریست‌ها را اعلام خواهیم کرد.

   موقعیت خوبی در عرصه دفاعی داریم؛ ایسنا|

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح معتقد است: در بسیاری از عرصه‌ها به ویژه در عرصه دفاعی جایگاه بسیار خوب و ویژه‌ای داریم. امیر سرتیپ امیر حاتمی دیروز در حاشیه همایش سرآمدان فناوری و صنعت اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران کشوری غنی در تمامی عرصه‌های مادی و معنوی است و به راحتی می‌تواند به سمت پیشرفت حرکت کند. او افزود: بر اساس شرایط موجود در گام دوم انقلاب روی سکویی قرار داریم که می‌توانیم با سرعت، سهولت و اوج‌گیری متفاوتی حرکت کنیم.

   عراقچی به مجلس می‌آید؛تسنیم|

سخنگوی فراکسیون مستقلان مجلس دهم از بررسی مسائل سیاست خارجی و کنفرانس ورشو در این فراکسیون با حضور عراقچی خبر داد. مهرداد بائوج لاهوتی از حضور سیدعباس عراقچی، معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه، در این فراکسیون خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار است وی روز یکشنبه میهمان اعضای فراکسیون باشد. وی افزود: در این جلسه مسائل مربوط به سیاست خارجی، تحولات منطقه و همچنین موضوع کنفرانس ضدایرانی ورشو در لهستان   بررسی می‌شود.

   انهدام اهداف دریایی با شلیک پهپادها؛ برنا|

در ادامه دومین روز از مرحله سوم رزمایش دریایی ولایت 97، هواپیماهای بدون سرنشین نیروی دریایی مجهز به انواع بمب اقدام به مقابله با یگان‌های دشمن فرضی کردند.. هواپیماهای بدون سرنشین و یکان‌های پدافندی نیروی دریایی ارتش با موفقیت اهداف خود در دریا و آسمان را منهدم کردند. در ادامه این عملیات، یکان‌های پدافندی نیروی دریایی نیز تواستند با سامانه‌های در اختیار خود از جمله موشک دوش پرتاب میثاق، یک فروند پهپاد متعلق به دشمن که قصد نفوذ به آسمان کشورمان را داشتند، مورد اصابت قرار داده و سرنگون کنند.

   اروپا وظایف خود را به اندازه کافی انجام نداده است؛ ایلنا|

رییس شورای راهبردی روابط خارجی تاکید کرد: اروپا به بهانه‌های مختلف وظایف خود را به شکل و اندازه کافی انجام نداده است. سید کمال خرازی در پاسخ به این سوال که آیا سازوکار مالی ویژه اتحادیه اروپا (اینستکس) می‌تواند نیازهای ایران را تامین کند؟ اظهار داشت: خود اروپایی‌ها اعلام کرده‌اند که این سازوکار فعلا در خصوص مسائلی مانند غذا، دارو و تجهیزات پزشکی و کشاورزی است و بعدها اگر بتوانند آن را توسعه می‌دهند.

   نسل جدید«هواناو»سال آینده می‌آید؛ مهر|

فرمانده نیروی دریایی ارتش از نسل جدید «هواناو»ها برای سال آینده خبر داد و گفت: نسل جدید هواناوها که صد درصد ساخت فرزندان این مملکت است را در سال آینده در عرصه رزم خواهیم داشت که ویژگی‌های بسیار برجسته‌تری دارد. هواناوهای ما امروز در منطقه حرف اول را می‌زنند و بدانید که ما همچنان قدرت برتر هواناو در منطقه خواهیم بود. امیر دریادار خانزادی از رزمایش دریایی مشترک با کشورهای منطقه نیز خبر داد و اظهار داشت: در آینده یک رزمایش دریایی را با کشورهای دوست در منطقه به ویژه کشورهای حوزه آیونس در منطقه برگزار می‌کنیم. علاوه بر آن قطعا از کشور‌های دیگر که هم از ما دعوت کردند هم از بنادر ما بازدید کردند ما هم از بنادر آنها بازدید خواهیم داشت.

   تکرار حوادث تروریستی در صورت اختصاص نیافتن بودجه پایدار به مناطق مرزی؛پانا|

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به نمایندگان قوه‌مقننه هشدار داد که در صورت اختصاص ندادن بودجه مناسب و پایدار به مناطق مرزی، شاهد تکرار حوادثی همچون حمله تروریستی زاهدان - خاش خواهیم بود. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، با اشاره به انتقادات اخیر از سوی نمایندگان قوه‌مقننه مبنی بر سکوت بهارستان در مقابل حمله تروریستی زاهدان، اظهار کرد: «حقیقت این است که مجلس اقدامات قانونی خود را به صورت کامل انجام خواهد داد و سایر دستگاه‌ها نیز مشغول انجام اقدامات در حیطه وظایف قانونی خود هستند ولی باید پذیرفت که اقدامات باید به صورت بسیار جدی‌تر پیگیری و دنبال شود.» رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «بارها گفته‌ایم که در حق مرزهای کشورمان به لحاظ بودجه‌ای اجحاف و کم‌لطفی صورت می‌گیرد و این به معنای به آغوش خطر رفتن است.»

 

 

ارسال نظر