روی موج خبر

۱۳۹۷/۱۰/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۰۰۴

   برگزاری اولین دور گفت‌وگوهای حقوقی ایران و چین در تهران؛ وزارت‌خارجه|

 اولین دور گفت‌وگوهای حقوقی ایران و چین در تهران برگزار شد. در جریان سفر مدیرکل حقوقی وزارت امور خارجه چین به تهران، اولین دور گفت‌وگوهای حقوقی وزارت‌خانه‌های دو کشور برگزار شد.در جریان این رایزنی‌ها که دو روز به طول می‌انجامد، قرار است طرفین زمینه‌های مشترک همکاری‌های حقوقی فیمابین را مورد شناسایی و تبادل نظر قرار دهند.

   رییس مجلس ملی جمهوری آذربایجان به ایران می‌آید؛ تسنیم|

 اُکتای اسداف، رییس مجلس ملی جمهوری آذربایجان، در رأس یک هیات پارلمانی بنا به دعوت رییس مجلس شورای اسلامی به کشورمان سفر خواهد کرد. رییس مجلس ملی آذربایجان در این سفر علاوه بر دیدار، مذاکره و کنفرانس خبری مشترک با علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی همچنین با رییس‌جمهور، دبیر شورای امنیت ملی و وزیر امورخارجه کشورمان ملاقات و در شهر ارومیه نیز برنامه‌هایی خواهد داشت.

   آلبانی در ایران سفارت یا هیچ‌گونه دفتری ندارد؛ ایرنا|

 «بهرام قاسمی» در پاسخ به این پرسش که چرا وزارت امور خارجه دست به اقدام متقابل مبنی بر اخراج دیپلمات‌های آلبانی در ایران نزده است، گفت: ما روز پنج شنبه اعتراض خود را از طرق مقتضی به طرف آلبانی اعلام کردیم اما دولت آلبانی در ایران سفارتخانه و دفتر و مرکز دیپلماتیک ندارد و لذا امکان احضار سفیر یا نماینده آلبانی در تهران برای اخراج یا اعتراض در تهران را نداشتیم و مراتب اعتراض جدی خود را از کانال‌های دیگری انجام دادیم. وی ادامه داد: جمهوری اسلامی از دهه 70 و بعد از تحولات داخلی در آلبانی، سفارت جمهوری اسلامی در این کشور را راه‌اندازی کرد اما با توجه به اینکه آلبانی کشوری بسیار کوچک و در آن هنگام و حتی بعدا از وضعیت بد اقتصادی رنج می‌برد، این کشور نمی‌توانست در ایران سفارتخانه دایر نماید. سخنگوی وزارت امور خارجه در عین حال گفت: کشورها در راه‌اندازی سفارت یا دیگر دفاتر کنسولی یا اقتصادی خود دلایل و مسائل مختلفی از جمله مسائل مالی و اقتصادی را مد نظر قرار می‌دهند.

   توان دفاعی ایران یک توان بازدارنده است؛تسنیم|

فرمانده کل سپاه گفت: توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران یک توان بازدارنده است. سردار محمدعلی جعفری در حاشیه برگزاری دوازدهمین رزمایش پیامبر اعظم‌(ص) نیروی زمینی سپاه و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رزمایشی که انجام شد، پاسخی بود به ادعاهایی که دشمنان دارند. این را باید بدانند که توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران یک توان بازدارنده است. همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند اگر بخواهند یکی بزنند، حتماً 10 تا خواهند خورد. فرمانده سپاه افزود: این توانمندی اینجا اثبات شد که جمهوری اسلامی و رزمندگان ما می‌توانند چنین کاری را انجام دهند. این توانمندی به‌نظر ما موجب بازدارندگی می‌شود. امیدواریم دشمنان بیش از گذشته به توان پاسخ ما و پاسخ کوبنده به تعقیب بعد از آن پی برده باشد.

   آیت‌الله مومن در بیمارستان بستری شد؛باشگاه‌خبرنگاران |

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری به دلیل بیماری در بیمارستان بستری شد.  یکی از اعضای دفتر آیت‌الله مومن با اشاره به بستری شدن این عضو مجلس خبرگان گفت: آیت‌الله مومن از اعضای مجلس خبرگان و عضو شورای نگهبان در یکی از بیمارستان‌های قم بستری‌ شده که الحمدالله نسبت به ابتدای بستری شدن حال ایشان بهتر شده است.

   تکذیب مذاکره ایران با امریکا بر سر بحران یمن؛ ایسنا|

سفیر ایران در بریتانیا در توییتی گزارش خبری روزنامه الجریده کویت که مدعی شده بود در هفته‌های گذشته مقاماتی از ایران و امریکا محرمانه در لندن بر سر موضوع یمن مذاکره‌ کرده‌اند را قویا تکذیب کرد. حمید ‌بعیدی‌نژاد در توییتی اعلام کرد: برخی رسانه‌های خبری به نقل از روزنامه الجریده کویت نقل کرده‌اند که این روزنامه ادعا کرده است که برخی دیپلمات‌های ایرانی و امریکایی بطور پنهانی در لندن دیدار کرده‌اند و مذاکرات یمنی‌ها در سوئد نتیجه این دیدارها بوده است. این خبر یک دروغ‌پردازی صرف است و کاملا تکذیب می‌شود.

   فراکسیون امید برای بررسی ماجرای «درازهی» کمیته تشکیل داد؛ تعادل|

 فاطمه سعیدی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در توییتر از تشکیل کمیته‌ای در فراکسیون امید برای بررسی ماجرای محمد باسط درازهی، عضو این فراکسیون خبر داد. نماینده مردم تهران در مجلس نوشت: «پیرو اتفاقات پیش آمده در خصوص نماینده سراوان، کمیته‌ای در فراکسیون امید تشکیل شده است. آقای درازهی و مسوولان وزارت اقتصاد برای تشریح موضوع به این کمیته دعوت می‌شوند. نتیجه بررسی موضوع به اطلاع مردم که ولی‌نعمتان حقیقی مسوولان هستند، می‌رسد.»

 

ارسال نظر