چهره‌ها

۱۳۹۷/۰۹/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۵۶۲۵

تقاضای ارجاع اظهارات ظریف به قوه قضاییه رد شد

Taadol-02-3 و به تصویب نرسید. به گزارش ایسنا، علی نجفی خوشرودی در توضیح جلسه دیروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در این جلسه درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس برای ارجاع موضوع اظهارات آقای ظریف وزیر امور خارجه به قوه قضاییه مطابق با ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی به رای گذاشته شد که اکثریت اعضای کمیسیون آن را وارد ندانستند. لذا این درخواست را رد کردند. وی افزود: همچنین در این جلسه اعضای کمیسیون سه نفر را برای عضویت در کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ انتخاب کردند که بر این اساس شهروز برزگر، ابوالفضل حسن بیگی و اردشیر نوریان از طرف کمیسیون امنیت ملی به عنوان اعضای کمیسیون تلفیق انتخاب شدند. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که در این جلسه طرح اصلاح بند ۳ ماده ۱۸ قانون گذرنامه در خصوص صدور گذرنامه برای زنان شوهردار و خروج آنها از کشور تصویب شد.

نتایج مذاکرات سوئد همسو با سیاست‌های ایران است

Taadol-02-4سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نتایج مذاکرات سوئد را همسو با سیاست‌های ایران در برابر متجاوزان دانست. به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: ایران از ابتدا جهت زمینه‌سازی برای مذاکرات یمن خواهان پایان حملات، ارسال کمک‌ها و برقراری آتش بس بود. وی در گفت‌وگو با شبکه العالم همچنین از سازمان ملل خواست در اقدامی درجهت مخالفت با سیاست‌های امریکا مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای، به این توافق پایبند باشد. قاسمی افزود: مبادله مالی با کشورهای اروپایی، جایگزین خروج دولت امریکا از توافق هسته‌ای است. وی درباره تاخیر در اجرای این راهکار گفت: سازوکارمالی ایران و اروپا، با برخی از مشکلات روبروست زیرا برای اولین‌بار اجرایی می‌شود. کشورهای اروپایی نیز همانند ما خواهان عدم افشای جزییات راهکار تبادل مالی هستند. سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: تا زمانی که توافق هسته‌ای در راستای تحقق منافع ایران باشد ما در این توافق باقی خواهیم ماند.

رهنمودهای رهبری  سیاست‌های امریکا را خنثی کرد

Taadol-02-5 وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب سیاست‌های امریکا را برای ایجاد بی‌ثباتی و ناامن کردن منطقه خنثی کرده است. به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» دیروز در همایش تبیین اندیشه‌های دفاعی فرمانده معظم کل قوا که در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع برگزار شد، اظهار داشت: باید با تببین اندیشه‌های دفاعی فرمانده معظم کل قول زمینه‌های اجرای آنها را فراهم کنیم. باید اندیشه‌های دفاعی رهبری را برای آیندگان بازگو کنیم تا بدانند ما چگونه توانستیم از این فراز و فرودها عبور کنیم؛ اندیشه‌های دفاعی فرمانده معظم‌کل قوا بدون شک برای آیندگان چراغ راه و مایه افتخار و بالندگی خواهد بود. وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به حضور امریکا در منطقه گفت: امریکایی‌ها پس از یازدهم سپتامبر برای ضربه زدن به ایران به افغانستان و عراق آمدند. ایستادگی و اتخاذ تدابیر صحیح و راهبردی مقام معظم رهبری در این زمان خاص، موجب شکست امریکایی‌ها و خروج آنها از منطقه شد.

زمان مناسبی برای تسویه حساب‌های انتخاباتی نیست

Taadol-02-6سخنگوی هیات رییسه مجلس همبستگی را نیاز امروز جامعه دانست و در خصوص برخی موضع‌گیری‌ها علیه وزیر امور خارجه گفت: رسانه‌ها به دنبال وفاق ملی باشند و نقدهای خود را به صورت دوستانه مطرح کنند؛ طرح برخی نقد‌ها غرض ورزی سیاسی است. بهروز نعمتی نماینده مردم تهران روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص موضع‌گیری‌هایی که در برخی رسانه‌های مخالف دولت و برخی جناح‌های سیاسی علیه دستگاه دیپلماسی و وزیر امور خارجه صورت می‌گیرد، گفت: دکتر ظریف شخصیت شناخته شده‌ای است و شاهد بودیم که مقام معظم رهبری چندبار از آقای دکتر ظریف تمجید و تعریف کردند. وی  افزود: نیاز امروز کشور همبستگی است و ما باید در رویارویی با مسائلی که این انسجام و همبستگی را تهدید می‌کند، در کنار هم باشیم. وی  افزود: اکنون زمان دعواهای سیاسی و تسویه حساب‌های انتخاباتی نیست و همدلی، دوستی و برادری در درجه اول اهمیت قرار دارد؛ اگر هم نقدی وجود دارد، این نقد نه به شکل دعوا و هجمه‌های سیاسی بلکه باید در فضایی دوستانه به مخاطب آن گفته شود.

از سرگیری عمره مفرده به طرف سعودی بستگی دارد

Taadol-02-7رییس سازمان حج و زیارت گفت: لازمه از سرگیری عمره مفرده این است که طرف عربستانی امنیت کامل زائران ایرانی را فراهم کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، علیرضا رشیدیان پیش از عزیمت به عربستان گفت: بنا به دعوت وزیر حج عربستان سعودی که از همه ستادها، سازمان‌های حج و زیارت کشور‌های اسلامی برای برگزاری حج هر ساله، از کشور جمهوری اسلامی ایران نیز دعوت شده تا برای مذاکرات حج ۱۴۰۴ سفری به عربستان داشته باشیم. او افزود: امیدواریم امسال هم با تفاهم و همکاری که با وزارت حج عربستان سعودی در رابطه با حج ۱۴۰۴ داریم بتوانیم با رفع مشکلات سنوات قبل، حجی توأم با عزت، کرامت و امنیت برای حجاج ایرانی داشته باشیم. او در خصوص از سرگیری عمره مفرده نیز گفت: طرف سعودی می‌بایست به مساله تأمین امنیت و تعهدات لازم نسبت به بحث آرامش، عزت و کرامت زائران ایرانی تعهد کامل بدهد. رشیدیان افزود: هنوز به قیمت دقیق حج ۹۸ برای هر زائر نرسیده‌ایم چرا قیمت تمام شده تابع چند موضوع است.

 

 

ارسال نظر