روی خط خبر

۱۳۹۷/۰۵/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۶۸۴

 فشار امریکا را به فرصتی برای توسعه تبدیل کنیم

پاد| رییس‌جمهوری در دیدار سفیران جدید ایران در 14 کشور جهان گفت: شرایط کنونی و تهدید و فشار موجود از سوی دولت امریکا را به فرصتی برای توسعه و پیشرفت روزافزون تبدیل کنیم و بی‌تردید می‌توانیم از این شرایط به خوبی عبور کنیم. روحانی روز سه‌شنبه در این دیدار توجه به اولویت مسائل اقتصادی در روابط و مناسبات خارجی کشورمان را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: اگر هر کدام از شما یک گام مهم در زمینه مسائل اقتصادی به ویژه در تقویت همکاری شرکت‌ها و بنگاه‌های بخش خصوصی کشورمان با کشورهای محل ماموریت خود‌بردارید، می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

 باز ماندن تنگه هرمز وابسته به منافع ایران است

ایسنا| فرمانده نیروی دریایی ارتش، با بیان اینکه باز ماندن تنگه هرمز وابسته به منافع ایران است گفت: ما امریکا را تاثیرگذار در تصمیم نداجا در حوزه تنگه هرمز نمی‌دانیم و اقدام ما وابسته به نظر رهبر معظم انقلاب است. دریادار حسین خانزادی در نشست خبری مسابقات بین‌المللی نظامی روسیه ۲۰۱۸ در نوشهر در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات رییس‌جمهور مبنی بر بستن تنگه هرمز گفت: بستن تنگه هرمز مقدمه‌یی دارد. تحریم‌هایی که علیه ایران صورت می‌گیرد بر کارکردهای تنگه هرمز اثر گذار است. در محیط بین‌الملل خروجی یک تصمیم مابسته به یک بازیگر نیست و تنگه هرمز بخشی از منافع جمهوری اسلامی است. نداجا تاکنون آزادی تردد در این تنگه را تامین کرده است و با قدرت هم به این کار ادامه خواهد داد. باز ماندن تنگه هرمز وابسته به منافع ایران است و جامعه بین‌الملل باید متعهدانه به تعهدات خود در قبال جمهوری اسلامی عمل کند.

 به انضباط کلامی نیاز داریم

تسنیم| معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: اظهارنظرهای غیرکارشناسی و خارج از مسوولیت‌ها، خوراک رسانه‌های خارجی را تامین می‌کند بنابراین به انضباط کلامی نیاز داریم.

حسین ذوالفقاری در همایش معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌های سراسر کشور که دیروز برگزار شد، با اشاره به اینکه مدتی است امریکایی‌ها فشار و عملیات روانی علیه کشورمان را به‌طور ویژه‌یی تشدید کردند، افزود: پمپاژ اخبار منفی، جهت‌دار و در اکثر موارد غیرصحیح، به صورت مستمر و با برنامه‌ریزی یکی از این اقداماتی است که سعی در تضعیف امید مردم جامعه دارد.

 نمی‌توان همه تقصیر را به گردن دولت روحانی انداخت

ایسنا| علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس معتقد است: اگر کل نظام در اجرای برجام مصمم بود و اگر همه تلاش می‌کردند برجام درست اجرا شود امروز بسیاری از شرکت‌های اروپایی و امریکایی که وارد ایران شدند، در ایران می‌ماندند و سرمایه‌گذاری می‌کردند و ترامپ هم به آسانی نمی‌توانست از برجام خارج شود، اما بخشی از حکومت از ابتدا مایل به اجرای برجام نبود و بالاخره به هدفش هم رسید. مشکلات امروز کشور هم به گردن این افراد است، اما این افراد مدعی‌ به هم خوردن وضعیت کشور هستند. مطهری خطاب به آنان متذکر شد: وضع فعلی جاری کشور کاری است که خودتان کردید و نمی‌توان همه تقصیر را به گردن دولت روحانی انداخت. وضعیت جاری کشور تقصیر دلواپسان و همه کسانی است که تلاش کردند برجام اجرا نشود البته دولت هم حتما سوء مدیریت داشته است.

 حضور همزمان ظریف و پمپئو در سنگاپور و احتمال برگزاری دیدار دوجانبه

ایلنا| دبیرکل سابق «آسه آن» چندی پیش درباره احتمال مذاکره دوجانبه میان وزرای خارجه ایران و سنگاپور اظهار بی‌اطلاعی کرده بود اما اظهارات روز گذشته رییس‌جمهور امریکا درباره آمادگی این کشور برای نشست بدون پیش‌شرط با ایران، به نظر سیگنالی برای احتمال برگزاری چنین مذاکره‌یی است. سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این درباره سفر ظریف به سنگاپور گفته بود که این سفر بنا به دعوت دولت سنگاپور از ظریف، و برای حضور در پنجاه و یکمین نشست وزرای امور خارجه اتحادیه آ.سه.آن انجام می‌شود. هدف سفر امضای پیمان و عهدنامه مودت است. این پیمان در مجلس تصویب و تایید شده است. بهرام قاسمی این را هم گفت که دیدارهایی در سنگاپور تنظیم شده یا در حال تنظیم است اما به احتمال دیدار ظریف با همتای امریکایی خود اشاره‌یی نکرده است.

 کواکبیان به‌طور مشروط از توضیحات آخوندی قانع شد

تعادل|‌ نماینده تهران در مجلس از توضیحات وزیر راه و شهرسازی درباره سوال خود قانع شد.

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پس از اظهارات عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی درباره سوال خود در خصوص علت برگزار نشدن شورای ساماندهی امور پایتخت، گفت: حداکثر ظرف یک ماه آینده باید جلسه مذکور تشکیل شود. وی ادامه داد: اگر جلسه برگزار شود از توضیحات وزیر قانع خواهم شد در غیر این صورت دوباره آن را مطرح خواهم کرد.

 

ارسال نظر