یک عضو هیات رییسه مجلس می‌گوید: «طبق نظر کارشناسان بین‌المللی با تعویق 2ماهه CFT ممکن است،

۱۳۹۷/۰۳/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۶۲۱

 کمیسیون عمران مجلس آخرین وضعیت زمین و مسکن را بررسی می‌کند؛ایرنا| اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، روز سه‌شنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی آخرین وضعیت و تحولات بازار زمین و مسکن و برنامه‌های دولت برای رونق تولید و کنترل قیمت و بهبود شاخص‌های بخش مسکن را بررسی خواهند کرد. حضور سه وزیر در جلسات این هفته کمیسیون‌های تخصصی، الزام دولت به توقف مطالعه اجرا و توسعه طرح‌های انتقال آب و سد‌سازی در حوزه‌های آبریز و بررسی آخرین وضعیت توسعه بندر چابهار از مهم‌ترین مواردی است که این هفته در جلسات کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

 بحران یمن راه‌حل نظامی ندارد؛سخنگو| بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با محکومیت شدید حملات هوایی و دریایی ائتلاف متجاوزان به بندر «الحدیده» یمن نسبت به وخیم‌تر شدن هر چه بیشتر شرایط انسانی در این کشور ابراز نگرانی کرد. قاسمی با بیان اینکه همواره تاکید کرده‌ایم بحران یمن راه‌حل نظامی ندارد و متجاوزان به این کشور باید به تجاوز خود پایان دهند، افزود: چنین جنایاتی کورسوی امیدی که برای تلاش‌های سیاسی در حال انجام است را نابود کرده و بر پیچیدگی شرایط خواهد افزود. ‌

 شکایت «سیف» از 3 نماینده مجلس؛مهر| سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با اشاره به جلسه اخیر هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گفت: اخیرا آقای سیف رییس کل بانک مرکزی از سه نفر از نمایندگان مجلس درخصوص حواشی پیش‌آمده در یکی از جلسات غیرعلنی مجلس شکایت کرده است که این شکایت در هیات نظارت بررسی شد. محمدجواد جمالی‌نوبندگانی افزود: این شکایت مربوط به درگیری پیش‌آمده در یکی از جلسات غیرعلنی مجلس است که با حضور آقای سیف به بررسی مشکلات اقتصادی و وضعیت موسسات مالی اعتباری اختصاص یافته بود. او اضافه کرد: در جلسه اخیر هیات نظارت، دو نفر از این نمایندگان حضور یافتند و توضیحات خود را ارائه کردند و قرار شد هیات نظارت مجددا فیلم آن جلسه را بازبینی کرده تا بتواند اظهارنظر کند.

 آمادگی شرکت‌های ایرانی برای حضور در پروژه‌های برق و انرژی کنگو؛ایلنا| «ژان کلود گاکاسو» وزیر امور خارجه جمهوری کنگو که در صدر یک هیات سیاسی و اقتصادی به تهران سفر کرده با مرتضی سرمدی قائم‌مقام وزیر خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار وزیر امور خارجه کنگو بر آمادگی کشورش برای تقویت همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی تاکید کرد. قائم‌مقام وزیر خارجه کشورمان نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت جایگاه کشورهای آفریقایی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، آمادگی شرکت‌های فنی و مهندسی ایرانی برای حضور در پروژه‌های تولید برق و انرژی و سایر زمینه‌های زیرساختی جمهوری کنگو را اعلام کرد.

 روحانی: بچه‌ها مچکریم؛تعادل| در پی پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در مقابل تیم ملی مراکش در رقابت‌های گروهی جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ رییس‌جمهوری از بازیکنان تیم ملی فوتبال تشکر کرد. حسن روحانی، رییس‌جمهوری با انتشار تصویری از لحظه دیدن مسابقه فوتبال ایران و مراکش در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت:«با یک بازی حساب شده و پیروزی دلچسب، همه ملت ایران را شاد کردید؛ بچه‌ها مچکریم.» در تصویر منتشر شده، روحانی پیراهن یار دوازدهم تیم ملی فوتبال که پیش از اعزام این تیم به روسیه از سوی بازیکنان و کادر فنی به او اهدا شده بود را بر تن دارد.

 جهانگیری پیروزی تیم ملی فوتبال را تبریک گفت؛تعادل| معاون اول رییس‌جمهوری پیروزی تیم ملی فوتبال ایران را در مقابل تیم ملی مراکش در رقابت‌های گروهی جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ تبریک گفت. اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت:«پیروزی دلچسب و مقتدرانه تیم پرافتخار ملی فوتبال کشورمان در برابر تیم ملی مراکش در مسابقات جام جهانی ٢٠١٨ روسیه موجی از شادی و شعف در دل ملت بزرگ ایران پدید آورد. این پیروزی ارزشمند را به همه ملت شریف و قهرمان‌پرور ایران، بازیکنان عزیز تیم ملی، مربیان، کادر فنی و همه دست‌اندرکاران تیم ملی صمیمانه تبریک می‌گویم.»

 امید و همت یوزهای ایران به نتیجه رسید؛تعادل| معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده پیروزی ایران در برابر مراکش در بازی‌های جام جهانی فوتبال را تبریک گفت. معصومه ابتکار، معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به پیروزی ایران در برابر مراکش در بازی‌های جام جهانی فوتبال در اینستاگرام خود نوشت: امید و همت یوزهای ایران به نتیجه رسید... پیروزی‌تان مبارک.

 مومنین با ایمانی استوار «تزکیه و خودسازی» را استمرار بخشیدند؛ایسنا| سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات و عضو خبرگان رهبری در پیامی عید سعید فطر را تبریک گفت. در بخشی از پیام وزیر اطلاعات به مناسبت عید سعید فطر آمده است:«فرا رسیدن عید سعید فطر، عید بزرگ بر عابدان و سالکان شب زنده‌دار طریق دوست فرخنده و مبارک و بر شما ملت مومن و متدین ایران اسلامی بشارت باد. در این روز بزرگ که خداوند با عظمت برای همه مسلمین جهان عید قرار داده است از حضرت احدیت که تنها صاحب جود و جبروت است برای تمامی مسلمانان جهان وحدت، صلح و سلامت و بخشش الهی و برای ایران اسلامی آرامش، امنیت روزافزون و سربلندی طلب می‌نمایم.»

 لایحه جامع انتخابات باید به زودی در دستور کار دولت قرار بگیرد؛ باشگاه‌خبرنگاران| معاون سیاسی وزیر کشور توضیحاتی درباره لایحه جامع انتخابات ارائه کرد. اسماعیل جبارزاده با اشاره به لایحه جامع انتخابات اظهار کرد: لایحه جامع انتخابات را اسفند 96 در کمیسیون سیاسی دفاعی تصویب کردیم و اکنون در نوبت طرح در دولت است. معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه لایحه جامع انتخابات باید به زودی در دستور کار دولت قرار بگیرد، افزود: با توجه به بررسی‌های انجام شده این لایحه، لایحه ارزشمندی است.

 

ارسال نظر