روی موج خبر

۱۳۹۷/۰۳/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۹۰۳

 بدون اغماض به پرونده مدرسه غرب تهران رسیدگی شود؛ میزان  رییس قوه قضاییه در دستوری به رییس کل دادگستری استان تهران دستور داد که در اسرع وقت و بدون هیچ اغماضی نسبت به رسیدگی قانونی به پرونده مربوط به حادثه یکی از مدارس در غرب تهران رسیدگی شود.  در متن دستور آیت‌الله صادق آملی لاریجانی به رییس کل دادگستری استان تهران آمده است: در خصوص گزارش واصله در رابطه با حادثه تکان‌دهنده و تاسفبار در یکی از مدارس غرب تهران و تشکیل پرونده و بازداشت متهم، با توجه به اهمیت موضوع که موجب جریحه‌دار شدن عواطف عمومی شده و نگرانی خانواده‌های محترم را فراهم کرده است و با عنایت به دستور اکید حاکی از دغدغه رهبر معظم انقلاب (دامت برکاته)، مقرر است در اسرع وقت با رعایت موازین شرعی و قانونی به پرونده رسیدگی و نتیجه به اینجانب منعکس شود. رییس قوه قضاییه همچنین در متن این دستور تاکید کرده است: اجرای حکم مقتضی بدون هیچ اغماضی صورت گیرد.

  می‌خواهند ناامیدی را در کشور رواج دهند؛ ایلنا  معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: کسانی که کشور را به وضعیت نابسامانی رساندند و مشکلات بسیاری را به حوزه اشتغال، اقتصاد و صنعت تحمیل کردند، افراد مشخصی هستند. پرونده برخی از این افراد رسیدگی شده ولی معلوم نیست چرا این رسیدگی‌ها ناقص می‌ماند و کامل نمی‌شود در حالی که جرایم و تخلفات بسیار روشن و مشخص است.  معصومه ابتکار با اشاره به طرح موضوع عذرخواهی رییس‌جمهور از مردم بابت برجام گفت: کسانی که قانون را دور می‌زنند، به رای مردم احترام نمی‌گذارند، سعی می‌کنند شرایط کشور را متشنج کرده و وضعیت را بحرانی نشان دهند، درصدد نامناسب نشان دادن وضعیت سرمایه‌گذاری و تعامل در ایران هستند و می‌خواهند ناامیدی را در کشور و در میان مردم و جوانان ایجاد و ترویج کنند، باید از مردم عذرخواهی کنند.

 پیرهادی مدیرمسوول روزنامه رسالت شد: ؛ فارس  محسن پیرهادی به عنوان مدیرمسوول جدید روزنامه رسالت انتخاب شد. سیدمرتضی نبوی ۳۳ سال مدیرمسوولی این روزنامه را برعهده داشت. پیرهادی که فارغ‌التحصیل رشته روابط بین‌الملل در مقطع دکتری است چندی پیش به عنوان دبیرکل حزب پیشرفت و عدالت ایران اسلامی هم انتخاب شده بود.  پیرهادی جانشین مرتضی نبوی شد که از آغاز به کار روزنامه رسالت در سال 1364 تا امروز مدیرمسوول این روزنامه بوده است. روزنامه رسالت طی این سال‌ها اگر چه دوران پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است اما به عنوان مهم‌ترین ارگان رسانه‌یی جریان اصولگرا، نقشی موثر و پیشرو در هدایت فکری و سیاسی این جریان در بسیاری از برهه‌های تاریخی بعد از انقلاب اسلامی برعهده داشته است.

 نامه برجامی ظریف به همتایان خود در نقاط مختلف دنیا؛ ایسنا   وزیر امور خارجه کشورمان در راستای دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با برجام، به تازگی نامه‌یی را به همتایان خود در نقاط مختلف دنیا نوشته و در آن به تشریح آخرین وضعیت این توافق بین‌المللی و همچنین تبعات خروج امریکا از این توافق بین‌المللی و بدعهدی‌های این کشور در اجرای تعهداتش پرداخته است. بر اساس این گزارش، تاکنون برخی سفرای ایران در دیگر کشورها طی دیدارهایی با مقامات ارشد وزارت خارجه محل ماموریت‌شان نامه ظریف را به آنها تحویل داده‌اند.

 قانون آیین دادرسی‌ کیفری از حالت آزمایشی‌ خارج شد؛ تسنیم     نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز (چهارشنبه) قوه مقننه، کلیات و جزئیات طرح دایمی شدن قانون آیین دادرسی کیفری را مصوب کردند. نمایندگان با 120رای موافق، 20رای مخالف و 2رای ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان کلیات این طرح را مصوب کردند. همچنین نمایندگان با 99 رای موافق، 36رای مخالف و 4رای ممتنع از مجموع 198 نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان جزئیات این طرح را تصویب کردند. با تصویب نهایی این مصوبه در شورای نگهبان قانون آیین دادرسی کیفری از حالت آزمایشی خارج و تبدیل به قانون دایمی می‌شود.

 جمهوری اسلامی به سوییفت روسیه بپیوندد؛ خانه ملت    ابوالفضل ابوترابی نماینده مجلس با اشاره به احتمال تحریم سوییفت به دنبال تحریم‌های ثانویه امریکا گفت: فقط جمهوری اسلامی نیست که تحت تحریم‌های امریکا قرار گرفته بلکه تاکنون این کشور بیش از 50تحریم علیه روسیه صورت داده است. نماینده نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: تحریم‌های امریکا هیچ تاثیری روی اقتصاد روسیه نداشته و این کشور همچنان با قدرت اقتصاد خود را حفظ کرده و کار به جایی رسیده که اقدامات ابتکاری در عرصه اقتصاد به خصوص حوزه بانکداری برای دور زدن تحریم‌های امریکا انجام داده است. او در ادامه با بیان اینکه تحریم‌های امریکا علیه روسیه خیلی کمتر از تحریم‌های علیه ما نیست، عنوان کرد: یکی از اقداماتی که روسیه برای مبارزه با تحریم امریکایی‌ها انجام می‌دهد، سوییفت روسی است.

 

ارسال نظر