مشکلات اقتصادی عامل جدایی مردم از نظام نیست

۱۳۹۷/۰۲/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۲۴۹
مشکلات اقتصادی عامل جدایی مردم از نظام نیست

«شما (صهیونیست‌ها) نه عمق دارید و نه عقبه. شما به اندازه یک عملیات بیت‌المقدس ما هستید. شما در هر نقطه‌ از سرزمین اشغالی‌ از شمال و غرب در تقاطع آتش قرار گرفته‌‌اید.» این عباراتی است که جانشین فرمانده سپاه با آن صهیونیست‌ها را خطاب قرار می‌دهد تا همزمان با افزایش تحرکات دیپلماتیک کشورمان برای مواجهه با ماجراجویی‌های احتمالی ترامپ در خصوص برجام و تلاش صهیونیست‌ها برای دمیدن در آتش اختلافات منطقه‌یی، راهبرد بنیادین کشورمان را در دفاع از محور مقاومت تشریح کند.

راهبردهایی که تا به امروز توانسته توازن مناسبی را به نفع جبهه مقاومت به وجود آورد و به اعتقاد سردار سلامی از این پس نیز خواهد توانست به ملت‌های منطقه برای رویارویی با دشمنان یاری رساند. جانشین فرمانده سپاه همچنین با اشاره به این واقعیت که ایران کاملا آماده هر نوع رویارویی با صهیونیست‌هاست و چنانچه کوچک‌ترین حرکت غیرمتعارفی از آنان سر بزند، موشک‌های ایرانی آماده شلیک هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دست‌ها روی ماشه و موشک‌ها آماده شلیک است، گفت: اگر دشمن بخواهد بر این سرزمین اراده شومی کند، موشک‌ها شلیک خواهد شد تا هر دشمنی را به خاک مذلت بنشاند.

به گزارش ایسنا، سردار حسین سلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران توطئه‌های استکبار را دارای چند مشخصه بارز برشمرد و خاطرنشان کرد: نخستین مشخصه این توطئه‌ها طراحی توسط امریکای جنایتکار بود. دومین مشخصه این بود که همه این سناریو‌ها برای تسلیم ملت ما طراحی شده بود و همه این دسیسه‌ها ابعاد جهانی داشت و ملت ایران را در قلب جنگ‌های جهانی با ماهیت‌های مختلف درگیر می‌کرد. همه اینها نابرابرترین مخاطرات و جنگ‌هایی بود که در قرون گذشته بر یک ملت تحمیل می‌شد.

سلامی گفت: نمونه بارز آن تحمیل یک جنگ هشت ساله بود که بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین جنگ در قرن بیستم بود. این جنگ یک ملت مستقل و حقیقت طلب را در برابر یک جهان قدرت به هم پیوسته قرار می‌داد و تصور آنها این بود که ملت ایران تسلیم خواهد شد، اما جوانان همه استعداد خویش را برای دفاع از حریم ولایت به صحنه آوردند و در نهایت غیرت این جوانان مانند خورشیدی در میدان درخشید.

او تاکید کرد: برای همین امروز نیروهای مسلح ما قد کشیده‌اند و دیدیم وقتی تفنگداران امریکایی چند کیلومتری وارد آب‌های ما شدند، چگونه در برابر غیرت فرزندان ملت ایران کرنش کردند.

 آمادگی ایران برای هر نوع ماجراجویی دشمنان

سلامی ادامه داد: نیروهای زمینی امروز هزاران گردان رزمی را آماده کرده‌اند. جنگ در زمین حتی در مقیاس یک عملیات کوچک زمینی هم در تصور دشمن نیست. فرزندان ملت ایران در نیروی زمینی در برابر شرارت‌هایی که در جنوب شرق کشور از جانب رژیم منحوس آل‌سعود حمایت می‌شوند، ایستاده‌اند.

او تاکید کرد: دست‌ها روی ماشه است و موشک‌ها آماده شلیک است، اگر دشمن بخواهد بر این سرزمین اراده شومی کند، موشک‌ها شلیک خواهد شد تا هر دشمنی را به خاک مذلت بنشاند. فرزندان ملت ایران در سرزمین‌های دوردست پنجه در پنجه سیاست‌های دشمن در شرق مدیترانه و در شمال دریای سرخ از عزت ملت دفاع می‌کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امریکایی‌ها در سوریه هیچ راهبرد و سیاستی ندارند و در حاشیه سیاست‌های منطقه قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: آنها در شرایطی هستند که وقتی عملیات می‌کنند چون به سیاست و راهبرد مرتبط نیست یک عملیات کور و مضحک و خنده‌دار است مانند عملیات چند روز پیش آنها.

سلامی ادامه داد: منافع حیاتی دشمنان را در هر نقطه‌یی که بخواهیم مورد هدف قرار می‌دهیم. دشمنان این حقایق را می‌دانند. آنها ما را تحریم اقتصادی کردند تا ملت ایران فلج شود اما باز هم جوانان به صحنه آمدند و در حالی که دشمن ما را در تحریم‌های مختلف قرار داد و حتی جوانان و دانشمندان ما را ترور کرد، پس از آنکه کار آنها را متوقف کردیم، ایرانی را که دشمنان می‌خواستند فقیر، منعطف و تسلیم‌پذیر باشد به ایرانی تبدیل کردیم که هسته اتم را شکافت و ماهواره به فضا فرستاد.

او با بیان اینکه دشمنان رهبری عظیم‌شأن انقلاب را مورد هدف قرار داده و فرماندهان سپاه را در فهرست تحریم‌ها قرار داده‌اند، تاکید کرد: دشمنان عملیات روانی خود علیه سپاه را سنگین کرده‌اند، البته از آنها گله‌یی نداریم اما گاه می‌بینیم که برخی دوستان ما چشم در چشم ما می‌دوزند و به ما تبریک می‌گویند اما پژواک صدای دشمنان می‌شوند و به ما طعنه می‌زنند. زیبنده برخی نیست که مانند دشمنان با ما برخورد می‌کنند.

سلامی گفت: وقتی رهبری می‌فرماید کالای ایرانی را مصرف کنید، مفهوم آن این است که به درجه‌یی از علم، استقلال و خودکفایی رسیده‌ایم که دیگر می‌توانیم همه نیازهایمان را از داخل تامین کنیم و این ما هستیم که دشمنان را تحریم می‌کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمنان می‌خواستند ما را از نفوذ در مناطق مورد نظر محروم کنند اما توانسته‌ایم سرزمین‌های زیادی را از نفوذ دشمنان رها کنیم، تاکید کرد: ملت ایران هیچ تغییری نکرده است و همان انقلابیون سربلند با شور و شعور و شوق هستند. به ۲۲ بهمن نگاه کنید، ببینید چه چیزی در میان عظمت حضور ملت جز شور و شعور می‌بینید. فکر نکنید نظام ما ضعیف شده است، ما از هر زمانی در بعد دفاعی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و نفوذ منطقه‌یی قوی‌تر هستیم و بر سر جایتان بنشینید.

 ایران بزرگ‌تر از مشکلات است

او افزود: فکر نکنید که مشکلات اقتصادی در جامعه ما عاملی برای جدایی مردم و نظام است، ما مشکلاتی داریم اما بزرگ‌تر از مشکلاتمان هستیم. شما امریکایی‌ها با ۴۰میلیون جمعیت زیر فقر چه خواهید کرد. مردم ما هم بهتر از مردم شما زندگی می‌کنند و هم شیک‌تر می‌پوشند و هم بهتر می‌نوشند و هم بهتر مسافرت می‌روند و هم صبورتر و شریف‌تر هستند.

سلامی ادامه داد: دشمنان بدانند اگر فکر می‌کنند ایران در هر شرایطی متعهد به تعهدات خود است در حالی که شما به عهد خود وفا نکنید یک اشتباه است. ما نه دست از دفاع از مظلومان بر می‌داریم و نه قدرت دفاعی‌مان را کاهش می‌دهیم. آیا عاقلانه است در حالی که شما ما را تهدید می‌کنید ما قدرتمان را کاهش دهیم؟ این آرزو را به گور خواهید برد.

جانشین فرمانده کل سپاه خطاب به صهیونیست‌ها با بیان اینکه ما شما را خوب می‌شناسیم و بسیار آسیب‌پذیر هستید و عمق و عقبه ندارید و به اندازه یک عملیات بیت‌المقدس ما هستید، گفت: شما راهی برای فرار ندارید، در دهان اژدها زندگی می‌کنید و جبهه مقاومت قدرتمند‌تر از گذشته است. دیده‌اید جبهه مقاومت وقتی با تکفیری‌ها می‌جنگد، چگونه آنها را جارو می‌کند، شما هرگز از آنها قوی‌تر نیستید.

وی با بیان اینکه شرارت‌های صهیونیست‌ها زیاد شده است، گفت: هر جنگی اتفاق بیفتد، محو صهیونیستی‌ها را در پی خواهد داشت. نمی‌توانید دومینوی اشغال سرزمین وقتی سربازانتان فرار می‌کنند را تحمل کنید و راه فراری جز ریختن به دریا ندارید. به پایگاه‌های هوایی‌تان اعتماد نکنید آنها زود از کار خواهند افتاد.

 

ارسال نظر