به دنبال تکمیل زیرساخت‌های مراسم اربعین هستیم

۱۳۹۶/۱۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۷۸۱
به دنبال تکمیل زیرساخت‌های
مراسم اربعین هستیم

 معاون عمران، توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور از تلاش این وزارتخانه به همراه وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها برای تکمیل زیرساخت‌ها و خطوط منتهی به مرز ایران و عراق جهت سهولت انتقال زائران اربعین به عتبات عالیات خبر داد.

به گزارش ایرنا، سیدمحمدعلی افشانی دیروز پس از جلسه کمیته زیرساخت ستاد اربعین با تشریح موضوعات مطرح شده در این جلسه اظهار داشت: برنامه‌ریزی لازم برای رفع مشکلات و کمبودهای سال گذشته در مراسم اربعین شروع شده و در تلاش هستیم تا با مطلوبیت بیشتری زائران عتبات عالیات در ایام اربعین سال 97 بتوانند به سفر زیارتی بروند.

او خاطرنشان کرد: از موضوعات مهمی که مطرح شد، موضوع تکمیل محورهای مواصلاتی در مناطق مرزی شلمچه، چزابه و مهران بود که تا پایان سال جاری تلاش می‌شود تمامی راه‌های منتهی به این مناطق با کمک وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌ها به اتمام رسیده و 4 خطه شوند.

معاون وزیر کشور ادامه داد: تنها 40 کیلومتر از جاده ایلام به مهران و 20 کیلومتر جاده سوسنگرد به چزابه باقی مانده است که سعی می‌شود تا هفته دولت در سال آینده یا قبل از اربعین تکمیل شود. او اظهار داشت: البته در جاده ایلام به مهران 700 متر تونل و سوسنگرد به چزابه باید چند پل عظیم ساخته شود که غیر از این موارد تلاش می‌شود ساخت تمام محورها تکمیل شود.

افشانی افزود: پارکینگ‌های مرزی را به صورت شطرنجی آسفالت خواهیم کرد تا در زمان بارندگی مشکلی برای تردد و پارک خودروها ایجاد نشود و در عین حال مشکلات روشنایی، آب، برق و فاضلاب پارکینگ‌ها را نیز رفع خواهیم کرد.

 

ارسال نظر